Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi


Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Serije 100 / 200 / 700 / 900 / S90 / V90 / ostali RWD
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

2,4 Diesel

Avtor objava
boris
19 sep 2008, 20:52 Predogled tiskanja
Član #880
Prijavljen dne: 19 sep 2008, 15:56
Objav: 17
pozdravljeni
sem nov tle na forumu.

zanima me enih par stvari
torej:
najbolj me zanima, kakšno imate mnenje o tastarem VWjevem šest valjnem dizlu 2,4
se splača kupit staro kišto s tem motorjem al nee??
nekateri kar hvalijo te motorje, nekateri pa jih popljuvajo na polni črti. v čem je problem???
predvsem me zanima, ker bi rad nabavil eno tako kišto, ampak da ni kasneje jama brez dna za nepričakovane invseticije...

sicer v SLO je teh avtov nenormalno malo, uvozit pa se jih ne da, kerr.. hjaa.. ker takrat na koncu osemdesetih niso imeli pojma kaj je euro 2,3.. kaj je katalizator.. bla bla blaa...
pozna kdo koga ki prodaja kaj takega??
naprimer 940, 740,... po možnosti karavan

je pa res, da je VW te motorje vgrajeval samo v tastare LTje in tudi teh LTjev je malo pri nas (u bisvtu jih nii, vem da na železnici jih imajo enih par), da bi si na podlagi izkušenj ustvaril eno mnenje, al je ta motor dober al ne.

ko bi le bil vsaj take kvalitete kot je njegova evolucija, pet valjni 2.5TDI
ta stroj je res stroj. dobro se je izkazal v Volvu, v tazadnjem Audiju 100 in kasneje v prvi šestici (avto je itak isti, samo ime so takrat zamenjali) in pa v pravem delovnem stroju, transporterju in LTju

[ Uredi 19 sep 2008, 21:30 ]
Na vrh
MKovic
21 sep 2008, 15:19
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
Motor v osnovi ni slab in je sorazmerno zanesljiv, mora pa biti OBVEZNO pravilno in redno vzdrževan. Obvezne so redne menjave motornega olja. Gre za legendarni in pregovorno zanesljivi VW-jev 1600 kubični dieselski motor znan iz Golfov in Jett tistega časa, ki sta mu bila za službo pri Volvu dodana še dva cilindra. Pri tem posegu pa so inženirji žal "pozabili" na ustrezno mazanje dodanih dveh valjev. Problematika ni posebej kritična pri navadnem D24 motorju, pride pa zelo do izraza pri turbinski verziji. Vzdrževanje takšnega motorja sicer ni drago, velika večina delov je namreč izmenljiva z običajnim 1600 kubičnim VW-jevim dieslom.
Neglede na to pa bi se osebno, seveda, če bi imel izbiro, izogibal tako navadnim kot turbinskim inačicam, za katere ne bi bil absolutno prerpičan, da so bile ustrezno vzdrževane.
Na vrh
boris
22 sep 2008, 12:02
Član #880
Prijavljen dne: 19 sep 2008, 15:56
Objav: 17
zanimivo, kajti petvaljni 2.5TDI je praktično enak petvaljnemu dizlu s predkomorami, kateri se je vgrajeval v audi 100 in transporterje, s tem da imajo ti motorji en valj manj u primerjavi s temi šestvaljnimi.
vse ostalo je enako, postavitev bosch pumpe, oljna črpalka, vakumska črpalka...
tile petvaljni so pa resnično full dobri!!
tako da neke podobne zasnove z štirivaljnimi 1.6 motorji nimajo... morda si je inženir samo tako predstavljal, ampak zasnova je popolnoma drugačna.
torej:
1.6 imajo pomožno gred za pogon vakumske črpalke in oljne črpalke, katero poganja zobati jermen.

tile petvaljni in šest valjni pa imajo popolnoma identično zasnovo:
oljna pumpa je nameščena direktno na mot. gred, vakumska je batna, na ekscentru odmične gredi, bosch pumpa je gnana z odmično gredjo...

zelo zanimivo da so tile šestvaljni motorji slabi, kajti petvaljni motorji doživijo definitivno 1.000.000 km, videl na lastne oči pri raznoraznih transporterjih...
pa niso bli kaj preveč vzdrževani...
Na vrh
T-5R
22 sep 2008, 21:06
Član #387
Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40
Lokacija: GB
Objav: 745
Problematične so glave pri teh motorjih, saj zelo rade pokajo. Drugače pa so stroški pri popravilu takega motorja med nižjimi, saj veliko delov (ležaji, ojnice,....) pašejo od VW Golfa.
Drugače ima motor neskončno navora. Enkrat se mi je utrgala zajla od gasa, pa sem brez problema prišel čez 10% klance do doma z obrati na minimum.
Sem videl tudi že takšen motor v 760-tki z 700.000km, vendar vožen samo na relacijah.
Če veš od koga kupuješ ni problem. Nekaj se jih prodaja tudi pri nas.
Na vrh
boris
22 sep 2008, 21:27
Član #880
Prijavljen dne: 19 sep 2008, 15:56
Objav: 17
T-5R je napisal(a): ...


Če veš od koga kupuješ ni problem. Nekaj se jih prodaja tudi pri nas.


resss??
morda veš za kakšnega, se priporočam

kajti na avto.net so samo 3, in še ti trije so PODRTIJE
;o)
Na vrh
bbf
22 sep 2008, 22:30
Član #411
Prijavljen dne: 13 jul 2007, 15:20
Objav: 1015
2,4 dizli so se zjebavali v glanem zaradi neizkušenj volvo mehanikov. Nov motor, pa še dizel.. drugače so ti ob rednem in kvalitetnem servisu in zmerni vožnji s hladnim zelo zanesljivi.
Kar pa danes dobiš od 2.4 je pa čista loterija. Moj D6 je imel pri 250.000km že tretje (zadnje) brušenje bloka...
Na vrh
boris
23 sep 2008, 10:20
Član #880
Prijavljen dne: 19 sep 2008, 15:56
Objav: 17
bbf je napisal(a): ...

2,4 dizli so se zjebavali v glanem zaradi neizkušenj volvo mehanikov. Nov motor, pa še dizel.. drugače so ti ob rednem in kvalitetnem servisu in zmerni vožnji s hladnim zelo zanesljivi.
Kar pa danes dobiš od 2.4 je pa čista loterija. Moj D6 je imel pri 250.000km že tretje (zadnje) brušenje bloka...


faakkk... 250.000km pa že tretje brušenje.. torej nekdo ki se zares full vozi, bi v tem primeru brusu blok vsako leto..


in kaj so ponavadi neizkušeni mehaniki za*ebali???
Na vrh
RollingStone
23 sep 2008, 10:28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 12:12
Objav: 1965
To je to, nikoli ne veš, kaj je prejšnji lastnik delal z avtom.
Na vrh
MKovic
23 sep 2008, 17:51
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
boris je napisal(a): ...

tako da neke podobne zasnove z štirivaljnimi 1.6 motorji nimajo... morda si je inženir samo tako predstavljal, ampak zasnova je popolnoma drugačna.


Zasnova motorja je identična, če primerjaš vrtino in hod, boš videl, da so pri vseh treh motorjih enake. Postavitev in način pogona periferije je postranskega pomena in ne šteje v kategorijo "zasnove" kot take. Če bi bilo temu tako, bi na tem svetu obstajalo vsaj 13 različic Volvovega B230 motorja. Po mojem vedenju sta uradno "priznani" le dve. Sicer pa je, če me spomin ne vara, črpalka tudi pri D24 gnana preko jermena, prava muka ge je menjati.

boris je napisal(a): ...

zelo zanimivo da so tile šestvaljni motorji slabi, kajti petvaljni motorji doživijo definitivno 1.000.000 km, videl na lastne oči pri raznoraznih transporterjih...
pa niso bli kaj preveč vzdrževani...


To niti ni taka misterija. Kot verjetno veš, pri tem motorju motorno olje prihaja v glavo na zgornji strani in teče po celotni dolžini preden pride do zadnjega - spodnjega cilindra. Pri mrzlem zagonu zato zadnji cilinder izredno dolgo deluje brez svežega dotoka motornega olja. Pri "krajši" (štiri in pet cilindrični) izvedbi tega problema ni ali pa ni tako izrazit. Zato je interval menjave in kvaliteta olja pri tem motorju izrednega pomena.
Na vrh
boris
25 sep 2008, 13:19
Član #880
Prijavljen dne: 19 sep 2008, 15:56
Objav: 17
MKovic je napisal(a): ...

Kot verjetno veš, pri tem motorju motorno olje prihaja v glavo na zgornji strani in teče po celotni dolžini preden pride do zadnjega - spodnjega cilindra. Pri mrzlem zagonu zato zadnji cilinder izredno dolgo deluje brez svežega dotoka motornega olja. Pri "krajši" (štiri in pet cilindrični) izvedbi tega problema ni ali pa ni tako izrazit. Zato je interval menjave in kvaliteta olja pri tem motorju izrednega pomena.


ne vem če sva se prav razumela, ampak olje ki priteka v glavo, nima nič veze z mazanjem cilindra(ov), kajti olje ki priteka v glavo skrbi izključno za mazanje odmične gredi in dročnikov, ter za polnitev le teh, za izravnavo zračnosti ventilov
cilindri se mažejo od spodaj. u bistvu se mažejo z oljem, ki zaradi centrifugalne sile uidejo iz drsnih ojničnih ležajev in ležajev motorne gredi. Nekaj pripomorejo tudi hladilne šobe za hlajenje batov, ker olje iz bata kaplja po cilindrih..
u bistvu ne kaplja, ker se zaradi hitro vrtečih in gibajočih delov te kapljice spremenijo v oljno mego, in ta megla maže cilindre!!!

je pa čisto možno, da zaradi dolžine bloka in gredi, dobi zadnje koleno na motorni gredi premalo olja, in tudi na šobi za hlajenje bata, pride do prevelikega padca tlaka, in slabo brizga...

[ Uredi 25 sep 2008, 13:22 ]
Na vrh
MKovic
25 sep 2008, 18:18
Član #55
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 19:57
Objav: 720
Bistvo principa mazanja je kroženje olja. Verjetno se boš strinjal, da je pogoj za uspešno mazanje in kreiranje "megljic" kot jih imenuješ, olje ki kaplja iz oljnih galerij, ki vodijo iz glave preko bloka v spodnji del motorja. Olje, ki ostaja v karterju ob zagonu nima bistvenega ali pa prav nobenega vpliva na mazanje. Olje torej najprej potuje iz karterja preko oljne črpalke v zgornji del glave, od koder teče po celotni dolžini in preko galerij nazaj v spodnji del motorja, kjer se, kot pravilno ugotovljaš, razprši in uporabi za mazanje. Preden je torej zagotovljno ustrezno mazanje ojničnih ležajev, ležajev na glavni gredi in sten cilindra mora olje opraviti kompletni, v primeru 6 valjnika izredno dolg krog.
Tvoje zadnje sklepanje pa je poplnoma pravilno.
Na vrh
boris
25 sep 2008, 22:07
Član #880
Prijavljen dne: 19 sep 2008, 15:56
Objav: 17
sem klical enega lastnika 760, pa je povedal naslednje:
da je imel dva taka avta, in v obeh je moral (oz. bi moral, pa je raje avto prodal) menjat motor, ker da je začel zgubljat kompresijo in nenormalno pit olje...
pa tudi tle po forumu sem malo brskal, in naletel na uporabnika z nickom "dalton" in tudi on je moral menjat motor, pol pa ne vem če ga je..
uglavnem, še tako je malo teh avtov, in še ti imajo vsi motorje v pi*di...

zdej sem prav zgubu upanje
Na vrh
boris
12 okt 2008, 23:18
Član #880
Prijavljen dne: 19 sep 2008, 15:56
Objav: 17
uglavnem, zadevo sem preštudiral do potankosti.. ;o)
dejansko je tale R6 (Reihenmotor) 2.4 diesel praktično za en cilinder podaljšan audijev R5 2.0 diesel kateri se je začel vgrajevati l'77 v takratni audi 100.
oba imasta enako vrtino in hod (76,5mm*86,4mm) ki je med drugim enaka tudi pri VW 1.6D (približno 400cm3 po cilindru)

MKovic je napisal(a): ...

Zasnova motorja je identična, če primerjaš vrtino in hod, boš videl, da so pri vseh treh motorjih enake. Postavitev in način pogona periferije je postranskega pomena in ne šteje v kategorijo "zasnove" kot take. Če bi bilo temu tako, bi na tem svetu obstajalo vsaj 13 različic Volvovega B230 motorja. Po mojem vedenju sta uradno "priznani" le dve. Sicer pa je, če me spomin ne vara, črpalka tudi pri D24 gnana preko jermena, prava muka ge je menjati.


s to trditvijo pa se ne strinjam popolnoma ker, kot sem že omenil sta motorja popolnoma različna, kljub temu da imasta iste cilindre.
da trditev še malo agumentiram:
boris je napisal(a): ...

zasnova je popolnoma drugačna.
torej:
1.6 imajo pomožno gred za pogon vakumske črpalke in oljne črpalke, katero poganja zobati jermen.

tile petvaljni in šest valjni pa imajo popolnoma identično zasnovo:
oljna pumpa je nameščena direktno na mot. gred, vakumska je batna, na ekscentru odmične gredi, bosch pumpa je gnana z odmično gredjo...


naj dodam samo še primer:
R4 1.6, R5 2.0, R6 2.4
vrtina*hod: 76,5mm*86,4mm > približno 400cm3/valj
R4 1.9, R5 2.4
vrtina*hod: 79.5mm*95.5mm > približno 475cm3/valj
R4 1.9 TDI
vrtina*hod: 79.5mm*95.5mm > približno 475cm3/valj
R5 2.5 TDI
vrtina*hod: 81.0mm*95.5mm > približno 500cm3/valj

med R6 2.4 in R5 2.0 je izmenljivost delov 95%, R6 ima le cilinder več
med R4 1.6 in R6 2.4 (R5 2.0) je izmenljivost delov nekje 45%
med R4 1.9 in R5 2.4 je izmenljivost delov 45%
med R5 2.4 in R5 2.5TDI je izmenljivost delov 80%
med R4 1.9 in R4 1.9TDI je izmenljivost delov 80%
med R6 2.4 in R5 2.4 je izmenljivost delov 90%
med R4 1.6 in R4 1.9 je izmenljivost delov 95%

torej???
Na vrh
monstrum
12 okt 2008, 23:46
Član #555
Prijavljen dne: 25 dec 2007, 12:19
Lokacija: SVETA ANA
Objav: 12
Ta d6 je zakon, zvok je kot dva golfa skupaj, tudi poraba, življenska doba pa za polovico krajša, kupi.
Na vrh
Beastmaster
13 okt 2008, 08:06
Član #111
Prijavljen dne: 02 dec 2006, 09:23
Objav: 1307
monstrum je napisal(a): ...

Ta d6 je zakon, zvok je kot dva golfa skupaj, tudi poraba, življenska doba pa za polovico krajša, kupi.

Ok, sedaj pa tole malo argumentiraj, al samo malo pišeš neumnosti....
Na vrh
boris
15 okt 2008, 10:34
Član #880
Prijavljen dne: 19 sep 2008, 15:56
Objav: 17
MKovic je napisal(a): ...

pri tem motorju motorno olje prihaja v glavo na zgornji strani in teče po celotni dolžini preden pride do zadnjega - spodnjega cilindra. Pri mrzlem zagonu zato zadnji cilinder izredno dolgo deluje brez svežega dotoka motornega olja.



OK, sej vem da sem že malo siten s temi podrtijami, ne zamerit ..

ampak porodila se mi je zanimiva domislica..
kaj pa, ko bi se dodatno namontiralo črpalko za predmazanje motorja pred zagonom? kot imajo to izvedeno večji diesel motorji (recimo na lokomotivi)
tako bi bili vsi vitalni deli podmazani že pred zagonom in nebi prišlo med drsnimi površinami do tako imenovanega suhega trenja.

hehee.. tako al tako so tile stari volvoti res kot ene lokomotive...
;o))
Na vrh
T-5R
19 okt 2008, 17:30
Član #387
Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40
Lokacija: GB
Objav: 745
Če imaš čas, voljo, in denar se lahko igraš. Drugače pa če želiš dober motor D24, ga boš moral kar sam obnovit.

Drugače pa poglej za D5252T motorjem, ki je veliko boljši, in eden izmed zadnjih dizlov, kjer je vzdrževanje najcenejše.
Na vrh
Dalton
19 dec 2008, 16:47
Član #430
Prijavljen dne: 26 jul 2007, 17:45
Objav: 21
Pozdravljeni vsi... in ostali.

Po dolgem času sem prebiral forum in vidim neko zanimanje za d24 motorčke...

Kot je Boris pogruntal ;) sem zamenjal 3 motorje D24... sedaj imam notri D24T ki dela kot urca...

Motorji so OK, seveda samo ob predpostavki, da jih je servisiral nekdo, ki ima s temi motorji izkušnje in ve kaj mu paše... Se pravi da je redno vzdrževan in pravilno sestavljen. Če se odločaš za nakup bolida s takšnim motorjem, potem vzemi v zakup, da ga boš moral nujno razstaviti in nato obnoviti nazaj. To da najdeš ta motor v BP stanju je praktično nemogoče... posledično zato, ker gre za stare agregate, ki so bili v večini primerov samo voženi... in nič kaj dosti vzdrževani.

Moj razlog za menjavo 2 prejšnjih motorjev je bil "neprimernost" mehanika... ki pač ni nikoli delal z 6 cyl traktorjem.... v osnovi res enostaven na las podoben vw 4cyl golf agregatu... pa vendar ima kar nekaj svojih kapric in trikov, ki neveščemu lahko povzroči kar nekaj preglavic...

Ko sem spoznal pravega človeka, ki je s temi avtomobili /740/ dejansko poročen so se težave končale...
Pri njemu sem kupil in obnovil d24T motor in razen olja že 2 leti nisem dal v njega nič... Tako.

V kolikor še razmišljaš o nakupu ti toplo odsvetujem D24... enostavno je prešibak za takšno kravo kot je 740... vsaj D24T, če pa imaš kje možnost pa vsekakor D24Tic... Sicer pa lahko D24T predelaš v Tic.

Mojih 5 centov.


@Boris - če te še karkoli zanima ali rabiš pomoč ali iščeš motor... se javi.


Keep on Truckin'



Na vrh
boris
20 dec 2008, 16:13
Član #880
Prijavljen dne: 19 sep 2008, 15:56
Objav: 17
Dalton je napisal(a): ...

Moj razlog za menjavo 2 prejšnjih motorjev je bil "neprimernost" mehanika... ki pač ni nikoli delal z 6 cyl traktorjem.... v osnovi res enostaven na las podoben vw 4cyl golf agregatu... pa vendar ima kar nekaj svojih kapric in trikov, ki neveščemu lahko povzroči kar nekaj preglavic...

in kaj so ti nevešči mehaniki zaj**ali??
kaj je največji problem??
Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 67, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5981
najnovejši član: Bobbikedge
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete