(S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
zlatko1970, 31 jul 2009, 19:06

imam S80, 2,5 d, letnik 2001

- ob pospeševanju iz nizkih obratov (ob polnem plinu) se mi zgodi, da avto ne potegle not bi moral, ampak se "zaganja". Za 2-3 sec potegne, pa za 1 sec malo spusti, pa spet potegne,... Bivši lastnik je rekel da bi naj bila napaka kenje v krmiljenju turba, krva pa naj bi bila zadevaca na kateri piše "pierburg, PA6-gf30". Sam ne bi rad kupoval predrago, zato sem odšel v trgovino z neoriginalnimi deli, vendar pa mi tam niso vedeli povedati, kak del bi naj naročili.

Sem že iskal preko neta, vendar pa nisem našel iste zadeve, kot bi naj bila moj problem. A kdo ve, kje naročiti in koliko stane?

- zjutraj se mi zgodi, da je pedal zavore precej trd, pa tudi zavore na prvem križišču izjemno slabo primejo. Na tem forumu sem že zasledil, da ima še en drug tak problem in da mu je nekdo svetoval, da naj odpre nek pokrov da se izcedi. Kak pokrov naj odprem in kako naj odpravim zadevo ?

- danes mi je na računalniku zapisalo "gluhbirne leutet" in dalo znak za napako. Čez nekaj časa je znak sam od sebe izginil. Ali je bil to znak, da mi ena žarnica ni svetila ali kaj ??

TNX za odgovore

Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
RollingStone, 31 jul 2009, 19:33

Čisto možno, da je šel pieburg k vragu. To je ventil, ki v bistvu krmili turbo, in je (vsaj na mojem volvu) našraufan na ohišje zračnega filtra. Zadeva ima priklučen konektor in pa tri 8mm cevke.

Preden kupiš novega, poskusi dobit rabljenega za preizkus. Kolikor mi je znano zadeva ni ravno poceni.

Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
T-5R, 31 jul 2009, 21:13

zlatko1970 je napisal ...

imam S80, 2,5 d, letnik 2001

- ob pospeševanju iz nizkih obratov (ob polnem plinu) se mi zgodi, da avto ne potegle not bi moral, ampak se "zaganja". Za 2-3 sec potegne, pa za 1 sec malo spusti, pa spet potegne,... Bivši lastnik je rekel da bi naj bila napaka kenje v krmiljenju turba, krva pa naj bi bila zadevaca na kateri piše "pierburg, PA6-gf30". Sam ne bi rad kupoval predrago, zato sem odšel v trgovino z neoriginalnimi deli, vendar pa mi tam niso vedeli povedati, kak del bi naj naročili.

Sem že iskal preko neta, vendar pa nisem našel iste zadeve, kot bi naj bila moj problem. A kdo ve, kje naročiti in koliko stane?

- zjutraj se mi zgodi, da je pedal zavore precej trd, pa tudi zavore na prvem križišču izjemno slabo primejo. Na tem forumu sem že zasledil, da ima še en drug tak problem in da mu je nekdo svetoval, da naj odpre nek pokrov da se izcedi. Kak pokrov naj odprem in kako naj odpravim zadevo ?

- danes mi je na računalniku zapisalo "gluhbirne leutet" in dalo znak za napako. Čez nekaj časa je znak sam od sebe izginil. Ali je bil to znak, da mi ena žarnica ni svetila ali kaj ??

TNX za odgovore



PA6-gf30 je vrsta plastike, iz katere je izdelek narejen, ne pa kataloška številka. Po vsej verjetnosti nagaja EGR ventil. POslikaj, pa prilepi sliko domnevnega krivca problema.

O zavorah pa sem jaz pisal. Sicer sem imel primer trdega pedala samo pri 740-tki (D24T), pri S 70 TDI letnik 2000 pa problema ni bilo, kljub 200kkm prevoženih. Nekaj časa sem se ukvarjal s popravilom te črpalke, vendar neuspešno. Po moji oceni gre za konstrukcijsko napako. Problem sem rešil tako, da sem odvil pokrov črpalke, in pustil čez noč. Olje se je scedilo ven, in je bil potem mir pol leta. Šef ima na 960-tki enake probleme, in stvar skušamo rešiti z vgradnjo električne črpalke. Edini problem je, ker Pierburg zaenkrat prodaja le črpalko, brez krmilne elektronike, čeprav jo imajo v katalogu! (bravo stručkoti)



Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
zlatko1970, 31 jul 2009, 22:27

ok, to o pokrovu sem prečital, ampak ne vem pa kateri pokrov naj odprem ?? Kje je ta črpalka ?

ostalo bom poslikal, je pa ista zadeva, kot je zgoraj opisana ( tri cevke in mala zadevica na zračnem filtru).

Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
zlatko1970, 02 avg 2009, 13:06

evo, tu je ta domnevni povzročitelj napak



Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
T-5R, 02 avg 2009, 16:13

Kataloška št. ventila Pierburg 7.22240.15.0 Volvo OEM 30611668.

Ker istočasno omenjaš problem trdega pedala, bi se jaz lotil najprej reševat ta problem. Vakuum zagotavlja črpalka, in če ta ne ustvari dovolj vakuuma, nastane problem tudi pri teh ventilčkih.

Vakuum črpalka se nahaja na glavi motorja.
Izgleda pa tako:


Odpustiš vse vijake (6 kom TORX). Ven se bo izcedilo olje.
Pazi, ne odvit vijakov popolnoma, ker ti bodo ven padli ventilčki!

Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
zlatko1970, 02 avg 2009, 20:21

evo, komaj sem našel to zadevico. Zadeva je za palico za merjenje nivoja olja in ob neki cevi, ki je bila kar precej vroča. Mislim, da sem šravfal pravo stvar. Marija, kljub temu, da je havba dolga 2 metra, maš tam izjemno malo placa. .

Ok, odpustil sem vseh 6 šravfov, zadevico z šravfncigarjem (slovenščina mi je jaća strana) malce odlosal, za približno 3 mm, vendar pa ven ni priteklo nobeno olje.

Danes sem še opazil, da sem iz motorne strani na začetku slišal izjemno tiho "brenčanje", kot da bi se slišal kak elektromotorček ali pumpa. Bilo je tako tiho, da sem moral vgasniti radio in ventilator da sem slišal. Brnelo pa je tako dolgo, da sem prepeljal nekaj 10 m, in ko so tudi bremze začele normalno delati, je tudi to utihnilo.

Je mogoče problem kje drugje, kot v tem pokrovu vakuumske črpalke?

Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
zlatko1970, 02 avg 2009, 20:24



Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
cleaner, 04 avg 2009, 08:23

Jaz imam rabljeno, a še dobro vakumsko črpalko. Dam poceni. Če te zanima, mi pošlji ZS.

Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
zlatko1970, 04 avg 2009, 09:31

hvala za ponudbo, ampak bom pocakal par dni da vidim kaj in kako. Čez noč se je namreč izcedilo nekaj kapljic olja in sedaj so bremze ok. Za ostalo pa še bom moral preveriti, tako da bom videl ali sploh rabim kak novi del.

tnx vsem za vse

Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
zlatko1970, 10 avg 2009, 09:53

evo, spet se javljam v zvezi s tem problemckom.

sedaj se mi je zacelo to piskanje na zacetku voznje bolj mocno pojavljati. Sedaj se mi zdi, da to ni zvok kakega elektromotorcka, ampak je preprosto zvok kot da bi kaj pihalo. Ne vem, ali piha iz kakega kompresorcka ali kaj. Opazam tudi, da neha pihati takoj, ko stisnem pedal za zavoro, vendar se takoj nato spet pojavi.

Najvecji problem pa je v tem, da sem v Budvi in se bojim da bodo mi odpovedale bremze sedaj, ko sem 800 km od doma.

upam, da me boste lahko kaj potolazili jutri zjutraj, ko bom spet na internet kafeju gladal kak odgovor na moj problem

Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
T-5R, 10 avg 2009, 20:52

Po mojem brni tisti ventilček, ki je na sliki. Kadar je pokvarjen, začne brneti.

Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
zlatko1970, 12 avg 2009, 19:49

ja sem preveril od kod piskanje pa ni tisti delček. Piha namreč v sami kabini nakje okrog pedala za zavoro


Re: (S80 2,5tdi) trije problem(čk)i
zlatko1970, 14 sep 2009, 20:42

za vse, ki bodo imeli kdaj take probleme kot sem jih imel jaz:

- tisto piskanje v kabini in trdi pedal za zavoro je pomenil, da je šel servoojačevalnik za zavore. Cena katastrofalna, ampak brez tega ne gre.

- cukanje v pospeševanju je povzročal tisti ventilček, kot je slikan zgoraj. Cena ni omembe vredna.

Upam, da bo sedaj vse OK.