Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi


Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Avtomobilizem
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Zračni upor - primerjava (S60, V70, XC90)

Avtor objava
VolvEko
01 nov 2010, 06:53 Predogled tiskanja
Član #1439
Prijavljen dne: 29 dec 2009, 20:55
Objav: 118
Hey,

sem se malo igral z Excelom in dobil naslednje podatke:

Sila zračnega upora za naslednje tipe vozil (pri hitrosti 120km/h, ki je recimo povprečna potovalna hitrost na AC za povprečnega SLO voznika)

S60 (2001) 417,2 N (Newton)
V70 (2001) 455,2 N
XC90 (2004) 673,6 N
Prius (2006) 382,1 N (samo za primerjavo)

Rezultati so računani za zunanjo temperaturo 15°C (saj se gostota zraka spreminja s temperaturo).
Če se to poenostavi s faktorji...npr da je bazični primer S60 (in ima fakrot 1)

S60 1,000
V70 1,091
XC90 1,615
Prius 0,916

To je samo vpliv zračnega upora!

LP, Gregor
Na vrh
Augi
01 nov 2010, 07:54
Član #1421
Prijavljen dne: 17 dec 2009, 14:10
Objav: 1003
Bolj zanimiva bi bila primerjava koliko moči potrebuje pri takšni hitrosti. Seveda ima prius manjši upor na račun manjše ploskve in ne na račun koeficienta zračnega upora.
Informativno sem izračunal za S60, da za hitrost 200km/h potrebuje 73kW samo za premagovanje zračnega upora.
Na vrh
VolvEko
01 nov 2010, 10:32
Član #1439
Prijavljen dne: 29 dec 2009, 20:55
Objav: 118
Potrebna moč za premagovanje sile upora pri 120km/h za model S60 je 13,91kW (18,9PS). Ostale modele se pomnoži z faktorji, ki so navedeni zgoraj.
Kotalni upor pa je približno 1 kW (0,85-1,2kW) na posamezno pnevmatiko (pri hitrosti 120km/h). To velja za pnevmatike 205/55R16.

Tako da je skupna moč za premagovanje zunanjih sil cca 18kW

V izračunih sem vzel podatke za model S60: Cd=0,28 in A=2,19 m2 in temp. zraka 15°C

Pri 200km/h pa je potrebna moč 64,39kW (87,57PS) samo za premagovanje zračnega upora.
Na vrh
Andrei
01 nov 2010, 13:40
Član #838
Prijavljen dne: 05 avg 2008, 18:11
Objav: 475
Torej moč, potrebna za premagovanje zračnega upora, strmo narašča s hitrostjo. Zato imajo najbrž na severu tako nizke omejitve hitrosti na avtocestah - poraba = emisije.
Na vrh
Spletna stran
Augi
01 nov 2010, 13:58
Član #1421
Prijavljen dne: 17 dec 2009, 14:10
Objav: 1003
Ja, moč narašča s četrto potenco hitrosti.
Na vrh
VolvEko
01 nov 2010, 17:19
Član #1439
Prijavljen dne: 29 dec 2009, 20:55
Objav: 118
Ne s četrto potenco ampak s kubično (tretjo).
Na vrh
sebaveh
01 nov 2010, 18:37
Član #91
Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08
Lokacija: Slovenska Bistrica
Objav: 1249
Ziher? Če se prav spomnim, so nas v srednji šoli pri fiziki učili da s kvadratno (drugo).
Je pa res da samo v teoriji, medtem ko praktičnih vaj in računanja nismo delali iz tega.
Na vrh
Spletna stran
icysr
01 nov 2010, 19:05
Član #1590
Prijavljen dne: 28 mar 2010, 18:26
Objav: 79
sebaveh je napisal(a): ...

Ziher? Če se prav spomnim, so nas v srednji šoli pri fiziki učili da s kvadratno (drugo).
Je pa res da samo v teoriji, medtem ko praktičnih vaj in računanja nismo delali iz tega.

Najbrž imajo prav. MaFija to ve.
Na vrh
Augi
01 nov 2010, 19:30
Član #1421
Prijavljen dne: 17 dec 2009, 14:10
Objav: 1003
@VolvEko
maš prav ja (^3), sem nekaj zamešal ko sem računal še druge bolj eksotične količine, od tega je pa že kr en čas
Na vrh
VolvEko
01 nov 2010, 19:34
Član #1439
Prijavljen dne: 29 dec 2009, 20:55
Objav: 118
Vidim da si dobro poslušal pri fiziki...
Sila zračnega upora se veča s kvadratom hitrosti!

enačba sile upora:
F= 0,5*Ro(gostota zraka)*v2(hitrost na kvadrat)*A(površina)*Cd(specifični upor)

A=F*s (delo=sila*pot)
P=A/t (moč)
P=F*s/t (v=s/t)
=> P=F*v (sila*hitrost)
=> P=0,5*v3*A*Cd

Vendar pa je nas skoraj vedno zanima koliko energije potrebujemo, tako da računamo po enačbi za silo oz delo, kjer nastopa v2.
Pri moči pa računamo s hitrostjo na kubik, samo smo zaradi tega tudi prej na cilju (sila deluje manj časa!)




Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 57, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5981
najnovejši član: Bobbikedge
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete