Zanima me ali je že kdo od vas menjal oziroma preventivno očistil EGR ventil. Vegas ga je že. Sprašujem še ostale. Opazil sem namreč, da ima ogeomno manjših avtomobilov težave s tem. Potem se sicer znajdejo in EGR enostavno odklopijo in dajo neke vrste blendo.
Jaz sem ga redno ob vsaki menjavi olja enkrat letno cistil in je vse spilalo. Po urce na leto mi ni nic pomenilo. Vem da se da blenda gor sam nevem kako pol racunalnik pepricat da ne signalizira napake. To bi se jaz rad zvedel.
Seveda se ga splača sčistit! Največ problemov s temi ventili imajo avtomobili, ki so voženi na krajše relacije, penzionistično voženi, tem mali mlinčki! Saje so mastne, motor skoraj nikoli ne doseže svoje delovne temperature, in težave so tu!
Res je, da ga nekateri preprosto blindirajo! Ampak to ni to! Če se ga že blindira mehansko, ga je potrebno blindirat tudi softversko!
Sicer pa D5 motorji nimajo nekih velikih problemov z EGR!
V soboto smo imeli malo akcije na naših regljačih in smo jim temeljito očistili dimnike. Moj je bil kar dobro zabit.
Po pol urce temeljitega čiščenja, je bila slika malo drugačna.
Hvala Wiking boyu da je načel temo, ter KLM007 za splaniran sobotni delavnik , ter hvala obema za sodelovanje. Moj avto se občutno drugače obnaša, čakam še podatek o porabi.
Enakega podviga se nameravam lotiti na svojem tdi-ju.; Za te stare petvaljnike ravno tako priporočajo čiščenje EGR ventila enkrat na leto ali vsaj na 50kkm. Z Izijem (@izi20v) sva ga snela iz bivšega, je bil še kar lep, me prav zanima, kakšno bo stanje pri sumljivcu...
Tesnilo je na tem kosu samo eno-kovinsko. Če pa greš razkopat komplet, se mi zdi da so pa 3je kosi. Pri nas je bilo malo premalo časa za komplet podvig. Bo pa v kratkem. Takoj za čiščenjem posode za gorivo in čiščenje karterja.
Če greš cel kos dol jemat, je najlažje če snameš "strut" stran, ker moraš zadaj pri turbini odviti 2 vijaka, ki sta dost zakotno postavljena. Poleg tega imaš še cevi vodnega hlajenja. Kjer je volj, tam je tudi moč ! ! !
Jaz sem ga ocistil nekaj mesecev nazaj, samo potem nisem opazil kaksne bistvene razlike. Je blo pa notri tudi za cm mastnih saj. EGR naj bi itak delal samo nekaj minut po vzigu, ce se ne motim!?
EGR ne deluje prvih nekaj minut, dokler se avto ne segreje, potem pa deluje - s tem mislim, da ne vrača ispuha, da se motor prej segreje. Zmotno mišljenje je (na prvi pogled je pač skregano z logiko), da zaradi recirkulacije plinov prej segrejemo mašino. Dejansko je zgorevenje oz. eksplozija z izpušnimi plini vrnjenimi nazaj v sesalni kolektor hladnejša, ker je manj zraka (ali nekaj takega). Mape v ECUju so prilagojene tako, da poskrbijo, da pri nizkih obratih in hladnem motorju ne odpirajo EGR ventila.
Pogoj pa je seveda ta, da mora temperaturno tipalo delovati brezhibno.
Jaz sem na motorju D419t3 sčistil EGR kakšnih 50 kkm nazaj pri 127 kkm, in je bil kanal kar zadelan z 1/3 sajami. Sedaj se ga bom spet lotil, prej pa še moram nabaviti novi tesnili za EGR ventil in dušilno loputo.
Koliko pa računate za ta poseg? Moj je sigurno tudi zrel za čiščenje egr ventila.
@Tomson je pri snemanju/čiščenju karterja pametno zamenjati tudi kakšna tesnila?
Ja odvisno kakšen človek si, taka je cena. Ampak ni bojazni, do sedaj nisem še nikomur nič računal. Roka roko umije, al kako že. Glede tesnila na karterju pa nisem ziher, ali je tesnilo uprešano v rob karterja, ali se menja avtomatsko ko snameš karter dol. To bi znal povedati kakšen tak mojster, ki je to že počel. Jaz vse kar delam na svojem avtomobilu in na avtomobilu drugih, delam za hobby, ker v tem preprosto uživam in dejansko možgane odpočijem. Navodila kaj in kako poiščem v vadisu, malo na netu in potem je akcija.
