VAGina TSI motorji
Volvoline, 16 dec 2010, 00:27

Se je kdaj kdo spraševal, na koliko boosta delajo TSI motorji?
Danes sem se malo pozanimal o tem in našel podatke za motor 1.4 TSI twincharge 125kW, ki ima vzporedno nameščena kompresor in turbo.
Številke so impresivne:
-kompresor že od štandgasa fila z 1,2 bar
-največji skupni tlak obeh skupaj je 2,5 bar
-nad 3500 rpm turbina dela samostojno (ni bilo točnega podatka, očitno z 1,3 bar)

Torej, volvomani vseh dežel, navijmo še mi boost na naših starih jajcih, da bo gate paralo


Re: VAGina TSI motorji
RollingStone, 16 dec 2010, 00:51

Lahko. Boost navit je mali problem. Se pa bojim, da to ni zdravo za motor.

1.4 turbo = bullshit. There's no replacement for displacement.

Re: VAGina TSI motorji
tomazKK, 16 dec 2010, 15:04

Treba probat.

Octavia ma celo 1.2T, pa se baje čist lepo pelje...

Re: VAGina TSI motorji
divja jaga, 16 dec 2010, 15:12

tomazKK je napisal ...

Treba probat.

Octavia ma celo 1.2T, pa se baje čist lepo pelje...

Koliko časa se bo pa peljala je pa en velik
A ni 1.2 premajhen motor za to "kravo"??

Re: VAGina TSI motorji
bvogri, 16 dec 2010, 16:28

Vsi TSi-ji se res lepo peljejo in ponujajo dosti navora v spodnjem območju. Lansko leto, ko sem predstavljal škodo yeti sem probal vse izvedenke od 1.2-2.0 v RS-ju. 1.2 TSi daje neprimerno boljši občutek kot stari atmosferski 1.6 recimo, za normalnega voznika ki avta ne preganja skos v visoke obrate je veliko bolj primeren.
Poraba je bila zmerna, je pa v vsakem primeru vsaj 2l višja kot pri TDi-ju iste moči. Vzdržljivost pa bo čas pokazal...

Re: VAGina TSI motorji
scorpio, 18 dec 2010, 12:43

sam delam na vw-audi servisu in lahko mirne vesti povem da so ti motorji eno veliko sranje. tehnični podatki so impresivni in tudi ko motor dela je vse ok, ampak ko začne zajbavat pa zajbava do konca. pr nas smo menjali že 5 motorjev in noben ni imel več kod 60.000km. vsi so bili v golfih in 1.4. močno dvomim da bodo ti motorji dosegli tako lepe kilometraže kod naši švedi.;)

Re: VAGina TSI motorji
RollingStone, 19 dec 2010, 08:30

Saj je po svoje logično. 1.4 mlinček pač ne more poganjat avta od tone in pol, vsaj ne dolgo. Ne glede na to, koliko turbin/kompresorjev mu obesiš gor.

1.4 turbo je pravi motor za unote, petke in podbne zadeve. V raznih golfih ali touranih, ki se po teži lahko primerjajo z 850ko, pa je 1.4 motor bolj kot ne šala.



Re: VAGina TSI motorji
Sverige, 19 dec 2010, 08:42

Čeprav, včasih, ko se je olje v motorju menjalo na 5k km, se nam je tudi zdelo nepojmljivo, olje menjat na 20k km, pa nova olja to omogočajo. Pomojem ne smemo bit preveč skeptični glede vzdržljivosti teh motorjev.


Re: VAGina TSI motorji
tomazKK, 19 dec 2010, 16:48

Vzdržljivost motorja ni odvisna od kubature.

Scorpio, hočeš mal opisat kaj je šlo pri tistih motorjih narobe?

Re: VAGina TSI motorji
bvogri, 19 dec 2010, 17:20

VAG koncernu izgleda zadnja leta dela velik problem kvaliteta.
Tudi nenapiljen 2.0TDi(103kw) ima baje premnogo težav, sploh do 06' Prosim še jaz kakšno na to temo in na temo TSIjev @scorpio.

Šparanje z navijanjem motorjev res ne gre.

Re: VAGina TSI motorji
scorpio, 20 dec 2010, 21:47

na enem je naredilo za pest veliko luknjo v blok motorja (pri tem je šlo za napako v materijalu) vsi ostali pa so imeli počen en bat. to se je dogajalo samo pri 170 konjskih motorjih. škoda da sm slike zbrisal iz telefona da bi lahko pokazal. imeli pa smo tudi že težave z loputami zraka in z kompresorji. obstajajo nekakšne tovarniške akcije z preventivnim zmanjševanjem moči, kar je zame malce smešno. nasplošno pa sta audi in vw močno razočarala kar se kvalitete in vzdržljivosti tiče.

Re: VAGina TSI motorji
Volvoline, 20 feb 2011, 13:34

Imel priložnost preizkusiti Fabio RS 1.4 TSI DSG 132kw na Škoda dnevu na Vranskem.
Motor: lepo pospešuje, zelo ravna krivulja navora, ampak to je DOLGCAJT. Če ne "rukne v hrbet", je vse džabe.
Poraba na testu: 18,9

Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 20 feb 2011, 13:46

tomazKK je napisal ...

Vzdržljivost motorja ni odvisna od kubature.


Pa še kako. Sicer ni na prvem mestu med parametri, je pa takoj na drugem ali tretjem.


Re: VAGina TSI motorji
tomazKK, 20 feb 2011, 17:58

Razložiš malo?

Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 20 feb 2011, 18:18

tomazKK je napisal ...

Razložiš malo?


