Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi


Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Raba in vzdrževanje
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Ogrevanje in ohlajanje turbine

Avtor objava
divja jaga
07 mar 2011, 16:57 Predogled tiskanja
Član #398
Prijavljen dne: 03 jul 2007, 08:38
Objav: 1613
Forumaši, pozdravljeni
Odpiram novo temo, kjer bi lahko klepetali o tem, koliko časa vozimo da se avto ogreje preden začnemo s športno vožnjo in koliko časa pred ugašanjem motorja pustimo, da se motor (turbina) malo ohladi.
Pa da se bo vedelo, pripišite kaj vozite

Lp

[ Uredi 07 mar 2011, 16:59 ]
Na vrh
forba
07 mar 2011, 17:42
Član #977
Prijavljen dne: 30 dec 2008, 20:08
Objav: 155
Ja jaz svojega zjutraj najmanj 10km vozim bolj nežno...preden pa ugasnem pa kakšno minuto počakam, če sem ga res navijal...če pa lahko pa zadnje 3 km preden se ustavim vozim normalno. Gre pa za t5.
Na vrh
VolvoS60
07 mar 2011, 18:27
Član #1765
Prijavljen dne: 05 avg 2010, 13:11
Objav: 171
Jaz tudi svojega S60 D5 ponavadi ogrevam z webastom pa še potem cca 15km ne vozim več kot 2000rpm. Pri ohlajanju ravnotako nekaj km vozim do 2000rpm brez neke obemenitve. Drugace pa vem da ima moja D5 tudi elektro pumpo, ki žene olje potem ko avto že ugasnem.
Nekje sem prebral, da za primerjavo 15min hladnega delovanja motorja, obrabi dele enako kot 15ur na delovni temperaturi. Tudi "gonjenje" hladnega motrja se potem pozna pri porabi olja. Moj D5 ima 170000km in ne porabi nic olja. Menjam pa na 30000km.

Lp
Na vrh
divja jaga
07 mar 2011, 19:47
Član #398
Prijavljen dne: 03 jul 2007, 08:38
Objav: 1613
Ko se jaz vsedem v avto ga vsaj 5 km vozim zelo nežno, potem pa postopoma višje obrate vsaj še 5km, torej, najmanj 10 ko ga res ženem do konca. Ohlajam ga pa okoli 3... tam nekje, no, je pa res, da imam od avtoceste kakšnih 7km.
Zaskrbelo me je danes... ko sem dobil poziv za intervencijo; do podna pa itak , pri ogretem avtu. Vozim pa 850 T-5

[ Uredi 07 mar 2011, 21:29 ]
Na vrh
urber
07 mar 2011, 20:03
Član #921
Prijavljen dne: 03 nov 2008, 15:29
Lokacija: Laško
Objav: 817
Jaz gledam temperaturo hladilne tekočine; ko je hladilna tekočina pri delovni temperaturi še peljem kak km ali dva, potem ga pa že pritisnem. Po tem času bi tudi olje že moralo počasi doseči delovno temperaturo.
Ves čas hladnega motorja vozim v območju največjega navora (1800-2100rpm, če je treba v klanec šaltati ga počasi spravim na 2500rpm in potem prestavim) da se motor ne ''matra''.
Isto tudi, če imam podn-gas do cilja, potem še teče motor kakšno minuto, drugače pa se ponavadi vedno kakšne 2km do cilja peljem umirjeno.
Sicer nekako tako vozim vsak avto, no, razen Justya.



@VolvoS60
Moje mnenje je, da tisti, ki pravi da mu motor popolnoma nič olja ne spije, laže ali pa ne spremlja nivo olja. Torej praviš, da ti na tako dolg interval (30000km) motor ne spije niti 1dcl olja?????
Na vrh
mihaelz
07 mar 2011, 20:30
Član #520
Prijavljen dne: 27 nov 2007, 11:08
Lokacija: TuPaTam
Objav: 446
A vi to z o dizlih govorite, pa o športni vožnji, aja pa Divjajaga, če že vpišeš v uvodno besedo foruma, da pripišemo kaj vozimo, bi bilo lepo, če se sam držiš tega, pa se bodo mogoče tudi drugi

Kar je mojih izkušenj zadnjih 7 let, odkar imam v lasti 740 TIC bencin in z njim 70.000 km, je da vedno počakam, da se ogreje voda na četrt (polovica je delovna temp-je pa govoriti po koliko km težko, ker je to zelo odvisno od zunanje temperature) šele potem grem čez 2500 obratov. Ko pride na delavno temperaturo pa ga počasi začnem priganjati čez 3500. Proti koncu pa prav tako zadnje par km vozim pasivno vožnjo brez priganjanja turbine in mi dela že celih 7 let brez težav, trk...trk...trk Je pa res, da ma Intercooler
.