Kar se tiče čiščenja celega EGR ventila, mislim da je smiselno. Jaz nisem celega kosa snemal dol. Iz kosa ki je ostal na avtu, torej EGR, sem posesal kolikor se je pač dalo in sestavil. To je izziv za še enkrat.
To me je zanimalo, ker sem sam samo cev spucal in pa odprtino v agr ventil. Pa se mi zdi da se že pozna razlika. Avto je nekako "bolj živ". Čiščenje celotnega pa pride navrsto pred zimo.
Evo in danes je bil tudi moj V70 deležen čiščenja EGR ventila. Čeprav se je postopek zavlekel čez cel dan, mojster Tomsom ni obupal dokler se ni vse svetilo kot iz trgovine . Še 1× hvala za servis in kosilo
Od čiščenja EGR ventila sem naredil nekje 3000 km in to zelo raznolike vožnje, z precej ohlajanja na mestu, pot na morje in nazaj z strešnim kovčom in seveda služba in nazaj. Trenutna poraba po vseh kilometrih 7,2L mi pravi da je padla. S tem da sem ga po avtocesti ZG-SP z kufrom na glavi palil 180 km/h. Avto nabito poln prtljage in enega kosmatinca od 50kg, poleg 3 oseb in pol. Zaenkrat odlično.
Pogoj pa je seveda ta, da mora temperaturno tipalo delovati brezhibno.
Jaz sem na motorju D419t3 sčistil EGR kakšnih 50 kkm nazaj pri 127 kkm, in je bil kanal kar zadelan z 1/3 sajami. Sedaj se ga bom spet lotil, prej pa še moram nabaviti novi tesnili za EGR ventil in dušilno loputo.
Evo, ravno prejšnji seden sem ga spet snel in pogledal stanje. Ni bilo kritično, saj je bilo največ za 5 mm in še to samo okoli kanalčkov. Ostalo pa bolj površinska umazanija, tudi odstranil sem ga z lahkoto. Menjal sem tudi obe tesnili za EGR ventil in sesalno loputo - sedaj upam da ne bo več mastno tam okoli.
Sem pa opazil drugo stvar, namreč ko sem tiščal žico v sesalni kolektor - se je precej mastnih saj obesilo gor. Tako da zgleda da je še precej umazanije v samem sesalnem kolektorju, od kolena naprej pa do tam ko je privit na glavo motorja. Dostopnost je seveda nedostopna, zato bom enkrat moral sneti cel kolektor in ga sčistiti. Se je že kdo podal v takšen podvig?
če bi kdo imel kaj časa da bi me pomagal pri čiščenju EGR ventila (oz. če bo sam to delal na svoj avto da bom tudi jaz zraven in isto časno to opravim) se priporočam ;)
Mene tudi zanima kak ste to sčistili. Torej kolikor razumem ste sčistili samo tisto kovinsko cev, EGR pa samo posesali skozi luknjo? Moram pri tem menjati kakšno tesnilo?
Če čistiš samo koleno, tesnila ne rabiš menjati. V kolikor se odločiš za kompleten poseg, pa ti svetujem da menjaš tesnili. 2 kosa sta za zamenjat in še objemka ki pride zadaj na kolenu nad kolektorjem.
Sem tudi že imel ta ventil precej zabasan ko sem svojega kupil, zdaj pa je od takrat že nekaj vode preteklo. Zanimalo bi me možni vzroki za nabiranje saj v EGR ventilu in kolk zna to bit povezano z vidnim kajenjem pri nenadnem pospeševanju (ne vem al je še v mejah normale al ne več). Zamašene šobe injektorjev? Zdelana turbina? Al se to nabira tudi brez nekih bolezenskih stanj?
Al se to nabira tudi brez nekih bolezenskih stanj?
Kot si napisal,vzrok kajenja je tudi EGR,masti se pa običajno zaradi kratkih relacij,mestna vožnja,nizki obrati,to so tipične težave vseh novodobnih diesel motorjev,tako da brez skrbi,ni bolan,samo rahlo prehlajen,spucaj EGR,pa gas dalje :-)
No, v bistvu sem hotel rečt, da me skrbi nekoliko povečano kajenje, ko stopim na plin ne da bi prej prestavil (avtomatik...). In da to povezujem z zamašitvijo EGR ventila v prihodnosti in sumim da se zna zato ponovit. Zato me zanima, ali bi glede izvora saj pri pospeševanju tukajšnji eksperti prej posumili na turbino ali na šobe ali na kej tretjega. EGR sam naj saj ne bi delal, razen mogoče če bi bil preveč odprt in bi bilo zato premalo kisika, kar pa je v primeru zabasanega malo verjetno, pa to bi se videlo na lambdi na tehničnem. Sem enega mehanika ob rednem servisu tik pred tehničnim že spraševal, pa ni vedel kje bi se lotil zadeve brez večjih posegov. Je rekel da je pogledal na OBD in preizkusil injektorje če puščajo (brez demontaže) in baje ni bilo nič očitnega. D5, 2003-2004.
Jaz sem imel imel težave pri kajenju zaradi luknje v odvodni turbo cevi in čez leto dni še dovodni. Obe sta po cca. 90€. Ko kadi navadno vleče zrak mimo senzorja in maš potem nepravilno izgorevanje.
Evo jaz sem se včeraj lotil čiščenja EGR-a pa imam zgleda novejši motor in je vse drugače narejeno. Vi ste ostranili par objemk in 3 vijake pa imeli vse doli. Jaz sem prvo moral odstranit air intake do filtra, računalnik, MAF, odklopit malo morje kablov ker grejo ravno preko kolena.
Potem sem snel tisto gumijasto cev ki pride iz vrha motorja proti kolenu na EGR, ter cev na drugi strani in loputo.
Sedaj pa je problem ker je pri vaših motorjih ta kolenska cev na EGR pritrjena z 3 10mm vijaki jaz pa imam nek nadgrajen sistem in sicer je spredaj še nek el. motorček in skozi cev gre v EGR še neka igla. Zgleda mi tudi kot da je koleno odzadaj privijačeno na EGR tako da nevem kako bi ga snel.
Bi lahko kdo prosim v VIDI pogledal navodila za odstranitev tega kolena ko gre na EGR za V70 P2 2.4D MY 2007 in nalepil kakšno shemo?
Razstavljanje tega novejšega EGR-a res odsvetujem, razen če imate en teden časa in se res ne spomnite ene druge stvari kaj bi si lahko začeli takrat. Jaz sem zadevo dol jemal dva popoldneva. Prvi dan odstranit air intake do filtra, računalnik, MAF, odklopit kup enih kablov, eno visokotlačno cev od dizla, neke cevke za zrak, koleno do tega sklopa na sliki in koleno ki gre naprej, ter loputo. Drugi dan pa zajebavanje da odšraufaš tale mixer na sliki dol z EGR-a. Na motor od spredaj pritrjen z 2x 13mm vijaki, ok odviješ. Zadaj pa iz nasprotne strani iz EGR-a 4x 6mm imbus vijaki. Evo tu pa popizdiš. Enega še odviješ normalno. Za druga dva odviješ EGR iz motorja ter odklopiš cev za vodo - tisto spredaj. Zdaj ostaneta še dve cevi zadaj, do katerih ne prideš pa da se ubiješ. Ok z frekvenco pol ure na vijak odviješ dva vijaka, ostane pa ti še vedno eden do katerega niti z roko ne moreš prav s kakim orodjem ni šanse. Seveda so majstri dali imbus ker če bi dali navadno matico da bi lahko s ključem obračal bi bilo preenostavno, zadaj pa ne dobiš račne od gedore pa da se ubiješ. Sestavljaš podaljške na miljon načinov, kratki, dolgi, kardanski, gibljivi vse kombinacije, poskušaš dostopat iz treh strani nikak. Zadaj z EGR-a probaš nekak odstranit še eno cev, ga nekak potegneš malo bolj ven in po več kot eni uri mantranja z improvicacijo tak da imbus nastavek gedore obračaš z ključem 6 odstraniš še zadnji vijak.
Tistemu ko je to zdizajniro privoščim da bi vsaki dan mogo to razstavljat pa sestavljat.
Dva popoldneva da sem razstavo in spucal, danes pa upam da uspem sesatavit nazaj ker v sredo grem na morje.
Razstavljanje tega novejšega EGR-a res odsvetujem, razen če imate en teden časa in se res ne spomnite ene druge stvari kaj bi si lahko začeli takrat. Jaz sem zadevo dol jemal dva popoldneva. Prvi dan odstranit air intake do filtra, računalnik, MAF, odklopit kup enih kablov, eno visokotlačno cev od dizla, neke cevke za zrak, koleno do tega sklopa na sliki in koleno ki gre naprej, ter loputo. Drugi dan pa zajebavanje da odšraufaš tale mixer na sliki dol z EGR-a. Na motor od spredaj pritrjen z 2x 13mm vijaki, ok odviješ. Zadaj pa iz nasprotne strani iz EGR-a 4x 6mm imbus vijaki. Evo tu pa popizdiš. Enega še odviješ normalno. Za druga dva odviješ EGR iz motorja ter odklopiš cev za vodo - tisto spredaj. Zdaj ostaneta še dve cevi zadaj, do katerih ne prideš pa da se ubiješ. Ok z frekvenco pol ure na vijak odviješ dva vijaka, ostane pa ti še vedno eden do katerega niti z roko ne moreš prav s kakim orodjem ni šanse. Seveda so majstri dali imbus ker če bi dali navadno matico da bi lahko s ključem obračal bi bilo preenostavno, zadaj pa ne dobiš račne od gedore pa da se ubiješ. Sestavljaš podaljške na miljon načinov, kratki, dolgi, kardanski, gibljivi vse kombinacije, poskušaš dostopat iz treh strani nikak. Zadaj z EGR-a probaš nekak odstranit še eno cev, ga nekak potegneš malo bolj ven in po več kot eni uri mantranja z improvicacijo tak da imbus nastavek gedore obračaš z ključem 6 odstraniš še zadnji vijak.
Tistemu ko je to zdizajniro privoščim da bi vsaki dan mogo to razstavljat pa sestavljat.
Dva popoldneva da sem razstavo in spucal, danes pa upam da uspem sesatavit nazaj ker v sredo grem na morje.
Mogoče bi pa tale metoda, ki jo uporabljajo Hondaši za portanje kolektorjev bila uspešna... (kopirano z audi foruma, kjer to žal ne deluje, je pa lepo opisan postopek)
Citiram: Quote: Hey guys, I've got a 98 1.8T. I've had a k04 and chip for a while and wanted to get more performance. I was recommended to port and polish the intake and exhaust. We found out they used abrasive material to do it like gritty sand. So I got with my friend that tunes Hondas and we decided to try it ourselves. We got a bag of sandblasting sand and hooked up into the intake and started the car. We had to hold the gas so it would run. He wanted to let the engine suck in the sand through the intake so it would port it out and then push it out the ehxaust so it would port the exhaust manifold.
I was worried that it might cause problems but he figured it'd be OK as long as we didn't make boost and it get sucked in the turbo. After running the car and letting it suck in sand we got about half way through a 25 lb bag. The check engine light was on and the engine was bucking and kicking and sounding really weird. We stopped and hooked the car back up normal and took off the sand supply. We tried to start it again and it was really hard. Once started it couldn't idle and kept making weird noises. We took it out and drove it and it started to make scraping and knocking noises.
Help! Can anyone tell me what to do! My buddy only does Hondas so he doesn't know much about Audis.
Kakšen prostovoljc da probamo. Kar ne morem se nehat smejat.
Baje, da vsi modeli s60 nimajo EGR ventila. Mi lahko kdo pove, če S60 l.2003, modelno leto 2004 (2,4D, 130KM) ima EGR ventil? Zanima me, ker ima moj avto vse simptome zabasanega ventila... Ima kdo informacijo koliko okvirno računajo mehaniki za čiščenje ventila?
Spredaj na sredini masine poglej če imaš železno koleno. 130km D5 tudi obstaja? Drugače pa je tudi moj modelno leto 04'.
Enkrat sem samo koleno spucal pa je bil cel kup črnega nutelinega sranja notri. Enkrat bi rad spucal celoten EGR sistem. Samo ga očitno ni ravno enostavno dol snet.
Motor 2,4D sicer nima oznake D5, sta pa identična... Samo original je računalniško omejen na 130KM.