Motorji v veliko kubaturo pod pogojem da so tudi kvalitetno narejeni, bodo držali bistveno dlje kot motorji z nižjo kubaturo. Recimo če primerjam Volvo 1.6 in Volvo T5.
Prvič, pri visokih hitrostih se bo večji motor ( navadno ) sukal nižje kar botruje nižji obrabi materialov. Suče se lahko nižje ker ima obilico moči in navora. Npr. S60 T5 ima pri 140km/h komaj 3.000rpm medtem ko ima recimo C30 1.6 krepko proti 4.000. ( morda nisem dal prave primerjave, sicer pa je isto če primerjamo volvov atmosferski 3.2 inline 6 )
Motor z večjo prostornino se bistveno manj muči da premika nek XY avtomobil, za dosegane normalnih pospeškov se bo tudi manj sukal, medtem ko je potrebno avto z nižjo kubaturo temu primerno bolj priganjat za doseganje istih pospeškov ( normalnih ).
Večji motor, motor z večjo prostornino ima posledično tudi močnejši blok motorja, boljše uležajanje gredi... Če se recimo z avtomobilom dela kilometre, in dosegaš na AC visoke hitrosti, bo motor z manj prostornine bistveno prej dotrajan. Recimo C30 z motorjem 1.6 se pri 180km/h suče že proti rdečem polju medtem ko ima C30 T5 pri tej hitrosti nekje optimalne delovne obrate, se suče nižje, doziranje bencina je nižje, sami deli v motorju imajo nižje temperature, motor je bistveno manj obremenjen kot pa 1.6L pri katerem mu iztiskaš dušo za 180km/h... Motorji z večjo kubaturo so posledično večji, imajo več cilindrov in vsa obremenitev se prerazporedi, motor teče bolj sinhrono, mirneje. Simple as that


Re: VAGina TSI motorji
Augi, 20 feb 2011, 21:16

@S60R-Ocean Race, C30 1.6 ne gre 180km/h... vsaj meni ni uspelo...

Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 20 feb 2011, 21:19

Augi je napisal ...

@S60R-Ocean Race, C30 1.6 ne gre 180km/h... vsaj meni ni uspelo...


Evo, pa smo tam, še en dokaz koliko več ima tak majhen motor za počet v primerjavi z večjim.

Re: VAGina TSI motorji
RollingStone, 21 feb 2011, 00:04

S60R-Ocean Race je napisal ...



Motorji v veliko kubaturo pod pogojem da so tudi kvalitetno narejeni, bodo držali bistveno dlje kot motorji z nižjo kubaturo. Recimo če primerjam Volvo 1.6 in Volvo T5.
Prvič, pri visokih hitrostih se bo večji motor ( navadno ) sukal nižje kar botruje nižji obrabi materialov. Suče se lahko nižje ker ima obilico moči in navora. Npr. S60 T5 ima pri 140km/h komaj 3.000rpm medtem ko ima recimo C30 1.6 krepko proti 4.000.


To je fora menjalnika oziroma prestavnega razmerja, motor s tem nima nič.

S60R-Ocean Race je napisal ...

Motor z večjo prostornino se bistveno manj muči da premika nek XY avtomobil, za dosegane normalnih pospeškov se bo tudi manj sukal, medtem ko je potrebno avto z nižjo kubaturo temu primerno bolj priganjat za doseganje istih pospeškov ( normalnih ).


Delno imaš prav. Ob predpostavki, da sta oba avta enako težka in imata enak zračni upor. Še vedno pa z pravim menjalnikom lahko narediš pospeške recimo 6s 0-100 tudi na 1.6 motorju. Brez kakšnega hudega priganjanja. Bi pa trpela končna hitrost.


S60R-Ocean Race je napisal ...

Večji motor, motor z večjo prostornino ima posledično tudi močnejši blok motorja, boljše uležajanje gredi...


Močnejši blok motorja je fora samo ene zadeve, torej hlajenja (oziroma raztezanja snovi pri segrevanju). Starejši majhni motorji imajo precej močnejše bloke, kot novejši večji motorji. Delno igrajo vlogo tudi materiali.

Boljše uležajenih gredi ne bi komentiral, ker je stavek zelo vrjetno največji hec ki sem ga slišal ta teden.


S60R-Ocean Race je napisal ...

Recimo C30 z motorjem 1.6 se pri 180km/h suče že proti rdečem polju medtem ko ima C30 T5 pri tej hitrosti nekje optimalne delovne obrate, se suče nižje, doziranje bencina je nižje, sami deli v motorju imajo nižje temperature, motor je bistveno manj obremenjen kot pa 1.6L pri katerem mu iztiskaš dušo za 180km/h... Motorji z večjo kubaturo so posledično večji, imajo več cilindrov in vsa obremenitev se prerazporedi, motor teče bolj sinhrono, mirneje. Simple as that



To, koliko obratov ima kater avto pri določeni hitrosti (če izpustimo dizelske agregate), je spet fora prestavnega razmerja. Sama motorja bi imela bistveno manjšo razliko.

Doziranje bencina pri T5 nikakor ni nižje kot pri 1.6.

Temperatura delov motorja je odvisna predvsem od obratov motorja in ne od prostornine. Torej je pri manjših motorjih višja, pa spet predvsem zaradi menjalnika oz. prestavnega razmerja.

Edina stvar je, da se (prostorninsko) manjši motor bolj matra premikat avto z enako težo, kot pa večji motor. Od tod večja obraba motorja. Prestavna razmerja pa so pač izračunana tako, da ima vozilo v povezavi z določenim motorjem zadovoljive pospeške, zadovoljivo končno hitrost, zadovoljivo porabo goriva,...... Torej nekje nekaj mora trpet.

