Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi
http://www.seeklogo.com/images/1/740-logo-6E10838713-seeklogo.com.gif

Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Raba in vzdrževanje
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Vzdrževanje akumulatorja

Avtor objava
jospo
10 jul 2007, 09:31 Predogled tiskanja
Član #354
Prijavljen dne: 02 jun 2007, 07:48
Objav: 32
Imam eno težavo,kot zgleda je moj akumulator že zelo slab ,včeraj se mi je spraznil že po 1uri (pozabil odprta šoferska vrata). .Zdaj bi rad zamenjal akumulator z novim(ali pa dal starega napolniti),ne vem kje bi lahko dobil takšnega z zračno odprtino (ventilation hose) ....Če je že kdo imel kdaj podobne težave naj javi....Ali je možno starega dopolniti????


naslov popravil AljAž

[ Uredi 10 jul 2007, 10:07 ]
Na vrh
volvo5er
10 jul 2007, 09:34
Prijavljen dne: 12 nov 2006, 21:24
Lokacija: Ljubljana Bežigrad
Objav: 1142
Nasplošno o akumulatorjih, prekopirano iz mobisux.com, avtorja se žal ne spomnim.

AKUMULATORJI

akumulatorske baterije seveda potrebujejo vzdrževanje. V prvi vrsti je pri svinčevo - kislinskih baterijah potrebno preverjati nivo elektrolita - nivo slednjega mora vedno biti nad zgornjim robom celičnih paketov ali plošč. Dolivati se sme le destilirano vodo. Baterijska pola morata biti vedno čista in suha, mazanje z mastjo je celo škodljivo, ker mast zaradi kapilarnega efekta počasi "zleze" med pol in sponko ter povzroča slab stik. Pred vgradnjo nove baterije je potrebno očistiti sponki, če sta iztrošeni jih je potrebno zamenjati. Priporočljivo je seveda, da se z ustreznim testerjem vsaj enkrat letno ali ob servisu preveri dejansko stanje baterije oz. njena zmogljivost. Na bateriji je poleg nazivne napetosti in kapacitete naveden še preizkusni tok in normativ, npr. 360 A (EN). Ta podatek nam podaja zmogljivost baterije pri določenem zagonskem toku in nizki temperaturi. Tester običajno izmeri prevodnost baterije ter s posebnim algoritmom izračuna zmogljivost. Zavedati se je potrebno, da bateriji ob padcu temperature za 20 stopinj Celzija zmogljivost pade za več kot 50 %. Ob lepem vremenu lahko avto še normalno vžge, čim pa stisne zima pa je zgodbe konec. Običajno je dovoljen padec zmogljivosti do 30 %, kar je več pomeni, da bo potrebno baterijo zamenjati z novo. Druga pomembna meritev je meritev polnilne napetosti, ki se mora v obremenjenem stanju gibati v območju od 13,8 V do največ 15 V. Optimalna polnilna napetost se giblje med 14,2 V do 14,4 V, kar je manj povzroča težave z napolnjenostjo, kar je več povzroča pregrevanje in plinjenje baterije ter izgubo elektrolita. Pomemben je še padec napetosti med zagonom - napetost se ne sme sesesti na manj kot 9 V pri brezhibni bateriji, večji padci pomenijo mehansko okvaro zaganjalnika ali celo motorja.

Baterija običajno izpade zaradi štirih razlogov:

1. sulfatiranje plošč: vzrok je izpraznjenje baterije pod 12,4 V. Če se baterija izprazni pod to mejo, jo je potrebno takoj napolniti. Če je ne napolnimo, je lahko baterija v roku 48 ur zanič, saj se plošče dobesedno izolirajo s sulfatnim slojem. Sulfatni sloj se sicer da razbiti z napetostnimi sunki, vendar le v kontroliranem okolju. V avto vgraditi delno izpraznjeno baterijo je narobe, saj se v avtu lep čas ne bo napolnila, še posebej ne pri mestni vožnji. Torej: pred vgradnjo baterijo napolniti! In kako polniti: najbolje z inteligentnim polnilcem, če pa tega ni na voljo pa s tokom, ki je enak desetini kapacitete 14 ur (npr. baterija 55 Ah; tok 5,5 A, čas polnjenja 14 ur; pred polnjenjem preveriti nivo elektrolita)

2. Kratki stik celic: do kratkega stika običajno pride zaradi previsokega toka porabnikov (npr. pokvarjeni zaganjalnik), nepravilnega polnjenja ali nabiranja mulja na dnu baterije. Nepopravljiva napaka, pogojena z obratovalnimi pogoji ali staranjem.

3. Prekinitev medceličnih povezav: vzrok je tovarniška napaka. Nepopravljiva napaka, pogojena s tehnologijo varjenja mostičkov.

4. Padec zmogljivosti: zaradi sulfatiranja, izpadanja aktivne mase, pomanjkanja elektrolita ali napak pri polnjenju pride do padca zmogljivosti. Težavo lahko preprečite s pravilnim vzdrževanjem baterije ter kontrolo obratovalnih pogojev.

In še par besed okoli nakupa nove baterije: baterijo kupite le pri trgovcu, ki je ustrezno opremljen z znanjem in opremo. Baterija mora biti sveža, vsekakor pa ne starejša od 6 mesecev. Pravilno je, da trgovec baterijo pred prodajo kupcu preizkusi ter kupcu poda preizkusni protokol, s katerega je razvidno, kakšna je zmogljivost baterije in kako je napolnjena. Izkušnje kažejo, da je večina baterij nepravilno skladiščena.

In katero baterijo izbrati: sam stavim na domačega proizvajalca, ki je po kakovosti v svetovnem vrhu, na trgu pa obstaja še vrsta dobrih, manj dobrih, pa tudi slabih baterij. Ne želim izpostavljati določenih blagovnih znamk, dobro pa je vedeti, da znana firma ni jamstvo za kakovost.

Na koncu še opozorilo: na trg prodirajo AGM (VRLA) in GEL baterije, ki imajo določene posebnosti pri uporabi in vzdrževanju. Izredno kritično je tudi polnjenje. Če koga zanima še kaj več naj se javi.

In na koncu še odgovor na prvo vprašanje: seveda je priporočljivo baterijo občasno popolnoma napolniti, baterijo se na tak način ciklira, pa tudi razbije morebitni sulfatni sloj, ki se je zaradi delne izpraznjenosti pričel formirati. Vsekakor pa je pred polnjenem potrebno preveriti, če se polnjenje sploh izplača - crknjena baterija je zgolj crknjena baterija, polnjenje je ne bo obudilo.

Polnjenje

poznamo več načinov polnjenja::

- s konstantnim tokom (I karakteristika)
- s konstantno napetostjo (U karakteristika)
- z uporovno (W) karakteristiko
- kombinirani načini

Najbolj pravilno je, da baterijo najprej polnimo s konstantnim tokom, ki znaša 1/10 kapacitete v Ah (npr. 44 Ah: polnilni tok je 4,4 A), polnjenje traja od 14 do 16 ur, pri tem temperatura baterije ne sme preseči 55 stopinj Celzija. Ko napetost doseže 14,4 V je potrebno tok zmanjšati na 1/20 kapacitete (npr. 44 Ah: polnilni tok je 2,2 A). Polnjenje je končano, ko se gostota elektrolita dve uri ne spremeni ali poveča. Zapisano velja za standardne svinčevo - kislinske baterije. Pri GEL, AGM in spiralnih je znanost še večja. Ker časa za zabavo z baterijo obiljano ni, se baterija priklopi na polnilec, tok na maksimum in baterija lepo vre kak dan. To vodi do zanesljivega uničenja.

In kako izbrati polnilec: to, kar se dobi v trgovskih centrih, četudi je gor namalana zelo znana znamka lahko takoj pozabite. Gre za polnilce, ki delujejo po W karaktierstiki in nimajo popolnoma nobene regulacije, še manj zaščite pred prenapetostjo, zato jih ni dovoljeno priklapljati na baterijo, ko je le-ta vgrajena v vozilo. Cenivni rang se giblje okoli 10.000,00 SIT Pri ponudnikih delavniške opreme se običajno dajo kupiti polnilci z regulacijo, ki so nekoliko boljši, problem je v tem, da se tok nastavi na začetku polnjenja, bolj kot je baterija napolnjena, manjši je tok, in zadeva spet ni ustrezna. Običjano uporabniki nenehno šraufajo potenciometer za nastavitev toka. Običajno manjka tudi samodejni izklop, prenapetostna zaščita in preklop v "float" način - dopolnjevanje. Cenovni rang se giblje okoli 50.000,00 SIT. Najboljši so polnilci, ki imajo procesorsko regulacijo režima polnjenja. Na trgu obstaja par primerkov, ki izpolnjujejo najstrožje standarde proizvajalcev vozil in baterij. Običajno nudijo možnost izbire vrste baterije, imajo prenapetostno zaščito in samodjeni izklop, polnjenje pa je razdeljeno v več delov: začetno polnjenje, dopolnjevanje in zaključek polnjenja. Predvsem pri GEL je to nuja, saj z navadnim postopkom brez zaključnega polnjenja se GELa ne da napolniti na več kot 70 % kapacitete. Gre za profi opremo, cenovni rang se giblje okoli 100.000,00 do 200.000,00 SIT.

In kaj kupiti: za profi rabo profi orodje, za hobi pa bolje nič, predvsem pa ne klumpa za par jurjev. Če vas tovrstna roba vseeno zamika, vam lahko navedem par primerov posledic uporabe.

Osnovna pravila pri rokovanju z akumulatorskimi baterijami so:

- polnjenje izvajati v dobro prezračevanih prostorih ali na odprtem
- pred polnjenjem baterijo preizkusiti, ne polniti pokvarjenih baterij ali baterij, ki se ne dajo polniti (suhi členi)!!!
- pred polnjenjem preveriti odplinjanje baterije, če le-to ni zamašeno, po potrebi odviti pokrovčke
- pred polnjenjem preveriti nivo elektrolita, po potrebi doliti destilirano vodo
- na baterijska pola najprej priklopiti polnilna kabla, šele nato vključiti polnilnik
- na polnilniku izbrati ustrezni polnilni tok, polnilno napetost oz. polnilno karakteristiko
- polnjenje nenehno nadzorovati, ali pa uporabiti polnilnik z nadzorom in časovnikom (timerjem)
- po končanem polnjenju najprej izključiti polnilnik, šele nato za baterijskih polov odklopiti polnilna kabla
- po končanem polnjenju počakati, da se baterija dobro odplini, šele nato jo priključiti na električni sistem vozila
- po končanem polnjenju baterije ne takoj preizkušati, ker bo preizkuševalnik zaznal povšrinsko napolnjenost, rezultati pa bodo neverodostojni
- pri delu ne uporabljati iskrečega orodja in odprtega plamena, v prostoru ne kaditi, piti in uživati hrane
- pri delu uporabljati osebna zaščitna sredstva - očala, predpasnik in zaščitne rokavice
- pri močnem jedkem vonju plinov, ki izhajajo iz baterije takoj izključiti polnilnik in prostor dobro prezračiti - pozor: nevarnost eksplozije pokalnega plina!!! Če se polnilnik nahaja v neposredni bližini baterije najprej prostor dobro prezračiti ter šele nato izključiti polnilnik!

In povzetek: pri polnjenu se ne šaliti, dogaja se ogromno poškodb zaradi neupoštevanja zgoraj navedenih napotkov. Predvsem ne polniti pokvarjenih baterij ter uporabljati neustreznih polnilnikov!
Na vrh
T-5R
10 jul 2007, 18:59
Član #387
Prijavljen dne: 23 jun 2007, 11:40
Lokacija: GB
Objav: 745
Vse kar je napisano zgoraj drži.

Jospo, napiši kakšen aku. imaš. Je to zaprt, ali tisti, ki ima pokrovčke gor? (Stanje tekočine).

Če se ti je popolnoma spraznil, ga ne boš več spravil k pameti. Mogoče dan, ali dva, nato se ti bo spraznil kadar boš najmanj pričakoval, in te pustil na cesti.....

Če nisi prepričan v kakšnem stanju je, pojdi do avtoelektrikarja, ki ima tester za aku. Ob enem, pa ti lahko preveri še koliko polni alternator.

Drugače pa obstajajo aku. z, in brez vzdrževanja. Če ima na vrhu čepe za odvit, bi priporočal kontrolo tekočine vsake pol leta. Doliva se samo destilirano vodo, in ne tisto iz vodovoda, ker je trda.
Če je aku. zaprtega tipa, potem je brez vzdrževanja. Seveda pa to piše tudi na aku., in navodilih, ki jih dobiš zraven.


[ Uredi 10 jul 2007, 19:13 ]
Na vrh
jospo
11 jul 2007, 08:57
Član #354
Prijavljen dne: 02 jun 2007, 07:48
Objav: 32
Včeraj nabavil nov akumulator ker je bil stari čisto zanič ,v starem je bilo tekočine dovolj samo kot kaže je že odslužil svoje saj je namreč star 6 let.....
Zdaj pa brez problemov naprej
Na vrh
Ovlov
09 dec 2017, 15:58
Član #257
Prijavljen dne: 22 mar 2007, 04:15
Objav: 700
Tole zimo bom zgleda bolj malo "vozilvolvo" - zato me zanima, ali ima kdo izkušnje z vzdrževalci/polnilci akumulatorjev - konkretno s temle?
Če ima - ali ga je varno priključiti na delujoči tokokrog (nekje sem namreč prebral tole opozorilo: Vozila imajo lahko električne in elektronske sisteme (na primer sistemi za upravljanje motorja mobilni telefoni), ki se lahko poškodujejo ob izpostavljanju visokim začetnim napetostim in vrhuncem napetosti. - ali pa je bolje baterijo odštekati?
Hvala za poduk in lp!
Na vrh
winni
09 dec 2017, 16:42
Član #13904
Prijavljen dne: 29 dec 2016, 16:58
Objav: 93
Ovlov je napisal(a): ...

Tole zimo bom zgleda bolj malo "vozilvolvo" - zato me zanima, ali ima kdo izkušnje z vzdrževalci/polnilci akumulatorjev - konkretno s temle?
Če ima - ali ga je varno priključiti na delujoči tokokrog (nekje sem namreč prebral tole opozorilo: Vozila imajo lahko električne in elektronske sisteme (na primer sistemi za upravljanje motorja mobilni telefoni), ki se lahko poškodujejo ob izpostavljanju visokim začetnim napetostim in vrhuncem napetosti. - ali pa je bolje baterijo odštekati?
Hvala za poduk in lp!


Če je res nujno ne vem, jaz baterijo vedno odklopim. Ko preverjam tekočino pa tudi vzamem fizično iz avta in potem dam še na polnjenje.
Na vrh
Volvej
09 dec 2017, 17:31
Član #1127
Prijavljen dne: 05 maj 2009, 13:06
Objav: 1489
Ovlov je napisal(a): ...

Tole zimo bom zgleda bolj malo "vozilvolvo" - zato me zanima, ali ima kdo izkušnje z vzdrževalci/polnilci akumulatorjev - konkretno s temle?
Če ima - ali ga je varno priključiti na delujoči tokokrog (nekje sem namreč prebral tole opozorilo: Vozila imajo lahko električne in elektronske sisteme (na primer sistemi za upravljanje motorja mobilni telefoni), ki se lahko poškodujejo ob izpostavljanju visokim začetnim napetostim in vrhuncem napetosti. - ali pa je bolje baterijo odštekati?
Hvala za poduk in lp!


Jaz imam C-TEKa, ga priporočam tudi tebi. Sicer je malenkost dražji ampak je super kvalitete, ter dejansko kvalitetno polni akumulator in ga ne uničuje, tako kot ene poceni zadeve. S tem ko ga imaš na linku nimam izkušenj. C-TEK dobiš v Eurotonu, lahko ga priklopiš tudi direkt na vozilo. Vbistvu imaš zraven tudi priključek ki ga zmontiraš kar v avto na akumulator in ga potem samo na klik priklopiš zraven.
Na vrh
Torkel
10 dec 2017, 11:59
Član #124
Prijavljen dne: 12 dec 2006, 23:10
Lokacija: Pogosto v Volvu
Objav: 541
Sam imam podoben polnilec kot ga opisuje Volvej na motornem kolesu že več let. Vse skupaj super deluje, akumulator je v odličnem stanju. Večina teh vrst polnilcev ima poleg možnosti polnjenja tudi ti. zimski način, kar pomeni da samodejno vzdržuje napetost na akumulatorju. Po treh mesecih zimskega spanja in konstantnega "vzdrževanja" akumulatorja motor vedno kresne v prvem poskusu.
Na vrh
Ovlov
11 dec 2017, 10:50
Član #257
Prijavljen dne: 22 mar 2007, 04:15
Objav: 700
@winni & Volvej & Torkel, hvala za nasvet!
Na vrh
jack8black
11 maj 2020, 20:03
Član #12296
Prijavljen dne: 19 okt 2014, 23:03
Lokacija: Obala
Objav: 429
Kaj za agm akumulator tudi drži da ga je treba dati polniti ko napetost pade na 12.4V ?
Na vrh
alfasan
11 maj 2020, 20:17
Član #14691
Prijavljen dne: 22 jun 2018, 10:39
Objav: 72
nekdo mi je rekel, da ko v avtu start/stop neha delovati zaradi slabe baterije jo daš nafilati. Sam ne bi nič pomagalo, tako da je potrebno menjati.
Na vrh
jack8black
11 maj 2020, 20:27
Član #12296
Prijavljen dne: 19 okt 2014, 23:03
Lokacija: Obala
Objav: 429
Našel sem to tabelo sam ne razumem Freshpack in AGM

https://dusj4r71pmvop.cloudfront.net/5314/6852/8840/Testing.JPG

[ Uredi 11 maj 2020, 20:28 ]
Na vrh
T0ny
13 maj 2020, 15:03
Član #2533
Prijavljen dne: 30 dec 2011, 14:09
Lokacija: Vipava
Objav: 415
AGM je za start stop sisteme. In bolje prenašajo "globoke" izpraznitve. Za freshpack pa ne vem ali je ciljano na Vartin model baterije ali je mišljeno kot nova navadna baterija.
Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 35, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5413
najnovejši član: Douglasdroma
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 504
Prejšnje ankete