(S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
D5usan, 23 apr 2009, 16:44

Dober dan želim.
Sem zelo vesel ker sem našel vašo stran.
Pred mesecem in pol sem kupil rabljen Volvo S80, uvožen iz Italije. Posledično sem zraven dobil servisno knjigo in navodila za uporabo v Italijanskem jeziku.
A bi mi lahko kdo skeniral prvih nekaj strani servisne knjige tam ko so tabele na koliko kimometrov se kaj menja?
Isto bi rabil priročnik za uporabo, ga mogoče kdo več ne rabi, ali pa če mi ga kdo lahko skopira in pošlje s plačilom po povzetju?
Če sem prav seznanjen je menjava olja na 20.000 km(ker zasveti opozorilo), v avtomatskem menjalniku na 60.000 in velik servis(jermeni) na 160.000 kilometrov?
Motor je 2,4 D5-120 kW, letnik 2005.
Na pooblaščenem servisu Volvo so mi avto pregledali in menjali olje v motorju in v avtomatskem menjalniku.
Ko sem doma gledal nivo olja po servisu, sem ugotovil, da je olje zelo črno že, a sem naredil komaj 2000 km od servisa. Kdaj olje v dizlu postane črno?
Ali se da kako ugotoviti, če je bilo olje v motorju in avtomatskem menjalniku dejansko res menjano? Ali je pa bilo menjano samo na računu, ker je bil zeelo velik?
Koliko vi plačujete mali servis/veliki servis? Komu res zaupate, ker jaz bom pri naslednji menjavi olja stal zraven avta in mehanika.
Čudno mi je bilo tudi to, da so kar hoteli opraviti veliki servis, čeprav ima avto komaj 122.000 km, veliki servis se pa dela za D5 na 160.000. Ne?
Kilometri so realni, ker sem preveril avto po številki šasije pri pooblaščenem servisu in se ujemajo vsi podatki.


Hvala za odgovor in pomoč,

D5usan




Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
alfaromeo, 23 apr 2009, 22:14

Pozdravljen na portalu.

Servisni intervali so na 20kkm, olje v avtomatskem menjalniku je priporočljivo menjati na 60kkm, veliki servis je na 160kkm.

Mali servis je na pooblščenem nekje 350€, veliki je pa blizu 900€.

Ali je bilo olje menjano je praktično nemogoče ugotoviti.

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
strojnik, 03 maj 2009, 10:29

Živjo.

Vidim da imava zelo podobne vozove. Za navodila v slovenskem jeziku jih imam jaz, ampak bi jih bilo potrebno skopirati, tako da me lahko pokličeš na 040/58-26-26 da se dogovoriva kako in kaj.

Glede servisov pa tako, sem malce spraševal okoli
...redni servis + menjava olja v avt. menjalniki:
- Dumida: nekaj čez 300€
- Interclass: nekaj čez 500€
- Lekše: cca. 500€

Zakaj taka odstopanje v cenah mi ni jasno...

LP

Rok



Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
alfaromeo, 04 maj 2009, 11:51

Zato, ker na dumidi zamenjajo v menjalniku zgolj "par" litrov olja, pri Lekšetu pa "celotno olje" menjlanika.

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
strojnik, 05 maj 2009, 20:26

Kako lahko v menjalniku zamenjajo samo "par litrov olja" ali pa vse olje?

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
volhart, 05 maj 2009, 20:38

Pri uradnem serviserju je vedno drago, sploh zaradi DDV in dragih delovnih ur tudi z DDV. Jaz vedno plačam okrog 350 EUR. Vendar pa bom sedaj dločene stvari opravil sam, zahtevnejše pa prepustil uradnim serviserjem. Kolk pa gre olja v menjalnik, da je takšna razlika v ceni?

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
Damijan, 05 maj 2009, 20:48

avtomatik ima ločeno olje v diferencialu in pa v "prestavljalnem" delu. Zato je potrebno oboje ločeno izpuščati. Mislim ,da gre potem v menjalnik okrog 9 litrov olja.

Ima pa avtomatik tudi filter olja, ki pa je integriran in ne zunanji, kot filter motornega olja.

Primer, ki sem ga opisal, sem videl pri Lanci Thesis z AisinWarner avtomatskim menjalnikom. Zašuštrali so ga ravno s polovično menjavo olja in pa serviser sploh ni vedel, da ima menjalnik oljni filter.
Na strošek serviserja je bil menjalnik zamenjan z novim ZF-om.

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
strojnik, 05 maj 2009, 21:39

Ja pa sej sta diferencial in menjalnik ja fizično ločena...in kolikor je meni znano se v difu ne menja olje in je doživljensko? A se motim...ker že večina menjalnikov (tu so večinoma mišljeni ročni) imajo doživljensko olje, kaj šele diferenciali...

Kako točno je pri volvotu pa "še" ne vem...če pa so zašuštrali bod pa tudi odšuštrali...vse je bilo plačano

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
Damijan, 06 maj 2009, 19:21

Ročni menjalnik ima isto količino olja za menjalnik in dif. Ločena sta pač le fizično, kolikor morata biti, a sta v istem ohišju in v istem prostoru.

Avtomatik pa ima menjalnik in dif v istem ohišju, vendar sta znotraj ohišja prostorsko ločena. In zato je potrebno izpuščati olje ločeno iz obeh prostorov, ker olje se med prostoroma ne pretaka.

V osnovnih uporabniških navodilih je olje v menjalniku, tako manualnem kot avtomatskem, res doživljenjsko.
V resnici in servisnih navodilih, nevidnim uporabnikom, pa lepo piše, da se pri manualnih menjalnikih, ki jih imajo potovalni in neobremenjeni avtomobili, olje menja na najkasneje 120 000 km oziroma časovno dobo 10 let. Pri avtomatskih menjalnikih pa je menjava olja na 70 000 km. Verjetno proizvajalci že vedo, zakaj so to napisali v servisna navodila.
Poleg tega pa je tudi menjalniško olje temperaturno obremenjeno in s tem počasi spreminja svojo strukturo in lastnosti.

Za avtomatske menjalnike pa je tudi pomembno, kaj se vlije vanj. Veliko serviserjev ne ve, da je za določen menjalnik bolje sintetično kot polsintetično olje. Pri polsintetičnem olju, ki je temperaturno občutljivejši, v hladnem stanju lepo pretika. Ko je ogret se pa pojavi cukanje pri prestavljanju.

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
AljAž, 06 maj 2009, 19:24

A ne bi bilo potemtakem tudi smiselno odstraniti opilke na magnetu, ki je v menjalniku??

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
strojnik, 06 maj 2009, 19:30

Damijan še vedno ne vem, zakaj bi bilo potrebno menjavat olje v diferencialu, saj le to ni tako obremenjeno kot olje v menjalniku...
a to tud proizvajalci predpisujejo ali ne?

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
Damijan, 06 maj 2009, 19:44

@Aljaž: meni se zdi logično, da bi jih odstranil. Je pa res, da se ne ve, kako je naučen serviser in ali pri opravljanju dela misli s svojo glavo!

@strojnik: predpisujejo kompletno menjavo v menjalniku + filter olja v avtomatskem menjalniku. Toplota pa se prenaša preko vseh stičišč in tak otudi olje v difu trpi toplotne obremenitve, čeprav verjetno malo manjše kot v menjalniku.

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
AljAž, 06 maj 2009, 19:53

Potem bi najbrž moral že kar razstaviti cel menjalnik

Malo za hec, Damijan to ti nabijaš, ker si tako navajen od AR, Lancie ipd. italijanskega... Hehe.
Jaz sem v manualih do sedaj zasledil le priporočilo za avt. menjalnike, ki so voženi v težjih razmerah.

Re: (S80 D5, 2005) Servisi in priročnik za uporabo
Damijan, 06 maj 2009, 21:44

Žal vsa IT "sranja" uporabljajo boljši, ZF-ov avtomatski menjalnik. Prve Lancie Thesis imajo Aisina in jih menjajo za ZF. Superiorni VOLVO pa ima tudi AisinWarner menjalnik, ki pa še zdaleč ni primeren za zahtevnega voznika. Je bilo tu na forumu že veliko problemov in težav z avtomatiki. Znanec ima pa XC90 D5, kateremu se na daljši vožnji avto ustavi z lučko napake! To pa se pojavi, ker se sistem v menjalniku zaradi obremenitve pregreje.