Spet je pa tako: Pri manjših turbinskih motorjih se ta obraba zmanjša. Če računamo, da ima naprimer večji model VWja s tem motorjem primerljivo maso z volvom 850, je edina slaba stvar tega motorja prevelika obraba v nizkih vrtljajih, v visokih pa je obraba manjša. Če seveda ne upoštevamo dejsta, da imajo dotični mlinčki konstrukcijsko napako, ki jo je nekdo tukaj že opisal.

Za manjše oziroma lažje avtomobile je 1.4 turbo motor vrjetno kar dobra izbira.

Ena stvar pa še vedno drži. Poraba pri teh mlinčkih je višja, kot pri naprimer 1.8 turbo motorju. In če potrebuješ navor v pravih obratih, še vedno drži, ˝there's no replacement for displacement˝.





Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 21 feb 2011, 00:07

RollingStone je napisal ...

Boljše uležajenih gredi ne bi komentiral, ker je stavek zelo vrjetno največji hec ki sem ga slišal ta teden.


Pa mi ti povej, na kolikih mestih je uležajena odmična gred od VW 1.4, na kolikih mestih pa Volvov inline6, 3.2? Hec?

In seveda da so obrati pogojeni s prestavnim razmerjem. Hotel sem povedati, da ni kavnega mlinčka, ki bi v 5. prestavi pri 140 imel 2.500rpm. Večji obrati, večja obraba.

Kar se tiče porabe pa itak... S60 2.4 140 in T5 pijeta po mestu nekje enako. Na relacijo T-5 spije manj.

Aja, @Rollingstone: ˝there's no replacement for displacement˝
It is, Volvo's turbo Sicer se pa delno strinjam ja. 4.4 V8 od Volvota

Re: VAGina TSI motorji
RollingStone, 21 feb 2011, 00:15

Če je večkrat uležajena, še ne pomeni, da je bolje uležajena. Bolje uležajena gred je mit. Lahko je dobro uležajena (z mazanjem ležajev), ali slabo uležajena (brez mazanja ležajev). Slednja tako ali tako ne bi zdržala dolgo.

Kolikokrat je uležajena, pa niti ni važno. Če do maksimalnih obratov drži center, je dobro. Kolikokrat je uležajena, pa je odvisno od števila batov. Med vsakim cilindrom je en ležaj, pa še eden pred prvim cilindrom in edem za zadnjim cilindrom. Torej je logično, da ima šestak več ležajev kot pa dvocilinderc. V8 ima naprimer enako kot 4 cilinderc.


In ja, 2.4 in T5 imata približno enkao porabo. V nižjih obratih ima 2.4 nižjo. Ampak prestavna razmerja niso enaka. Kot sem že rekel, tukaj proizvajalci upoštevajo mnogo stvari. Od porabe, izpušnih plinov, pospeškov, končne hitrosti, možnosti povečanja teže (naprimer vleka prikolice),....

Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 21 feb 2011, 00:20

@RollingStone:
Definitivno imajo manjši motorji nižjo življensko dobo. A si predstavljaš da bi gnalo 940-ko ne 2.3L inline4 ampak 1.6inline? Pomoje na cesti ne bi bilo več nobenega.

Re: VAGina TSI motorji
RollingStone, 21 feb 2011, 00:26

Vrjetno lahko, če bi dali zraven pravi menjalnik. Seveda pa ob tem ne bi upoštevali vsega prej naštetega.

Če pa upoštevajo toliko stvari, pa mora biti motor temu primeren. Sama teža avta igra veliko vlogo. 1.6 motor bi tako težo komaj premikal. Ampak spet morajo zadovoljiti potrebe kupcev (te pa narekujejo cene cestnin, zavarovalniški razredi in nenazadnje cena bencina). Zaradi tega pa pridejo ven take spake. 1500kg in 1.4 motor....

Re: VAGina TSI motorji
Damijan, 21 feb 2011, 09:12

Rolling, zelo je odvisno od uležajenja motorne gredi. npr. 4 valjnik je ali 3x uležajen, ali 5x. Isto je pri več valjnikih. In zelo je pomembno, kolikokrat je uležajena. Upogibne sile so zel ovelike.

Omenil si, foro menjalnika oziroma prestavnega razmerja, in da motor s tem nima nič.
Vsakemu, ki malo ve o tehniki motorjev in uporabi logiko, je takoj jasno, da je ogromno odvisno od prestavnega razmerja. Tako ne moreš nekega 1,2 motorja priklopiti na menjalnik od T-5, ker verjetno niti speljati ne bi mogel zaradi prestavnega razmerja. Vsak menjalnik je prilagojen zmogljivostim motorja.

Toplotne obremenitve motorja so s5 predmet termodinamike motorja in razmerja med gorivom in zrakom. Zaradi napačnega razmerja se topijo notranjosti motorjev. Znano iz napačnega tuninga T motorjev.

Tale tvoj komentar, da boljše uležajenih gredi ne bi komentiral, ker je stavek zelo vrjetno največji hec ki si ga slišal ta teden, bi bilo bolje, če ga ne bi napisal.
Fizika že v osnovni šoli razlaga, kako je odvisna velikost površine, na katero deluje določena sila.
Zato je odvisno od samega pristopa pri konstruiranju, kak ovelik varnostni faktor si boš privoščil. Boš reskiral z rezervo, ali boš hodil po robu. Če imaš rezervo, imaš več materiala, večjo težjo, višjo porabo, bolj si siguren. O felerju konstruiranja pa si preberi angleški TDI forum, kjer imaš slike razdrtega motorja.