Mimogrede pa meni tudi ne požre več kot deci na 15.000 km.

[ Uredi 08 mar 2011, 20:29 ]
Na vrh
scorpio
07 mar 2011, 21:09
Član #1635
Prijavljen dne: 01 maj 2010, 18:10
Objav: 174
jas svojega ne priganjam dokler kazalec za tem. vode ne pride na sredino, po dimanični vožnji pa tudi jas počakam minuto ali dve da se zadeva umiri. vozim pa s60 dizla. o tem pa ali avto popije kaj olja ali ne pa samo zanimivost iz vag skupine (ker pač delam na servisu). v kjigi za uporabo piše za golfa tsi da če avto popije liter olja na 5000 km še vedno v tovarniški toleranci in ni nič narobe:))) tako samo informativno, če se bom pa spomnil bom pa slikal in jo prilepil;)
Na vrh
divja jaga
07 mar 2011, 21:30
Član #398
Prijavljen dne: 03 jul 2007, 08:38
Objav: 1613
@ mihaelz; imaš prav
Se opravičujem, sem že popravil.
Na vrh
VOLVOV40
07 mar 2011, 23:20
Član #12
Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:30
Lokacija: LJUBLJANA
Objav: 546
VolvoS60 je napisal(a): ...

Jaz tudi svojega S60 D5 ponavadi ogrevam z webastom pa še potem cca 15km ne vozim več kot 2000rpm. Pri ohlajanju ravnotako nekaj km vozim do 2000rpm brez neke obemenitve. Drugace pa vem da ima moja D5 tudi elektro pumpo, ki žene olje potem ko avto že ugasnem.
Nekje sem prebral, da za primerjavo 15min hladnega delovanja motorja, obrabi dele enako kot 15ur na delovni temperaturi. Tudi "gonjenje" hladnega motrja se potem pozna pri porabi olja. Moj D5 ima 170000km in ne porabi nic olja. Menjam pa na 30000km.

Lp



Oprosti moji nevednosti ,ampak kateri model pa to ima ,kajti prvič berem da ima kateri koli VOLVO elektro črpalko za olje za mazanje motorja.
Na vrh
alfaromeo
08 mar 2011, 00:08
Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:59
Objav: 3866
Jaz mojega mrzlega do daske. Ni panike. itq je volvo ...
No šalo na stran.

Ko je hladilna ogreta še nekaj časa bolj nežno. Potem pa tudi normalno vozim, ker so kazni predrage.

lp, a
Na vrh
Krchan
08 mar 2011, 05:55
Član #893
Prijavljen dne: 05 okt 2008, 18:50
Lokacija: Krško
Objav: 1259
S40 T5

Ponavadi:
-7km do avtoceste, počasi, temperatura vode pride na optimum,
-avtocesta KK-NM (cca25km) 130-140 km/h, obrati cca 2500 rpm (me ne zanima tiščanje po AC, raje "navijam" musko)
- NM-Metlika (Vahta)...levi žmigavc in gaaaaas..... (seveda ne vsakič)

Drugače pa ponavadi skoz umirjeno, sploh kadar je familija v avtu.
Na vrh
VolvoS60
08 mar 2011, 17:48
Član #1765
Prijavljen dne: 05 avg 2010, 13:11
Objav: 171
@VolvoS60
Moje mnenje je, da tisti, ki pravi da mu motor popolnoma nič olja ne spije, laže ali pa ne spremlja nivo olja. Torej praviš, da ti na tako dolg interval (30000km) motor ne spije niti 1dcl olja?????


No najprej, da odgovirim na komentar... Jaz delam vse kar se zadeva avtomobila sam, od rednih servisov naprej. Vedno uporabljam kar mislim, da je najbolje za jeklenega konjička. V tem primeru "vlivam" Castrol slx 0-30W For Volvo Cars A5/B5. ina na 300000km ne spije niti dl olja. Je pa res, da ne gonim avta dokler se ne ogreje. Tudi ko je tekocina segreta na delovno temp., olje se zdalec ni se ogreto. D5 z 185km ima sedaj 170000km, poraba goriva pa je cca 5,8l
Na vrh
VolvoS60
08 mar 2011, 17:52
Član #1765
Prijavljen dne: 05 avg 2010, 13:11
Objav: 171
Oprosti moji nevednosti ,ampak kateri model pa to ima ,kajti prvič berem da ima kateri koli VOLVO elektro črpalko za olje za mazanje motorja.


Em dodatek...[link][/http://www.corley-conversions.co.uk/]
Ni za olje, ni za mazanje motrja, ja pa elektro pumpa, ki zene tekocino se nekaj casa ko je avto ugasnjen, predvsem pride prav pri turbini, ki se segreje tudi do 600°C ali več. Ker olje ostane v turbini se potem lahko "zapeče".

[ Uredi 08 mar 2011, 18:11 ]
Na vrh
Damijan
08 mar 2011, 20:01
Član #30
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:33
Lokacija: Preshgain
Objav: 1932
OT on:

- govoriti o ohlajanju turbine nima smisla, saj jo poganjajo izpušni plini. Pomembno je, da se po priganjanju turbina umiri. Če bi motor takoj ugasnili, se zaradi inercije turbina lahko še dolgo vrti brez olja. Olja pa se turbini dovaja le, ko motor deluje. In čeprav je sama masa turbinskih lopatic relativno majhna, je dovolj velika, da se skupaj s 100 000+ vrtljaji na minuto, še dolgo lahko vrti na suho, ko ugasnemo motor. Škoda nastaja na uležajenju.

- olje samo se veliko hitreje ogreje kot hladilna tekočina. Govorim iz prve roke, ker večina mojih avtov je imela serijsko vgrajene prikazovalnike temperature in tlaka olja. Problem je v samem materialu, ki je zelo masiven. Npr. glavna gred. Zato traja precej več časa, da se material po celotni debelini enakomerno ogreje. Deformacije se sicer poznajo na dolgi rok....

OT off
Na vrh
Krchan
08 mar 2011, 21:12
Član #893
Prijavljen dne: 05 okt 2008, 18:50
Lokacija: Krško
Objav: 1259
Damijan je napisal(a): ...

Pomembno je, da se po priganjanju turbina umiri. Če bi motor takoj ugasnili, se zaradi inercije turbina lahko še dolgo vrti brez olja.


Tudi jaz sem slišal da je to najslabše za turbino. Sploh če "frajersko" naturiraš avto, in nato takoj ugasneš motor, turbina se pa vrti še kakšno minuto na suho.
Na vrh
TomažV70
08 mar 2011, 22:57
Član #493
Prijavljen dne: 12 nov 2007, 22:42
Lokacija: Koper-Gorica
Objav: 143
Turbina se po PAR SEKUNDAH, ko ugasneš motor, ustavi.
Motorja pa noben ne ugaša pri 3500 obratih! (tudi v tem primeru se po največ 10 sekundah ustavi)
Pregreta turbina se "poškoduje" zaradi previsoke temperature njenih vitalnih delov. Olje ni samo za mazanje, ampak tudi hlajenje.
Na vrh
PP
09 mar 2011, 08:04
Član #706
Prijavljen dne: 09 apr 2008, 13:04
Lokacija: SLB
Objav: 673
@TomazV70:
10 sekund se mi zdi dokaj veliko. A ni pri turbini tako da je ulezajena na pusah (po vecini), vmes pa je olje? Ko ugasnes motor pritisk olja pade in turbina se zelo hitro ustavi. Naj me kdo popravi ce se motim.

lp

PP
Na vrh
Damijan
09 mar 2011, 12:13
Član #30
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:33
Lokacija: Preshgain
Objav: 1932
Kot sem napisal, masa turbinskih lopatic krat 100 000+ vrtljajev (stotisoč!!!), nanese inercijo vrtenja, ki je precej daljša kot samo par ali 10 sekund. Tudi dinamometer na testiranje avtomobilskih motorjev na FS-ju je pokazal daljši čas.

Zato velja pravilo, da po "dirkaški" vožnji avto teče na mestu v prostem teku vsaj minuto ali več, oziroma, da je zadnji kilometer ali več vožnje čisto umirjen. Ta vožnja pa ne more biti v klanec, ker polžek še dela, da se avto premika.
Na vrh
mihaelz
09 mar 2011, 17:23
Član #520
Prijavljen dne: 27 nov 2007, 11:08
Lokacija: TuPaTam
Objav: 446
Damijan je napisal(a): ...

Kot sem napisal, masa turbinskih lopatic krat 100 000+ vrtljajev (stotisoč!!!), nanese inercijo vrtenja, ki je precej daljša kot samo par ali 10 sekund. Tudi dinamometer na testiranje avtomobilskih motorjev na FS-ju je pokazal daljši čas.

Zato velja pravilo, da po "dirkaški" vožnji avto teče na mestu v prostem teku vsaj minuto ali več, oziroma, da je zadnji kilometer ali več vožnje čisto umirjen. Ta vožnja pa ne more biti v klanec, ker polžek še dela, da se avto premika.


Na vrh
bvogri
09 mar 2011, 18:46
Član #36
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 13:08
Lokacija: Ljubljana
Objav: 1574
Turbina se lahko kar ornk razgreje. V dodobra odprti Audi 100-ki S4 je turbina na počivališču žarela... Ampak bil je pa cegu na gasu kar lep čas. No čez nekaj časa je zaradi zlorabe turbina škripnla...

Glede vožnje pa tudi sam uporabljam to prakso. Dokler voda ni vsaj na 3/4 ali olje na 50°C na izi potem pa do konca. Če ga gonim pa še kakšno minuto dve počakam preden ugasnem. Pri nekaterih avtomobilih se voda ogreje prej kot olje ne vem pa od česa je to odvisno (M3 recimo)
Na vrh
bbf
09 mar 2011, 22:48
Član #411
Prijavljen dne: 13 jul 2007, 15:20
Objav: 1015
480 1.7 turbo: 5 let sem ga žgal ko prasca, če sem ga mrzuga, mi je vzet turboprešr, pa sm mogu spustit gas za 5 sekund, potem pa spet full powar! ni popustu. pred ugašanjem ga nisem puščal v štandgasu, fino je blo gledat, kako ponoč turbo žari, ko se prpeleš domov ;) ima pa električno pumpo za kroženje vode skozi turbino, ko ga ugasneš.
s40 t4 mrzu nima težav s popuščanejm ostalo isto, minus pumpa.

D6 je pa svoja zgodba : NIKOLI mrzuga podn! to je po pričevanju dedkov in babic.
Na vrh
sebaveh
10 mar 2011, 07:08
Član #91
Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08
Lokacija: Slovenska Bistrica
Objav: 1249
Potemtakem je tudi treba bit previden, če kupujemo rabljen avto od osebe, ki je doma zelo blizu avtoceste?
Na vrh
Spletna stran
RollingStone
10 mar 2011, 10:35
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 12:12
Objav: 1965
bbf ima prav. Ne vem, kaj je tak bav-bav s turbinami.

Zadeva je simpl: mrzla turbina se pri svojih obratih ogreje prej kot olje in/ali voda. Tako, da z ogrevanjem turbine ne skrbite, ker je veliko prej dobra za tiščanje kot preostali deli motorja (kljub prepričanju nekaterih se turbina vrti tudi pod štandgasom, in to še vedno z dovolj visokimi obrati, da se ogreje pred ostalimi deli motorja).

Ohlajanje turbine: če imate čas, lahko tudi 15 minut pustite avto laufat preden ga ugasnete. Jaz ga puščam teči 10 sekund, pa s turbinami nimam nobenih problemov. Turbina se po ugasnjemen avtu vrti še mogoče 10-15 sekund (sicer odvisno od turbine, uležajene nekoliko več), nikakor pa ne minuto ali več. Sier pa be my guest, ugasnite avto in poslušajte koliko časa se vrti. NIti ni tak problem z ohlajanjem kot z mazanjem (olje samo ohladi turbino). Če imate v avtu dobro olje, je to to.

Avto pustiš teči minuto samo v primeru, da ga zadnje kilometre goniš go nor. Ali pa če vlečeš prikolico.

Sicer pa se največ škode naredi turbini, če se vozi tako, da se turbina nikoli ne zavrti v visoke obrate.
Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 87, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5981
najnovejši član: Bobbikedge
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete