Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi


Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Avtomobilizem
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Avtomobilske znamke

Pojdi na stran  1 [2] 3 4
Avtor objava
volhart
30 maj 2008, 16:12
Član #699
Prijavljen dne: 06 apr 2008, 18:17
Lokacija: Skofja Loka
Objav: 2461
Ker govorite ravno o elektroniki in moram kmalu narediti izpit iz nje, imam par vprašanj. Zanima me kateri del avtomobila (njegovega motorja) ima največ elektronike. Kje je najzapletenejša in najnaprednejša? Kateri elektronski elementi so večinoma prisotni v današnjih avtomobilih (upori, diode, tranzistorji, operacijski ojačevalniki, integratorji ...)? Kaj najraje odpove? Do česa se je možno prikopati sam? Kot razumem je v večini avtomobilov glavni Bosch?
Na vrh
MKovic
30 maj 2008, 17:04
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
Cotar Toni je napisal(a): ...

Zanima me kateri del avtomobila (njegovega motorja) ima največ elektronike. Kje je najzapletenejša in najnaprednejša?


Za krmiljenje motorja se uporablja sklop elektronike, ki v osnovi nadzoruje dve funkciji: elektronski vbrizg in vžig. Hrbtenica sistema je mikroprocesorska enote s spominom v katerega so "naloženi" parametri za posamezne režime delovanja, te dni za vsak valj motorja posebej. To je tisto, kar ponavadi razumemo pod terminom "računalnik". Ta enota prejema senzorske podatke iz množice različnih senzorjev - recimo senzorja proti klenkanju, merilca pretoka zraka, vsaj ene lambda sonde, temperaturnega senzorja, senzorja pozicije pedala za plin...in jih pretvori v digitalni format, preden jih procesor obdela.
Vsak senzor procesorju sporoča kaj se z motorjem dogaja. Če podatek senzorja proti klenkanju kaže na to, da motor klenka (prerevna mešanica zraka in goriva), elektronika temu primerno spremeni kot vžiga in količino vbrizganega goriva. Lambda recimo nakazuje na čistost izgorevanja in služi prilaganju količine goriva, ki preko injektorjev pride v motor v odvisnosti od količine zraka, ki ga motor "vdihne".
V avtomobilski elektroniki lahko najdeš vse komponente, ki jih sicer lahko srečaš v namiznem računalniku. Elektronika kot taka zelo redko odpove, ponavadi so za napake krivi banalni problemi, ko posamezna komponenta zgubi stik.
Čeprav je teorija motornega managementa obsežna, je sama izvedba precej preprosta. Navaden MP3 radio, vgrajen v avtu verjetno procesira več podatkov. Najzahtevnejša elektronika v avtomobilski aplikaciji? Težko bi se odločil, verjetno pa gre za kakšno funkcijo povezana z udobjem. :-)
Na vrh
volhart
30 maj 2008, 17:57
Član #699
Prijavljen dne: 06 apr 2008, 18:17
Lokacija: Skofja Loka
Objav: 2461
THX MKovic! Zelo si mi pojasnil zadeve. Ali mogoce tudi ves na primer koliko bitni so ADC? (Kot zanimivost naj povem, da v jedrski fiziki uporabljajo 14 bitne, kar pomeni preko 16000 nivojev delitev analognega signala). Menim, da bi lahko to bilo tisto, kar pogojuje boljše ali slabše lastnosti različnih znamk (natančnejša regulacija). Katere vrste ADC so uporabljene? Na kateri frekvenci pa delujejo procesorji?

By the way...koliko znanost prehiteva tehnologijo. Sinhroni menjalnik in kvantna mehanika sta bili odkriti istega leta.

Si predstavljate, ko bodo avtomobili presegli tranzistorsko elektroniko in bodo šli na lasersko optiko, mogoče molekularno ali optično elektroniko in na koncu mogoče celo na kvantne računalnike. Sploh nouš vedu kwa set dugaja.
Na vrh
RollingStone
30 maj 2008, 18:37
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 12:12
Objav: 1965
Optike je v novejših avtomobilih že kar nekaj, tranzistorske elektronike pa že lep čas ni več.

14- bitni adc? Nikoli slišal. Kvečjemu 16, 32, 64 in 8.
Na vrh
MKovic
30 maj 2008, 20:20
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
Cotar Toni je napisal(a): ...

Katere vrste ADC so uporabljene? Na kateri frekvenci pa delujejo procesorji?