Re: VAGina TSI motorji
RollingStone, 21 feb 2011, 10:20

Če dobro prebereš, sem napisal popolnioma isto kot ti. Razen seveda tega, da še nisem videl naprimer 3x uležajenega 4 cilinderca, oziroma 4x uležajenega 6 cilinderca. Potem je to slabše glede na silo, ki jo gred premaguje.

Mogoče nisem dovolj prešraufal, ampak pri naprimer 4 cilindercu še nisem videl samo 3x uležajene.... Vedno 5x. Tudi nikoli nisem videl večkrat uležajene.

Vedno kolikor je batov +1. Če je manjkrat uležajena bi jo upogibna sila zvila. Da bi imela ležajev več kot je batov +1, pa tudi ne gre. Razen če si kdaj videl da ima ležaj med vsakim ventilom posebaj.

Kako je uležajena, pa je odvisno. Mora biti mazanje, drugače ne dela prav dolgo. Način ležajev je spet odvisen od motorja (lahko ima mostičke, kar pomeni ločen ležaj, ki ga je možno menjat, ali tako kot naprimer T5, brušen ležaj, ki ga ni mogoče zamenjat). Kaj je bolje je brezveze razpravljat, ker obe varianti držita ohoho kilometrov.

Torej če je prava toleranca pri ležajih, pa najsibodo taki ali drugačni, in če imajo pravilno mazanje, je dobro uležajena gred. Kolikokrat je uležajena, je pa odvisno od batov.

Ne moreš reči, da je gred pri 6 cilindercu bolje uležajena, kot pri 4 cilindercu. Če ima prvi 7 ležajev, drugi pa 5, je to glede na silo, ki jo prenaša, popolnoma isto (seveda ob predpostavki, da je mazanje in toleranca ujema pravilna). Če bi imela zadeva ležajev manj (naprimer 3 pri 4 cilindrih) bi bilo to slabše. Ampak tega še nisem videl, tako, da predvidevam, da je zadeva zelo redka.

Re: VAGina TSI motorji
Volvej, 21 feb 2011, 10:52

Da je vzdržljivost motorja odvisna od volumna, je čisto odvisno s katerega stališča gledaš. Če imaš C30 z 1.6 motojem in V70 z 2.4 motorjem pomoje ni nekih blaznih razlik oz. to sploh ni nekako primerljivo. Da je v 1500 kg težkem avtu bolje imeti 2.0T kot 1.4T in da bo 1.4T manj zdržal je logično, ampak ne zaradi voluma. 2.0T bo zdržal več ker je manj navit kot 1.4T. Torej je za vzdržljivost po moje pomembno razmerje moč/volumen.

Če ima tale 1.4TSI res 125kW to je 167KM je za moje pojme prenavit in bo takšen motor logično zdržal manj kot kakšen stari ameriški V8 350cui, to je nekje 5.8L, ki je tudi imel nekje 170KM.

Re: VAGina TSI motorji
JG, 21 feb 2011, 11:04

Samo avtomobilizem gre pa ravno v smer nižja kubatura in visoka moč motorja. Recimo Volvo 2.0T je imel 180 konj, sedaj ima 1.6T 180 konj in vsi tehnični podatki so na strani manjšega motorja, kako bo z vdržljivostjo se še ne ve, sam pa menim, da z vsakdanjo zmerno uporabo avta, vdržljivost ne bi smela biti slabša pri motorjih z nižjo kubaturo.

Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 21 feb 2011, 11:19

Za Rollinga vem, da kar precej ve, ostali pa ne vem če ravno iz tehničnega vidika vedo o čem je sploh govora oziroma o čem pišem jaz in Damijan ...

Re: VAGina TSI motorji
rdečs40, 21 feb 2011, 17:03

Včasih tudi "common sense" prinese enak rezultat oz. razumevanje problema kot "fizikalna" razlaga. Mislim, da smo vsi dovolj "razviti", da razumemo o čem teče debata :-)
Ne me narobe razumeti, lepo je prebrat malo bolj strokovno razlago, ni pa treba ostalih zatirat :-)

Re: VAGina TSI motorji
volhart, 21 feb 2011, 17:10

S60R-Ocean Race je napisal ...

Za Rollinga vem, da kar precej ve, ostali pa ne vem če ravno iz tehničnega vidika vedo o čem je sploh govora oziroma o čem pišem jaz in Damijan ...


Navedi najprej svojo izobrazbo, preden namigujes na druge.

Re: VAGina TSI motorji
sebaveh, 21 feb 2011, 18:39

RollingStone je napisal ...

Mogoče nisem dovolj prešraufal, ampak pri naprimer 4 cilindercu še nisem videl samo 3x uležajene....


Torej še nisi imel fičeka narazen?


(Nisem si mogel pomagat)

Drugače pa, ali niso rekli da bodo TSI motorje prenehali izdelovati zaradi prevelikih stroškov izdelave?


Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 21 feb 2011, 22:00

volhart je napisal ...

S60R-Ocean Race je napisal ...

Za Rollinga vem, da kar precej ve, ostali pa ne vem če ravno iz tehničnega vidika vedo o čem je sploh govora oziroma o čem pišem jaz in Damijan ...


Navedi najprej svojo izobrazbo, preden namigujes na druge.

Da takšne stvari veš, ne rabiš bit izobražen v tej smeri, le malce common sense-a uporabiš in malce znanja o avtomobilizmu in tehniki. Sicer sem pa strojnik, če te to tako zanima.



Re: VAGina TSI motorji
Damijan, 22 feb 2011, 09:20

Rolling: 3x uležajena motorna gred pri starih Škodinih motorjih. Modeli RS so imeli pa isti motor, 5x uležajen. Ležaj pa širok kot A4 format...

Re: VAGina TSI motorji
Ovlov, 22 feb 2011, 10:26

S60R-Ocean Race je napisal ...

Za Rollinga vem, da kar precej ve, ostali pa ne vem če ravno iz tehničnega vidika vedo o čem je sploh govora oziroma o čem pišem jaz in Damijan ...


Meni pa se zdi - če mi S60R-Ocean Race dovoli pripombo - da ni toliko važno, ali je gred uležajena 3x ali 5x, ampak bolj to, da je takšna, da kokoši na njej udobno prenočujejo.

Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 22 feb 2011, 13:42

Ovlov je napisal ...

Meni pa se zdi - če mi S60R-Ocean Race dovoli pripombo - da ni toliko važno, ali je gred uležajena 3x ali 5x, ampak bolj to, da je takšna, da kokoši na njej udobno prenočujejo.




Re: VAGina TSI motorji
t5s60, 22 feb 2011, 14:33

Zdravo!
Da se mal vmešam, bolše uležajenje je čist lovska. Vsak proizvajalc strmi dobremu uležajenju (razen renault- poznamo težave) in mislim da ni več 4 cilinderskega motorja ki bi imel 3x podprto gred (yugo 45 jo je imel, pa so bili problemi). Prostornino pa zoptimizira proizvajalec gledena vozilo je pa res da eni uspe drugim ne. Predvsem delajo premajhne motorje za določene modele in pride do utrujenosti materiala in posledični do deformacij. Pa naj povem še en zelo zanimiv in presenetljiv podatek, volvo v70 D5 164km ima enak avtomatski menjalnik kot renault velsatis 3.0D 177km, podatka o navori nimam, ampak naj povem da je prestavno razmerje manjše oz. je krajši menjalnki od velsatisa čeprav je večja prostornina in km, pa da o vzdržljiosti 3.0D ne govorimo. Razlagajte si po svoje kje so težave za okvare. Lp

Re: VAGina TSI motorji
Damijan, 22 feb 2011, 14:58

Dejstvo je, da je večkrat po malem bolje kot 2x na široko uležajenje. Vendar, če je tudi to minimalno uležajenje dobro načrtovano, širina, je problem skoraj neznaten.
ZDaj je problem, da vsi vse načrtujejo z minimalnimi stroški in minimalno porabljenim materialom. Tako se uporablja čedalje nižji varnostni faktor pri konstruiranju. Zato hodijo "po robu". Upam, da si znaš predstavljati, da bi bil ta faktor povsod 1...

Pri menjalnikih je pa tako, da so lahko različna prestavna razmerja med samimi prestavami, ali pa samo različno prestavno razmerje na končni stopnji na diferencialu.

Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 22 feb 2011, 15:41

t5s60 je napisal ...

Zdravo!
Da se mal vmešam, bolše uležajenje je čist lovska. Vsak proizvajalc strmi dobremu uležajenju (razen renault- poznamo težave) in mislim da ni več 4 cilinderskega motorja ki bi imel 3x podprto gred (yugo 45 jo je imel, pa so bili problemi). Prostornino pa zoptimizira proizvajalec gledena vozilo je pa res da eni uspe drugim ne. Predvsem delajo premajhne motorje za določene modele in pride do utrujenosti materiala in posledični do deformacij. Pa naj povem še en zelo zanimiv in presenetljiv podatek, volvo v70 D5 164km ima enak avtomatski menjalnik kot renault velsatis 3.0D 177km, podatka o navori nimam, ampak naj povem da je prestavno razmerje manjše oz. je krajši menjalnki od velsatisa čeprav je večja prostornina in km, pa da o vzdržljiosti 3.0D ne govorimo. Razlagajte si po svoje kje so težave za okvare. Lp


Motor 3.0 V6 Dci je polomija. Vzet iz ISUZU-jevega poltovornjaka. 200.000 na tem motorju je čudež, v kolikor vem, so imeli velike probleme s hlajenjem.

To pa da je menjalnik v Vel Satisu in Volvotih 01-05 enak pa ni res.
Menjalniki v Volvoih so Aisin Warner AW55-50SN ( 55-51 pa za AWD ), v Vel Satisu pa SU1 ( tudi v Laguni 3.0V6 in 2.2dci ). Ohišje, oljna črpalka in wandler, pravtako pa drobovje menjalnika je različno, najbrž pa uporabljajo kakšne skupne dele, ker sta oba menjalnika narejena na Aisionovi platformi AF33. Na tej platformi delani Aisini so vgrajeni tudi v Saab 9-3, Lancia Thesis, Opel Signum, Vectra, Nissan... Ti menjalniki pa se med seboj zelo razlikujejo kot sem že gori omenil. Zanimivo je, Vel Satis naprimer nima ventila B4, ki ga imata Volvo in Lancia. Že samo to priča o precej drugačni zasnovi. Volvo, Saab in Nissan imajo ( tega nisem preveril ) baje konstrukcijsko enak menjalnik, vsi ostali so drugačni. Prejšnji teden sem imel priložnost videt Aisina v Lancii Thesis in menjalnik je sicer podoben Volvovem a niti slučajno enak.

RENAULT:



VOLVO:



Re: VAGina TSI motorji
alfaromeo, 22 feb 2011, 15:44

S60R Preberi naslov teme. In nehaj srat klamfe po forumu.

Re: VAGina TSI motorji
S60R-Ocean Race, 22 feb 2011, 15:46

alfaromeo je napisal ...

S60R Preberi naslov teme. In nehaj srat klamfe po forumu.


Pa ti povej razlike med menjalniki na tej platformi... Če že jaz serjem
Konec

Re: VAGina TSI motorji
alfaromeo, 22 feb 2011, 15:50

S60R-Ocean Race je napisal ...

Če že jaz serjem
Konec



Si prebral naslov teme?!? Kaj ima jo veze VAGina in TSI z fuking menjalniki od vlesatisa in volva ?!?

Razen to da si ti to vse prešraufal in to prakrat miže...

Si moten ?!?

Re: VAGina TSI motorji
Volvoline, 22 feb 2011, 22:08

alfaromeo je napisal ...
Si prebral naslov teme?!? Kaj ima jo veze VAGina in TSI


Ha ha, sam res!

Mene je v štartu zanimalo, na kakšnem boostu ti motorji delajo, in ali kaj zamujam, če ga nimam. Hvalabogu sem imel šanso preizkusit na Vranskem, in videl, da nič ne zamujam.


Re: VAGina TSI motorji
sebaveh, 22 feb 2011, 23:23

Me pa še zanima, koliko je kaj predvidena življenjska doba teh motorjev, če so že tako naviti? Ali lahko pričakujemo 300.000 km?

Re: VAGina TSI motorji
bvogri, 23 feb 2011, 01:14

Volvoline je napisal ...

alfaromeo je napisal ...
Si prebral naslov teme?!? Kaj ima jo veze VAGina in TSI


Ha ha, sam res!

Mene je v štartu zanimalo, na kakšnem boostu ti motorji delajo, in ali kaj zamujam, če ga nimam. Hvalabogu sem imel šanso preizkusit na Vranskem, in videl, da nič ne zamujam.



Aja in kaj te je zmotilo? Preveč zvezno podajanje moči
Res nič ne bom trdil o zanesljivosti teh motorjev. Poznam samo enega dejanskega lastnika osebno in z 2.0TSi-jem nima težav. Ampak peljejo se pa vsi odlično. Probal sem vse od 1.2 do 2.0 in res zalagajo z navorom v niskih obratih in se radi zavrtijo. Suberb z 1.8 TSi-jem se je brez problemov lani odpeljal od 850 2.5 20V ob tem pa je imel pri nenehnem priganjanju porabo kot jo imam v volvotu pri normalni vožnji.
Kdor trdi, da se 1.4 TSi en more kosat z težo npr. Superba ga še ni preiskusil. Zelo lahkoten je za vozit.

Mislim, da bo VW moral malo več dat na kvaliteto pa bo. Podobni turbo malčki prihajajo različno hitro k vsem znamkam. Tudi volvo ni izvzet. Če jih bodo konstruirali primerno navijanju jaz ne vidim problema.
Šparanje+ navijanje pa je problem že od nekdaj.


Re: VAGina TSI motorji
Volvoline, 23 feb 2011, 01:37

bvogri je napisal ...


Aja in kaj te je zmotilo?


Pa saj ni slab motor (1.4), samo zanimalo me je, ali kaj bistvenega zamujam. V smislu, da bi moral šparat, zapufat se, v končni fazi "hrepenet" po takem "tehnološkem čudu".
1.8 in 2.0 TSI pa je gotovo čisto druga zgodba.

Zveznost navora, pa če se to še tako lepo bere v avtomobilističnih publikacijah in vidi na grafih, je ena sama žalost. To je vožnja za žensko populacijo.

Re: VAGina TSI motorji
RollingStone, 23 feb 2011, 08:58

t5s60 je napisal ...

Zdravo!
Da se mal vmešam, bolše uležajenje je čist lovska. Vsak proizvajalc strmi dobremu uležajenju (razen renault- poznamo težave) in mislim da ni več 4 cilinderskega motorja ki bi imel 3x podprto gred (yugo 45 jo je imel, pa so bili problemi). Prostornino pa zoptimizira proizvajalec gledena vozilo je pa res da eni uspe drugim ne. Predvsem delajo premajhne motorje za določene modele in pride do utrujenosti materiala in posledični do deformacij.



+1. Čeprav jaz še vedn nisem videl 3x uležajene gredi. Izgleda da bom res moral mal še jugote pa fičkote šraufat. No ja, je pa tudi res, da večinoma šraufam samo volve, za drugo niti nimam interesa.

Re: VAGina TSI motorji
RollingStone, 23 feb 2011, 09:08

Damijan je napisal ...

Dejstvo je, da je večkrat po malem bolje kot 2x na široko uležajenje. Vendar, če je tudi to minimalno uležajenje dobro načrtovano, širina, je problem skoraj neznaten.
ZDaj je problem, da vsi vse načrtujejo z minimalnimi stroški in minimalno porabljenim materialom. Tako se uporablja čedalje nižji varnostni faktor pri konstruiranju. Zato hodijo "po robu". Upam, da si znaš predstavljati, da bi bil ta faktor povsod 1...

Pri menjalnikih je pa tako, da so lahko različna prestavna razmerja med samimi prestavami, ali pa samo različno prestavno razmerje na končni stopnji na diferencialu.



Se strinjam. Če je ležaj širok 10 cm, je to slabše (več trenja). Če je ležajev manj, je to slabše (zvijanje gredi).

Re: VAGina TSI motorji
Damijan, 23 feb 2011, 09:20

RollingStone je napisal ...
Se strinjam. Če je ležaj širok 10 cm, je to slabše (več trenja). Če je ležajev manj, je to slabše (zvijanje gredi).


Ni bistveno več trenja, ker zadeve, uležajene z drsnimi ležaji, nimajo medsebojnega kovinskega stika. Vse plava oziroma teče po oljnem filmu. Tu ima veliko vlogo zmogljivost oljne črpalke..

Pri manjkratnem uležajenju je zvijanje gredi rešeno s konstrukcijo, ker je med ležaji ojnic bistveno debelejša. Temu primerno je tudi teža večja. Pri večkratnem uležajenju pa je lahko gred lažja in zaradi več ležajev je potem bolje centrirana. Sama teža gredi, med vrtenjem, pa vpliva tudi na odzivnost motorja in mirnost teka. Tako je lepša krivulja navora, višja moč, manjša poraba goriva,...

Re: VAGina TSI motorji
Ivch, 23 feb 2011, 10:10

Ni ravno to, po čemer je Volvoline spraševal v prvem postu te teme, lahko pa vseeno svojo izkušnjo življenja s TSI mlinčkom deliim z vami.
Približno pol leta imamo doma Octavio Combi 1.2 TSI. Je naslednica razbitega '93 945Gl, katerega slike so bile tudi tu na forumu. Na začetku sem bil sam zelo skeptičen do 1.2 motorčka v Octaviji, vendar sem po testnih vožnjah in temeljitem premisleku o tem, kakšnim in čigavim potrebam bo avto dejansko služil, prišel do sklepa, da je to prava izbira. Avto namreč uporablja moja draga za cca. 60km dnevne vožnje po bolj ali manj uravnanem terenu. Po prevoženih 12Kkm lahko povem, da je sicer treba kar nekaj privajanja in prilagajanja stila vožnje, vendar se z vožnjo v čim nižjih vrtljajih, izkoriščanjem naravne konfiguracije terena in zaviranjem z motorjem, da spraviti porabo zelo nizko. Npr: relacija Novo mesto - Kostanjevica in obratno 4.6 - 5.0L/100 km, ipd. In ne, pri tem ne gre za pretirano "cijazenje" in oviranje prometa, temveč za vožnjo po predpisanih omejitvah. Seveda poraba takoj naraste, ko Bajsa ugleda hrib ali avtocesto. Na avtocesti pri 150km/h je npr. izmerjena poraba 8.1L, pri 110km/h (je deževalo, zato sem lahko vozil tako počasi) pa le 5.6L/100 km. Skupna povprečna poraba je konstantno nekje med 5.8-6.0L, kar je točno toliko, kot obljublja tovarna. Še nekaj, kar je moji dragi zelo všeč, je obisk bencinske na vsakih 900 km in ne na vsakih 450km kot z 945Gl (LPG), manj všeč ji je seveda račun, ki je enkrat višji Argumenti, ki so ob nakupu prevladali so: zelo ugodna cena za karavana, varčnost in zadostnost za potrebe, garancija in nenazadnje tudi to, da je Octavia po faceliftu pravzaprav ratala kar lep avto... Po pol leta lastništva lahko potrdiva, da popolnoma ustreza pričakovanjem in potrebam ter da sva z Bajso zelo zadovoljna.
Res pa je tudi, da je meni osebno v tem avtu edini "gušt" šparat gorivo in o kakih pravih užitkih v vožnji ne morem govorit. Strinjam se z nekom pred mano, ki je napisal, da je tak motor (vsaj v tako velikem avtu) za žensko vožnjo , žalostno je le, da ob obstoječih prometnih predpisih in višinah kazni tudi "pravim voznikom" ne ostane kaj dosti drugega, kot peljati po predpisih.
Zelo ste se razpisali o povezavi med prostornino in vzdržljivostjo motorja... Moje mnenje je, da je to razmerje manj pomembno kot pa sam način oz. stil vožnje v življenski dobi avtomobila v kombinaciji s potrebami posameznika ter glede na slednje izbira motorja... Seveda ob rednem in kvalitetnem vzdrževanju in ob predpostavki, da niso prisotne konstrukcijske napake/pomanjkljivosti. Za primer: Volvo PVR bencinski motorji in Volvo "VW+1 cilinder" dizli...

Torej TSI motor z majhno prostornino v velikem avtu? Za vožnjo po omejitvah po lokalnih in regionalnih cestah in le občasno po avtocestah in ob upoštevanju nizke izhodiščne cene za nov avto, nizkih stroškov registracije&zavarovanja in relativno nizke porabe...absolutno ja!
Za pretežno avtocestne relacije, za bolj dinamično vožnjo/užitek v vožnji, "friziranje" in "trackday"...absolutno ne!


Re: VAGina TSI motorji
Damijan, 23 feb 2011, 11:14

@Ivch: stil vožnje pustimo ob strani. Lahko je XXXXX kW, pa je kmalu premalo. Dajmo smatrat, v tej temi, da gre za "normalnega" uporabnika.

@Rolling: Evo, našel slike 3x uležajene glavne gredi od Škode
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=444

Pa še slika golega bloka
http://skoda.panda.cz/obrazky2/345_30a.jpg

Re: VAGina TSI motorji
MKovic, 23 feb 2011, 11:54

S60R-Ocean Race je napisal ...

@RollingStone:
Definitivno imajo manjši motorji nižjo življensko dobo. A si predstavljaš da bi gnalo 940-ko ne 2.3L inline4 ampak 1.6inline? Pomoje na cesti ne bi bilo več nobenega.


Starega Volvovega Amazona sicer ni gnal 1.6 ampak 1.8 litrski motor z, za današnje čase, nepojemljivimi 80+ konji. Zadeva ima CELO 3x uležajeno gred pa vendar je točno takšen motor, sicer v Volvu P1800 nosilec Guniessevega rekorda vzdržljivosti. G. Irw Gordon je z avtom s takim motorjem prevozil (nisem na tekočem) definitivno več kot 2.5 miljona milj. Na drugi strani je Volvov (PRV) V6 s prostornino 2.8 oziroma 2.9 litrov in z 5x uležajenimi obemi gredmi, ki pa žal ni sposoben brez težav preživeti borih 200.000 km. Bolj kot suhoparna dejstva so torej pomebne vse tehnični podrobnosti, od katerih je odvisna kvaliteta motorja.

Re: VAGina TSI motorji
MKovic, 23 feb 2011, 12:12

S60R-Ocean Race je napisal ...

...To pa da je menjalnik v Vel Satisu in Volvotih 01-05 enak pa ni res.
...


Sorry za off topic ampak na svetu sta samo dva proizvajalca avtomatskih menjalnikov, ki so vgajeni v 90% avtomobilov: Asian Warner (Borg Warner) in GM. Zasnova je torej pri prav vsih AW-jevih menjalnikih enaka, ostalo je variacija na temo. Nisem na tekočem z najnovejšimi dosežki na tem področju (da me ne bo kakšen volvo mojster obtožil zavajanja ), ampak pred 10+ leti je valjalo, da so praktično vsi vitalni deli med AW-jevimi in med večino GM-ovih menjalnikov iste generacije izmenljivi. Veljalo je tudi, da je "poševnooka" (torej AW) zasnova bistveno naprednejša od GM-ove. Vsak, ki je kdaj vozil klasičnega Leksusa je temu lahko pritrdil. Razne trditve v smeri boljše ali slabše kvalitete takšnih menjalnikov so torej povem enake (nepobmebne), kot prepiranje, da je VM 2.5 diesel v Cherookeeju ali Voyagerju boljši od VM 2.5 diesel Alfi 164. Vsi motorji so pač generični izdelki Italjanske firme.

Re: VAGina TSI motorji
alfaromeo, 23 feb 2011, 15:41

@ Mkovic:
Sorry MIŠKO.... a si ti mogoče že kdaj videl VM dizel od blizu ali si ga kdaj vozil......
Si že kakšnega prešraufal?
BTW ... Ravno pred par urami se je pripeljal mimo sosed in smo ugotovili, da ima počene glave.
Zato smo motor ven vzeli, ga zdrli, potem pa smo šli na pir. Baje, slišal sem, da se da dobit neke VM glave MARINE izvedbe, ki so vgrajene v barke, ki so močnejše.
.
Zdaj imamo problem ker so sicer vse glave enake, a ne vemo katero kam postavit. A lahko kdo kaj pomaga .....

Moram skormno priponit, da se kar veliko izobražujem. Vsak dan kje šraufam in pomagam. Počasi bom začel ločit matico in podložko.

Meni se zdi da se samo jaz in oni gor zastopima o čem se govori. Nevem če kdo ve, o čem se jaz tukaj pogovrajam. Se mi zdi da ne, ker nimate pojma.

Drugače študiram "nabijanje v prazo", če koga mimogrede zanima.

Btw mišek Mkovič .... smo zamenjali še menjalnik ker plaforma od RH44 ni prava z RE46 ta pa ne gre skupaj z l80T40, ker nima par ventilčkov. Tako pravi mojster v delavnici kjer se dodatno in izdatno izobražujem. Sicer pa če je kdo to vozil kdaj, ali je kakšen tak frajer med vami, ki bi to vozil potem ve da je razlika očitna, predvsem pa je premočna za tak avto, kot je cherokee z VM motorjem. Če je kdo to kdaj peljal nevem. Jaz sem ga zadnjič vozil v Grand Theft Auto, pa sem videl da ne gre nikamor. V NeedForSpeed16 sem vozil formulo pa spačka. Pa še veliko pije.



Re: VAGina TSI motorji
MKovic, 23 feb 2011, 19:04

alfaromeo je napisal ...

@ Mkovic:
Sorry MIŠKO.... a si ti mogoče že kdaj videl VM dizel od blizu ali si ga kdaj vozil......
Si že kakšnega prešraufal?

Ojej brez skrbi VM-ja sem prešraufal še preden so bili na voljo v Sloveniji, ko so se zanj "borili" še vsemogočni modeli, povezani z takšnimi in drugačnimi "povzetki" iz Kočevkse Reke. Patroli in WRANGLERJI SO BILI "ZAKON" V TISTIH ČASIH.

Re: VAGina TSI motorji
sebaveh, 23 feb 2011, 19:47

VM izdeluje tudi motorje za traktorje (za Goldonija zagotovo vem), in mogoče bi tudi od teh pasale glave in kakšni ostali deli križem

Je pa smotano - vsaka glava posebaj, tesnilo pa eno skupno za vse.

Re: VAGina TSI motorji
bvogri, 23 feb 2011, 21:13



Sam da zrihtate VM-ja. Mogoče pa bi raje menjali kar cel motor. Mimogrede imam enega Toledota 1.9 TDi za prodat. Mogoče paše motor z nekaj predelavami. Školjko pa za dele. Super mlinček je.

Re: VAGina TSI motorji
bvogri, 23 feb 2011, 21:23

@Ivch
ON Topic

Od 100 konjev ni za pričakovat kakšne brutalnosti ane? Glede napisano bi bil zadovoljen... če pa pogrešaš plin pa predelaj tudi tega. Mislim, da se da.
Octavia z 1.8TSi pa je že malo manj za babjo vožnjo... Sej zato imaš stopnjevanje moči.
Osebno imam veliko raje 1.2 TSi ki ima vsaj malo navora kot pa 1.6, ki ga za vsak drek vrtiš. Atmosferskih 100hp je uporabno še bolj ušivih in tudi nič športnih.