Sedaj v zimskih dneh se mi je začelo dogajati, da avto cuka pri nizkih obratih... ko se zagreje pa teče normalno... glede na to da bo avto imel počasi 300kkm in še ventil nikoli ni bil čiščen predvidevam, da mora biti konkretno zabit... Pa tudi vedno pogosteje opažam, da se za avtom konkretno zakadi, če konkretno pohodim gas...
Ja ne boš verjel koliko dreka se tam nabere. Jaz sem bil sokiran pa sem samo koleno čistil. Pa po eni strani se mi zdi da skoraj vsak diesel zakadi ko ga pohodis.
Moj tudi zakadi ko ga pohodom na avtocesti včasih sedaj le se redkokdaj mi ga vrže tudi v zasilni program in med vožnjo me tudi spet ven vrže iz zasilnega programa potem pa ga lahko tiscim do onemoglosti in dela ko urica. Ko ga pa pohodom na vsake toliko časa (enkrat na mesec) mi pokadi samo prvič potem pa ne več. Mogoče zato ker je večinoma vozen po mestu in ne skuri sproti vseh saj. Prevetrim ga obocajno na dolgih relacijah in kadar je motor zelo dobro segret takrat tudi egr najbolje kuri saje.
Pomembno je da se sname kompletni EGR. Solenoid ki odpira in zapira prehod plinov ima majhno tesnilo na katerem se nabere katran in zaradi temperature je običajno deformiran, zato je potrebna zamenjava slednjega. Čiščenje samega kolena ni konkretno smiselna, kot recimo daje učinek čiščenje prav EGR komore. Če je ročni menjalnik je nekaj lažje, ker pri avtomatu se naj... ker je izredno malo prostora da ga dobiš ven.
Kot prvo, pri ročnem menjalniku kot je ta, ni potrebe toliko odpirati, kot drugo, po tem videoposnetku, kao, si lahko samo glasbo naviješ, sicer vse ostalo neuporabno, glede na to da je spisano v cz.
A je mogoče kdo od vas blindiral egr ventil z blendo na D5 motoju? Je še kaj drugega zdraven za naredit, da stvar potem dela brez problema, če bi se odločil za tak poseg? Zanima me tudi kdo vam je potem softwersko poštimal zadevo?
Meni so ga programsko odstranil pri http://www.avtomehanika-jankovec.si/ Cena je bila 150eur z računom. Poraba se je zmanjšala za dober liter. Verjetno kje naredijo še ceneje, samo ta vem da dela malo več na Volvotih.
Hvala. Se pravi namontiraš blendo, verjetno sveti trikotnik lučka in greš tam in ti jo zrihta, al sem še kaj pozabil ? Gre avto normalno al ti ga mogoče vrže v limp mode ?
Ne vem, glede posameznega modela bi bilo bolje da se pomeniš z njim. Jaz sem ostal na cesti ker je avto zgubil moč, zaštekal EGR in potem je on porihtal. Kaj je delal pa ne vem. Pomoje bolje da naredi vse on, če je sploh potrebna blenda. Pri meni gre avto občutno lepše, tudi menja lepše ker je avtomatik. Zgleda da ga je to morilo.
Re: Preventivno čiščenje EGR ventila naD5
Sverige, 18 nov 2017, 18:56
Sverige je napisal ...
Meni so ga programsko odstranil pri http://www.avtomehanika-jankovec.si/ Cena je bila 150eur z računom. Poraba se je zmanjšala za dober liter. Verjetno kje naredijo še ceneje, samo ta vem da dela malo več na Volvotih.
Napaka! Velika napaka! Ker ni bilo uredu narejeno. Po kar nakaj stran vrženih evrih in skakanju okoli mehanikov se je izkazalo, da je potrebno ponovno naložiti programske datoteke motornega računalnika na pooblaščencu potem pa nabaviti nov EGR ventil. Skratka, okol riti v žep, in spet z varianto, ko malo denarja pač da malo muske. Nikoli več!
Uff, kakšen problem pa si imel? Cukanje? Počasno vžiganje?
Re: Preventivno čiščenje EGR ventila naD5
Sverige, 19 nov 2017, 21:35
Trokiranje in brez prave moči v nizkih obratih, kar je tudi vplivalo na menjalnik. In okrog EGR ventila vse mastno po motorju... Vžigal je uredu, sicer nekajkrat tudi ni vžgal v prvo, obrnil je potem pa nič, ampak nisem pomislil da bi bilo povezano s tem. Pri enih stvareh pač ni bližnjice in je bilo vse prej, stran vržen denar.
Js sem dal zdaj blendo brez luknje in se pojavi opozorilo ob prvem prostem teku. Ampak pritisnem na tipko za opozorila na ročki za žmigovce in ugasne. In se do naslednje vožnje ne prižge več. Avto pa gre lepše, poraba je padla za slab liter in tud štandgas je zelo miren.
Meni so ga programsko odstranil pri http://www.avtomehanika-jankovec.si/ Cena je bila 150eur z računom. Poraba se je zmanjšala za dober liter. Verjetno kje naredijo še ceneje, samo ta vem da dela malo več na Volvotih.
Napaka! Velika napaka! Ker ni bilo uredu narejeno. Po kar nakaj stran vrženih evrih in skakanju okoli mehanikov se je izkazalo, da je potrebno ponovno naložiti programske datoteke motornega računalnika na pooblaščencu potem pa nabaviti nov EGR ventil. Skratka, okol riti v žep, in spet z varianto, ko malo denarja pač da malo muske. Nikoli več!
Koliko stane nov EGR ventil in kje si ga menjal? Meni se je tudi čedalje bolj pogosto začela prižigati lučka "High Emission Service Required" ... Sem ponovno pred kratkim malo spucal gumi koleno+ železno kratko cev in okrog odprtine EGR ventila - pa mi je v kratkem po servisu še zelo grdo avto cukal in popolnoma izgubil na moči, sem že mislil, da bo ckrnil - potem sem ga fajn prepihal na avtocesti in je zaenkrat v redu, vendar se lučka še vedno občasno prižiga in ugaša ...
Po priporočilu uporabnika Sverige sem šel v NM k podjetju Tunerc, da bi mi softwarsko odklopili EGR in je na mojem zakomplicirano, ker bi jim cel dan časa vzelo ker imam baje tako star računalnik na 04' volvu, ker bi morali neko vezje lotat ...
Kdo je to še kje rihtal? Po eni strani bi gabrea dal najrajši elektronsko odstranit, komu je to se uspelo in kje? Po eni strani bi ga dam tusi očistiti pa imam avtomatski menjalnik je res precej nedostopen za demontažo ..
*Ima mogoče še kdo telefonsko številko od mehanika Andreja iz Horjula, ki dela tudi na Interclassu?
Ma daš blendo in računalniško odkolpiš. Kolega se je tega lotil sam in očistil cevi in mislim da sesalni kolektor. Potem, pa je peljal nekm še čipat. Je pa to naredil na S60 D5 2003 avtomatiku dve leti nazaj. Pa blendo je dal brez luknje.
Bi lahko vprašal kolega kam je dal to čipat? Če je varianta, bi te prosil za njegovo telefonsko številko, da bi ga malo vprašal glede EGR ventila.
Jaz sem se informiral še pri nekaj mehanikih, so mi rekli, da naj preverim za začetek tudi vakum in sem videl, da mi zadnji nosilec totalno spušča vakum, prednji je pa tudi že napol švoh ... Spodaj prilagam še video, če še komu D5 takole ropota, ko odpre pokrovček motorja: https://youtu.be/QHLyubTrIQ8
Na kratko sem blokiral vakum, sem takoj opazil, da je v prostem teku avto veliko bolj miren in lepše pospešuje.
Imam pa tele napake: ECM-6805 Boost pressure control. Faulty flow ECM-4400 EGR Valve. ECM-130C Mass airflow (MAF) sensor. ECM-2503 Fuel pressure. Pressure too low
V kratkem bom zamenjal še filter goriva, če je to med drugim tudi vzrok (pred kratkim mi je 1x močno cukal na ovinku, kot da mu manjka goriva sem mislil, da bo ckrnil ...)
Re: Preventivno čiščenje EGR ventila naD5
Sverige, 03 dec 2018, 21:39
Ti predlagam da zapelješ do enega od opevanih mehanikov in nehaš izgubljat energijo. Naj ugotavlja tisti, ki ima znanje za to.
Ti predlagam da zapelješ do enega od opevanih mehanikov in nehaš izgubljat energijo. Naj ugotavlja tisti, ki ima znanje za to.
Enako ti tudi jaz priporočam. Če si iz Ljubljane imaš v Blagovici g.Tomaža. Sem prepričan, če ga obiščeš, pa tudi, če samo na pogovor, da ne boš odšel razočaran.