Mislim, da potrebe po več kot 8 bitnem ADC ni, takt procesorjev pa se (oziroma se je, nisem namreč več 100% na tekočem) giblje med 12 in 16 MHz.

Tranzistorska elektronika sicer še ni popolnoma "out" v avtomobilskih aplikacijah, nekaj se je namreč še najde pri diagnostiki. Seveda sem tudi tukaj nekaj let v "zaostanku" tako, da se lahko motim.
Na vrh
noj
30 maj 2008, 22:11
Član #46
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 21:01
Lokacija: Arja Vas
Objav: 855
Ko se je že toliko pisalo v kvaliteti, in vzdržljivosti avtomobilov, tudi volva, bom pa še jaz nekaj povedal! Glede motorjev, so volvotovi res zelo vzdržljivi, in prekašajo tudi marsikaterega nemca, kar se lahko vidi tudi po prevoženih km! Je pa res, da je to zelo odvisno od lastnika, koliko je njegov avto vzdržljiv, in sicer kako avto vzdržuje. Nažalost je pri nas vse več volvov, ki jih lastniki ne servisirajo, tako kot bi bilo potrebno. Zakaj je tako, si lahko mislite. Glede notranjosti, pa se mi zdi, da je kvaliteta pri volvih slaba, glede na ceno avtomobila, in razred v kater spada.
Na vrh
volhart
30 maj 2008, 22:27
Član #699
Prijavljen dne: 06 apr 2008, 18:17
Lokacija: Skofja Loka
Objav: 2461
Ja, 14 bitni so tudi. Bitov 'ustvariš', kolikor jih potrebuješ, seveda pa so to specifični ADC, ki niso na prostem trgu.
8 bitni pretvornik razdeli analogni (zvezen) signal fizikalne količine iz senzorjev na 256 diskretnih nivojev. To je verjetno dovolj dobro, da človekova fiziologija in psiha ne zazna prehodov.

Po mojem je optike precej pri varnostno usmerjenih senzorjih (oddaljenosti, mrtvi koti, hitrosti približevanja itd.). Še vedno pa verjetno vse podatke procesira tranzistorska elektronika. Kolikor vem, je kakršnakoli druga elektronika še vedno le v laboratorijih.

Torej problem elektronike je največkrat v slabih spojih (MKovic).

Kakšne pa so vaše izkušnje z mehanskimi deli avtomobilov?
Na vrh
T-5R
30 maj 2008, 22:46
Član #387
Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40
Lokacija: GB
Objav: 745
Cotar Toni je napisal(a): ...

Ker govorite ravno o elektroniki in moram kmalu narediti izpit iz nje, imam par vprašanj. Zanima me kateri del avtomobila (njegovega motorja) ima največ elektronike. Kje je najzapletenejša in najnaprednejša? Kateri elektronski elementi so večinoma prisotni v današnjih avtomobilih (upori, diode, tranzistorji, operacijski ojačevalniki, integratorji ...)? Kaj najraje odpove? Do česa se je možno prikopati sam? Kot razumem je v večini avtomobilov glavni Bosch?


Jaz ti pri izpitu ne morem pomagati
V delovanje procesorjev se ne spuščam, prav tako tudi računalnikov ne odpiram. Zame je dovolj, da ugotovim napako. Če je računalnik skurjen, ga dam popravit strokovnjaku. Kot sem že napisal, je največ napak prav na inštalacijah, ko se žice drgnejo ob kovino, in potem pride do kratkega stika. Naslednji večji problem pa je vlaga. Posledica tega, pa so velikokrat skurjeni izhodni tranzistorji v računalniku.

Bosch je v Evropi zelo pogost. Tudi veliko Japonskih, in Azijskih avtomobilov (Made in Eu) ima vgrajen Bosch sistem. Kot zanimivost, pri R Clio Dci so uporabljali Delphi sistem, novi Clio pa ima Siemens sistem.
Sicer pa so diesel motorji poglavje zase.

MKovic je napisal(a): ...

Elektronika je vse kaj več kot le cenena alternativa mehaniki. Emisijskih stopenj današnjih motorjev si brez elektronike sploh ni mogoče predstavljati.

To drži. Ampak, dokler je avto nov. Ko ima prevoženih 100.000km, ne zadosti več normam. Pri onesnaževanju okolja, pa lahko trdim, da smo vsi packi. Koliko vas ve, da je življenska doba lambda sonde 160kkm, pa da bi bilo katalizator tudi treba zamenjat, pri diesel motorjih kontrolirat injektorje,.... Poznate koga, ki bi to delal v imenu ekologije? Vse se zatakne pri €. Takrat odpove vsa ekologija.

MKovic je napisal(a): ...

Prepričan pa sem tudi, da veliko današnjih voznikov ni pripravljenih zamenjati udobja električnih šip za mehaniko, še posebej, če lahko sosedu demonstrirajo odpiranje in zapiranje na daljavo. No, pa tudi v tem primeru niso potrebni trije računalniki. :-)

Tudi to drži. Ampak kupci so vse bolj "neumni", kar je cilj prizvajalcem. Le tako lahko drago prodajo tisti cenen sistem daljinskega odpiranja šip. Verjetno se vsi strinjate, da se udobje plača. Plača pa se tudi, ko se udobje pokvari, in takih okvar je vse več. (Na srečo serviserjem ) Nihče se ne bo vozil z odprtimi šipami okoli

MKovic je napisal(a): ...

Seveda je lastnikova odločitev ali vozilo servisira preko pooblaščene mreže ali pa se odloča za, na prvi pogled, cenejše možnosti.


To izjavo si bom dovolil uporabiti za naslednjih par stavkov.
Imamo stranko, ki vozi Mercedes C270 Cdi k nam na servis. Zjutraj pride, naj mu zamenjam žarnico za kratko luč na desni strani. Ampak žarnica gori. Pa me prijazno posadi za volan, in mi pokaže opozorilo na armaturki, ki piše, da je žarnica pregorela. Ok, spet kakšen slab kontakt, si mislim. Gledam, raziskujem, in ugotovim, da je upor za kontrolo pregorjene žarnice skurjen. Ker je ves črn, pač ne vidim oznako. Kličem na pooblaščen servis, in razložim kaj potrebujem. Z veliko muke sem mojstru na drugi strani dopovedal kaj želim. Po desetih minutah čakanja, pa dobim odgovor, da ni nikjer nobenega upora vezano nikamor, in da nikjer ne piše nič o nobenem uporu. Kaj naj rečem lastniku avta v kravati? Gospod, veste tega pa se ne da popravit, in bo opozorilo kar naprej gorelo..... Ja nič, poiščem upor od leve luči, izmerim upornost. Nato razdrem star televizor, odcinim upor, in ga povežem na instalacijo avta. Saj se sliši kruto, ampak tako je. Saj bom šel v trgovino po nov upor, in ga zamenjal.
Čudno, zakaj gospod ne vozi avta servisirat na pooblaščen servis, ne?
Na vrh
RollingStone
31 maj 2008, 09:11
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 12:12
Objav: 1965
To zadnje je začasna, torej kratkoročna rešitev. Upor zamenjaš, ne ugotoviš/zamenjaš pa tistega, ki je povzročil skurjen upor (ponavadi previsok tok-->previsoka moč). Se pa strinjam, da je za to, kot še za marsikaj drugega kriv kratek stik.
Na vrh
T-5R
31 maj 2008, 13:42
Član #387
Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40
Lokacija: GB
Objav: 745
Upor je skurlo, ker so šparali! Če bi dali že v tovarni močnejši upor, ne bi bilo problema, to pomeni tudi, da nebi servis nič prodal, in elektrikar nebi imel dela.....

Takih primerov je veliko, in najlažje je zaslužit na malenkostih.
Na vrh
MKovic
31 maj 2008, 21:18
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
Cotar Toni je napisal(a): ...

Še vedno pa verjetno vse podatke procesira tranzistorska elektronika. Kolikor vem, je kakršnakoli druga elektronika še vedno le v laboratorijih.


Moram priznati, da nisem seznanjem z uradno definicijo "tranzistorske elektronike". V moji glavi je vse pred integriranimi vezji tranzistorsko, z implementacijo le-teh pa se to obdobje konča.
Na vrh
MKovic
31 maj 2008, 21:35
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
T-5R je napisal(a): ...

Upor je skurlo, ker so šparali! Če bi dali že v tovarni močnejši upor, ne bi bilo problema, to pomeni tudi, da nebi servis nič prodal, in elektrikar nebi imel dela.....


Če bi gospod v kravati, ali tisti, ki je zadolžen za vzdrževanje avtomobila prebral knjižico z navodili bi vedel, da je potrebno žarnice, ki so vezane v sistem kontrole menjati v parih. Zadeva namreč meri razliko med upornostjo na levi in desni strani, žarnici različnih proizvajalcev (bog ned daj različnih moči) pa lahko povzročita, poleg signala, da je žarnica pregorjena, tudi poškodbe na sistemu, verjetno tudi takšne kot jih opisuješ.
Moje mnenje, ki se navezuje na tvoj komentar o nesmiselnosti vse mogoče elektronike: voznik, ki potrebuje poseben sistem za opozarjanje na pregorjene žarnice sploh ne bi smel biti za volanom. Ampak kot sem že nekajkrat zapisal: bolj kot tehnični oddelki avtomobile krojijo marketinški strokovnjaki.
Na vrh
volhart
31 maj 2008, 22:45
Član #699
Prijavljen dne: 06 apr 2008, 18:17
Lokacija: Skofja Loka
Objav: 2461
Tranzistoska elektronika ni uraden izraz. Jaz sem imel v mislih prenašanje signalov s pomočjo električnega toka preko polprevodnikov. Pri tem pa je še vedno nepogrešljiv element tranzistor. Kolikor jaz vem, je tudi znotraj integriranega vezja množica tranzistorjev in drugih osnovnih elektronskih elementov. Zato tranzistorska elektronika. Vendar pa ima ta način termodinamsko mejo, saj bi se pri določeni majhnosti vse skupaj že stopilo.

Danes je v laboratorijih že 'nanoelektronika'.

Naredili so že računalnike na osnovi optike, biomolekul in pa celo kvantni računalnik, ki pa je teoretično mnogo mnogo mnogo bolj hiter od današnjega 'tranzistorskega' računalnika. Skratka, kdo ve, kdaj bo kaj takega prišlo v real world!?
Na vrh
T-5R
31 maj 2008, 23:01
Član #387
Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40
Lokacija: GB
Objav: 745
MKovic je napisal(a): ...

T-5R je napisal(a): ...

Upor je skurlo, ker so šparali! Če bi dali že v tovarni močnejši upor, ne bi bilo problema, to pomeni tudi, da nebi servis nič prodal, in elektrikar nebi imel dela.....


Če bi gospod v kravati, ali tisti, ki je zadolžen za vzdrževanje avtomobila prebral knjižico z navodili bi vedel, da je potrebno žarnice, ki so vezane v sistem kontrole menjati v parih. Zadeva namreč meri razliko med upornostjo na levi in desni strani, žarnici različnih proizvajalcev (bog ned daj različnih moči) pa lahko povzročita, poleg signala, da je žarnica pregorjena, tudi poškodbe na sistemu, verjetno tudi takšne kot jih opisuješ.


No, problem je, da so na avtu originalne žarnice, in sploh ni nobena pregorela. Naslednji problem pa je, da na pooblaščenem servisu, nimajo pojma o kakšnem uporu, in ga tudi ne morem kupit
Na vrh
volhart
01 jun 2008, 01:37
Član #699
Prijavljen dne: 06 apr 2008, 18:17
Lokacija: Skofja Loka
Objav: 2461
Glavni so torej prekinitev spojev in pa pregorelost zaradi vlage. Če bi torej imel vožnjo brez pretiranih tresljajev (neumnost) in bi avto imel pod streho na prepihu (zelo možno), bi se skorajda teh dveh težav lahko rešil.

Ali vlaga največkrat povzroči na slabem stiku kontakt vode s prevodnikom in tako prepusti večji tok?
Na vrh
T-5R
01 jun 2008, 17:02
Član #387
Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40
Lokacija: GB
Objav: 745
Vlaga povzroča oksidacijo, včasih tudi kabelčeveljčki preparijo. Najbolj smešne so mi tiste rešitve nekaterih proizvajalcev, ko konektorje dajo v nekakšno plastično vrečo, in pritrdijo z vezico.

Sicer pa se v avtomobilih za komunikacijo med računalniki uporablja CAN vodilo (Controller Area Network). Verjetno vsi veste, da je to linija kjer so napetosti majhne. Po tej liniji so povezani vsi računalniki, in vsak računalnik pobere podatke ki jih potrebuje za delovanje. Podatki so zapakirani v paketih, in čim do računalnika ne pride celoten paket podatkov, zazna da je nekaj narobe.

Ravno zaradi tega se dogaja, da npr. števec "ponori", luči se vžigajo, in ugašajo, smerokazi utripajo po svoje, avto ne vleče, radijo se noče prižgati,....

In verjemite mi, da je napake na CAN linijah najtežje odkriti. Pa ne mi govorit, da proizvajalci to popravljajo gratis, in kličejo avtomobile na servis.

Tudi Volvo ni imun na take napake. Pred kratkim, je bil v naši delavnici S60 D5. Ravnokar pripeljan iz Nemčije, super avto, ohranjen, in vzdrževan. Problem je bil, da so se lastniku med vožnjo proti tehničnim pregledom ugasnile luči zadaj, števec za gorivo je padel na nulo, smerokazi niso delali,.... No, z takim avtomobilom sigurno ni možno opraviti teh. pregleda, pa tudi za na cesto ni več iz varnostnega vidika. Po priklopu na tester, in malce raziskovanja je bil problem rešen v eni urici. Kot veste, ima S60 levo zadaj v prtljažniku električno ploščo, in tam gredo vse povezave za zadnji del avtomobila. Sčistil sem kontakte na konektorju, in avto dela BP.
Na vrh
MKovic
01 jun 2008, 19:43
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
T-5R je napisal(a): ...

Vlaga povzroča oksidacijo, včasih tudi kabelčeveljčki preparijo.


Ali pa je proizvajalec ekološko usmerjen in ožičenje v svojih avtomobilih izolira z okolju prijazno izolacijo, ki po desetih letih pridno prepari. Vse lepo in prav, če ne bi oglaševal, da imajo njegovi izdelki "življensko dobo 21 let in to na Švedskem kjer je 80% cest neasfaltiranih". :-)

T-5R je napisal(a): ...

Po tej liniji so povezani vsi računalniki, in vsak računalnik pobere podatke ki jih potrebuje za delovanje.


Multiplexing. Prvi Volvo s to rešitvijo je bil S80 leta 1998. Zadeva je bila predstavljena ravno v času, ko sem zaključeval svojo kariero pri Volvu in če sem zloben, vesel sem, da je bilo tako. :-) No če sem iskeren, za teževa novih lastnikov ni bil kriv samo avto in njegova zasnova, veliko je k temu pripomogla tudi nezadostna informiranost servisnega kadra.
Na vrh
RollingStone
01 jun 2008, 19:50
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 12:12
Objav: 1965
Multipleksing je relativno stara zadeva; težko vrjamem, da je bil prvi volvo s takimi povezavami s80.
Na vrh
T-5R
01 jun 2008, 21:39
Član #387
Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40
Lokacija: GB
Objav: 745
CAN bus je bil predstavljen leta 1986 na SAE kongresu v Detroitu. Sistem so razvili pri BOSCH-u.

Kolikor jaz vem, so res leta 1998 Volvovi modeli S/V/C 70, in S80 imeli ta sistem. Pred tem letnikom, pa ne.
Na vrh
volhart
15 avg 2008, 21:11
Član #699
Prijavljen dne: 06 apr 2008, 18:17
Lokacija: Skofja Loka
Objav: 2461
Zanima me primerjava Volva in Saaba. Gledam cabrio na avto.net do 15kilo. En sam Volvo 2002 240 hp in stirje Saabi 9.3 z nekoliko manj konji. Moram rec, da na prvi pogled ne izgledajo slabo...Saabi. Ali imate kaksne izkusnje s tema avtomobiloma? Oba sta Sveda, kajne? Ali sta znamki primerljivi?
Na vrh
Terminator
16 avg 2008, 02:26
Član #74
Prijavljen dne: 18 nov 2006, 18:29
Lokacija: Ljubljana
Objav: 2980
tako je.... oba sta šveda in oba sta dobra avtomobila, tako da z nobenim ne moreš faliti. Pri sabih me moti le notranjost, ki mi niti malo ni všeč.....
Na vrh
bvogri
16 avg 2008, 13:38
Član #36
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 13:08
Lokacija: Ljubljana
Objav: 1574
Če se ne motim se je na različnih forumih kar nekaj napisalo o tem, da so novejši saabi zelo pokvarljivi avtomobili. Sicer sam nimam iskušenj... so pa cene rabljenih saabov prav smešne... Zakaj če so tako dobri?? Servisi in deli so pa verjetno tudi malce težje dostopni.

Vsekakor pa ne vzet takega z dizelskim oplovim motorjem 2.2. Prava jama za denar
Na vrh
Damijan
16 avg 2008, 17:14
Član #30
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:33
Lokacija: Preshgain
Objav: 1932
Se strinjam z @bvogri-jem!

@Terminator: ti si pa hudimano dobro argumentiral kvaliteto v tvojem postu!
Na vrh
T-5R
16 avg 2008, 20:24
Član #387
Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40
Lokacija: GB
Objav: 745
bvogri je napisal(a): ...

Vsekakor pa ne vzet takega z dizelskim oplovim motorjem 2.2. Prava jama za denar


Ali pa še slabše 3.0 TID. Vrhunski izdelek globalizacije seveda! Sramota za avtomobilsko industrijo, da si sploh upajo dat na tržišče tak motor!
Dokler bomo kupci kupovali (oprostite izrazu) drek zavit v pozlateno folijo, bo tako!
Na vrh
Damijan
16 avg 2008, 21:13
Član #30
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:33
Lokacija: Preshgain
Objav: 1932
Žal je tako, ker SAAB nima svojega diesel motorja. Prejšnji, Isuzu-jevi motorji, so pa res polomija! Kot je rekel T-5R, posledice globalizacije.
Zdajšnji, z FLAR diesel motorji, so sigurno neprimerno boljši. In po, do sedaj, 11 letih razvoja se mora poznati na motorju.
Na vrh
RollingStone
17 avg 2008, 09:34
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 12:12
Objav: 1965
Se strinjam glede dizlov. Sicer pa, zaradi mene imajo lahko slabe dizle..... Saab mora biti bencinar pa pika. Turbo bencinar.
Na vrh
Damijan
17 avg 2008, 10:09
Član #30
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:33
Lokacija: Preshgain
Objav: 1932
@RollingStone: žal se morajo vsi obračati glede na modo. IN že nekaj časa je v modi, da mora biti diesel v vsakem prdcu, ker se takoj špara!!!

To naredi pač komerciala in oglasi!
Na vrh
AljAž
17 avg 2008, 12:00
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44
Lokacija: nM
Objav: 3767
Glede Saaba(novejših); če ne bi bil pokvarljiv in s še slabše razvito servisno mrežo kot jo ima Volvo bi ga verjetno že imel...
Novi 93 XWD pa me bo morda nekoč res prepričal...

[ Uredi 17 avg 2008, 12:02 ]
Na vrh
Švedmorebitprh
18 avg 2008, 14:42
Član #408
Prijavljen dne: 11 jul 2007, 12:55
Objav: 228
AljAž je napisal(a): ...

Glede Saaba(novejših); če ne bi bil pokvarljiv in s še slabše razvito servisno mrežo kot jo ima Volvo bi ga verjetno že imel...
Novi 93 XWD pa me bo morda nekoč res prepričal...


S porabo 20 litrov in več mene ne prepriča. Raje imam navaden Aero, ki po zmogljivostih ne zaostaja veliko ima pa še enkrat manjšo porabo. Ne vem zakaj govorite samo o 2.2 in 3.0 dizlih? Fiatov 1.9 je verjetno eden bolj zanesljivih dieselov, ki je v kombinaciji z saabovo turbino ubijalski stroj sploh če je twinturbo s 400nM navora. Take moči iz 1.9 motorja ne spravi noben MB, Audi ali B.M.W. , ker je pač saab na področju turbin že od nekdaj pred ostalimi, zato bi se jaz, če bi se odločal za dizla odločil za ta motor....je pa res, da mora bit Saab bencinar.
Kar se tiče notranjosti je res, da je zadnje čase nekam Opelnovska
Včasih pa je imel Saab 9000 eno lepših notranjosti v svojem razredu.
Če bi kupoval cabrio bi dal sigurno prednost Saab-u, če ne zarad druzga je meni veliko lepši kot C-70.

I roll







Na vrh
AljAž
19 avg 2008, 18:38
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44
Lokacija: nM
Objav: 3767
Da pa porabi 20l nisem vedel. Glede na kakšne teste? Saj se pogovarjamo o 280hp motorju, namreč zasledil sem sledeče cifre: 16.5 / 7.8 / 11l/100km.
Na vrh
Volvo. 4 life
19 avg 2008, 19:00
Član #384
Prijavljen dne: 22 jun 2007, 17:09
Objav: 3327
je sej, in če temu prišteješ še realnost, dobiš 20l! Men tud piše 11,4 l, pa da ne govorim o porabi
Na vrh
Pojdi na stran  1 [2] 3 4

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 65, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5981
najnovejši član: Bobbikedge
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete