Avtomobilske znamke
volhart, 25 maj 2008, 11:40

Odpiram temo, v kateri bi se konstruktivno pogovarjali o različnih znamkah avtomobilov. Nikar o tem, kdo ima hitrejšega in večjega, ampak o različnih pristopih k enakim problemov. O tehniki, udobju, ekonomiki, strategijah... Predvsem uporabne informacije, ki nam bodo razširile razgledanost. Ker smo volvaši, poskusimo vedno najti primerjavo z Volvotom, zato da bo lahko potencialni kupec na tem mestu dobil koristne informacije.

Torej, mogoče najprej o razlikah med koncerni Ford, Volkswagen in Toyota. Razpišite se. Ali se vam zdi, da je Volvo enakovredno zastopan v Sloveniji napram drugim, predvsem VAG in če ne zakaj ne? Kako to, da še ni bil avto leta?

Moje vprašanje? Kakšna je razlika med AWD pri Volvotu in Subaruju? Želel bi si natančen tehnični odgovor v smeri elektronike ali softwera.

Re: Avtomobilske znamke
noj, 25 maj 2008, 12:27

Dobra ideja za temo! Jaz bi najprej rekel, da volvo definitivno ni tako dobro zastopan pri nas, saj je v primerjavi z primerljivimi nemškimi znamkami, veliko slabše promoviran, veliko manj avtosalonov in pa servisov! Zakaj je tako, pa mislim, da zaradi prodaje, ki je primerljivo manjša, in pa zato, ker semi zdi, da volvo vseeno ni bil nikoli za širše množice, kot npr. nemška konkurenca. Glede avta leta, pa vemo, kakšna so merila na izboru, in da še vedno večina prisega na nemce, ki so po mojem mnenju preveč hvaljeni, čeprav niso slabi avtomobili, da ne bo pomote! Mislim, da je volvo avto, ki ima nekoliko več 'duše', kot primerljivi nemški avtomobili, predvsem pa je veliko večji povdarek na varnosti, in udobju, kot pri nemcih, ki zadnje čase težijo bolj k športnosti, in vizualnem izgledu, ki naj bi dal takoj vedet, da imaš nekaj pod palcem. Volvo si kupijo večinoma ljudje, ki se ne želijo toliko izpostavljat v javnosti, kot npr. lastniki bmw-jev, volvo je za večje poznavalce avtomobilov... To je moje mnenje. Drugače pa mislim, da naj se vsak vsede v volva, ga malo zapelje, nato v konkurenco, in takoj bo začutil razliko.

Re: Avtomobilske znamke
AljAž, 25 maj 2008, 12:32

Glede AWDja naj se debata nadaljuje v temi, kjer je že veliko tega napisanega:
KLIK

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 26 maj 2008, 06:38

Zanima me, kakšen delež ima pri motorju D5 2001 francoski Renault. Ali je celoten motor njihov? Kaj je Volvo?

Re: Avtomobilske znamke
AljAž, 26 maj 2008, 07:31

Verjetno piše v tej temi: http://www.vozimvolvo.si/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?10235


Re: Avtomobilske znamke
volhart, 26 maj 2008, 08:09

Zal ne, ni nobene primerjave.

Re: Avtomobilske znamke
volvo5er, 26 maj 2008, 08:58

Cotar Toni je napisal ...

Zanima me, kakšen delež ima pri motorju D5 2001 francoski Renault. Ali je celoten motor njihov? Kaj je Volvo?


Motor je Volvov, Renault nima nič z njim.

Re: Avtomobilske znamke
RollingStone, 26 maj 2008, 12:02

Svoje deleže je imel renault pri 1.9l dizlih. D5 je volvov motor, in tisti, ki so volvu včasih posojali dizle (renault, audi) nimajo z njim popolnoma nič.

Re: Avtomobilske znamke
Poršejčkov at, 26 maj 2008, 22:26

Volvov je vedno več na naših cestah, ker so vozila VAG koncerna precenjena. Slovenci smo na veliko začeli spoznavati kvaliteto in trajnost. Upam, da bo servisna mreža sledila in ne bo naredila "bad image-a" znamki.

LP, Ata Ivo




Re: Avtomobilske znamke
AljAž, 26 maj 2008, 22:35

2/3 odgovora bi sodile bol v to temo: klik

Sicer pa se povsem strinjam z "odkrivanjem Volva" in razlogi za to. Glede servisne mreže pa smo skeptični kar vsi. Osebno se mi zdi to eden izmed poglavitnih razlogov za "ne kupi".

Re: Avtomobilske znamke
tonkoexpress, 26 maj 2008, 23:30

Podobno je s Saab-om, na cesti jih redko vidiš, glavni problem je pa pomanjkanje servisov. Avto pa . Žal, ko kupuješ avto, se zraven vprašaš, kje je najbližji servis. In če je 100km daleč, greš verjetno kmalu gledat druge znamke.

Re: Avtomobilske znamke
Poršejčkov at, 27 maj 2008, 00:07

AljAž je napisal ...

2/3 odgovora bi sodile bol v to temo: klik



... ok, pospravil. Želel sem povedati, da sem vozil VAG-ova vozila in navesti razlog za prehod na VOLVO.

PS v sobotnem Delu (rubrika Avtomobilizem) se pa Volvo ne odreže najbolje (okvare na vozilih).

XC90 niti na seznam ni prišel!




Re: Avtomobilske znamke
alfaromeo, 27 maj 2008, 09:36

ne se preveč vznemirajati, ker je dejstvo da so tovrstne ankete popačene, zardi npr. pri Merceds - Benz paket Symbio. Pri znakah s tovrstnimi paketi v slučajo okvare vozila, ADACovi strokovnjaki sploh ne pridejo zraven, zato pride do popačene statistike

Re: Avtomobilske znamke
lupen, 27 maj 2008, 19:07

Volvov je pri nas glede na število prebivalcev relativno malo.Zdaj se jih je kar nekaj razpaslo iz uvoza,še podebno dizlov.Poskočnih bencincev je res samo za okras.Glede nemcev je pa tako kot so že zapisali,da velja še zmeraj južnjaško mnenje,da je AUDI in VW the best of,pa makar umro,da ga nema.Enako je z BMW -ji.Volvo in Saab,kupujemo umirjeni in neupadljivi ljudje,ki hočemo ostat bolj v back stage kot se temu reče,je pa tudi res,da je servisna mreža za Švede zelo slaba,za VAGE in ostale,je pa servis pod vsakim kozolcem.Ne žalim nemških avtov,saj sem imel CLK-AJA MB kot tudi AUDI A4 1.9 TDI,ma se lahko oba skrijeta pred mojim V70.l.p.iztok

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 27 maj 2008, 19:31

lupen je napisal ...

Volvov je pri nas glede na število prebivalcev relativno malo.Zdaj se jih je kar nekaj razpaslo iz uvoza,še podebno dizlov.Poskočnih bencincev je res samo za okras.Glede nemcev je pa tako kot so že zapisali,da velja še zmeraj južnjaško mnenje,da je AUDI in VW the best of,pa makar umro,da ga nema.Enako je z BMW -ji.Volvo in Saab,kupujemo umirjeni in neupadljivi ljudje,ki hočemo ostat bolj v back stage kot se temu reče,je pa tudi res,da je servisna mreža za Švede zelo slaba,za VAGE in ostale,je pa servis pod vsakim kozolcem.Ne žalim nemških avtov,saj sem imel CLK-AJA MB kot tudi AUDI A4 1.9 TDI,ma se lahko oba skrijeta pred mojim V70.l.p.iztok


TO MI DELI

Super argumenti, nevpadljivo - kot VOLVO !

@Noj
Zelo lepo napisan text

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 27 maj 2008, 22:55

Lupen, daj povej v čem je bila razlika med tvojimi A4, CLK in V70.

Še kot zanimivost, danes sem na poti v službo iz Škofje Loke v Ljubljano na Vič okrog 6-ih zjutraj naštel 5 Volvotov.

Vprašanje! Velikokrat je slišati o vzdržljivosti Honde in Toyote. Kakšen je Volvo v primerjavi z njima glede vzdržljivosti motorja? Kateri sploh so najbolj vzdržljivi današnji motorji?

Re: Avtomobilske znamke
lupen, 28 maj 2008, 07:58

Cotar Toni je napisal ...

Lupen, daj povej v čem je bila razlika med tvojimi A4, CLK in V70.

Še kot zanimivost, danes sem na poti v službo iz Škofje Loke v Ljubljano na Vič okrog 6-ih zjutraj naštel 5 Volvotov.

Vprašanje! Velikokrat je slišati o vzdržljivosti Honde in Toyote. Kakšen je Volvo v primerjavi z njima glede vzdržljivosti motorja? Kateri sploh so najbolj vzdržljivi današnji motorji?

A4 1.9TDI,dober avtomobil,za nekoga ki dela kilometre in ni visok več kot175cm,za mene osebno precenjen avto,še posebno ker ti kot karavan,ne nudi tistega udobja,ki ga pričakuješ.Glede MB CLK,pa ga ne morem primerjat ne z Audijem,ne z Volvom,saj je to športni model,z dvoje vrat in z prostorom za štiri potnike,je pa res,da je to kar dober avto,samo premajhen za družino

Re: Avtomobilske znamke
RollingStone, 28 maj 2008, 10:28

Toni: Primerjava glede vzdržljivosti motorjev vs. honda ali toyota ni enostavna. Oboji imajo super motorje, in mislim, da so po večini boljši kot volvovi N/A motorji.

Hondinih dizlov ne poznam, če bi moral pa primerjat D4-D in D5, bi pa v moji knjigi D5 zmagal.

Turbo motorji pa..... vsi vemo.... Brez konkurence.

Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 28 maj 2008, 14:51

Cotar Toni je napisal ...

Vprašanje! Velikokrat je slišati o vzdržljivosti Honde in Toyote. Kakšen je Volvo v primerjavi z njima glede vzdržljivosti motorja? Kateri sploh so najbolj vzdržljivi današnji motorji?


Dandanes so razlike med proizvajalci, tako v pozitvno kot v negativno smer, zanemarljive. Z rednim preventivnim vzdrževanjem lahko prav vsak motor preživi karoserijo, v katero je vgrajen. Bolj kot mehanika je te dni problematična elektronika, ne toliko zaradi samega dejstva, da je je veliko, kot zaradi pomanjkanja izobrazbe povprečnih mehanikov.

Re: Avtomobilske znamke
T-5R, 29 maj 2008, 00:15

MKovic je napisal ...

Dandanes so razlike med proizvajalci, tako v pozitvno kot v negativno smer, zanemarljive. Z rednim preventivnim vzdrževanjem lahko prav vsak motor preživi karoserijo, v katero je vgrajen. Bolj kot mehanika je te dni problematična elektronika, ne toliko zaradi samega dejstva, da je je veliko, kot zaradi pomanjkanja izobrazbe povprečnih mehanikov.


Ne morem se strinjati z napisanim. Razlike so na videz minimalne, globlje gledano pa kar velike.
Je pa tako, da pač v kapitalizmu je cilj, da so ljudje čimbolj "neumni" po domače povedano, da potem proizvajalci lahko prodajajo tudi najslabša jajca. Velika večina kupuje avto na podlagi oblike, tehničnih podatkov zapisanih na papirju, in medijskega pompa, ter statistik takšnih, in drugačnih. Malo kdo se upraša koliko stane servis za vozilo, ki ga kupuje, ali pa nadomestni del....Seveda, podalšana garancija, pa "brezplačni" servisi, in podobne finte privabljajo ljudi.

Glede servisov bi jaz izpostavil kvaliteto, ne kvantiteto.

Elektronika pa je poglavje zase. Malo ljudi ve, da avtomobilske tovarne kupujejo elektroniko od podjetij npr. Bosch, Magnetti Marelli, Denso, Sagem, Siemens, Motorola,..... Ste si kdaj ogledali v živo računalnik npr. Renault Clio, in Toyote Yaris?

Bom navedel en primer, ki se je resnično zgodil, in ni osamljen. Stranka pripelje Mercedesa CLK 230 k avtoelektrikarju, ker je bilo potrebno zamenjat akumulator. To pa je mala malica, ne? Mojster zamenja akumulator, avto pa nato ne pokaže več znakov življenja. Vzrok? Tovarniška napaka Motorolinega računalnika v zadnjih levih vratih. Računalnik je crknil že mnogo preden je avto prišel k avtoelektrikarju. Ob menjavi akumulatorja se je napaka dejansko pokazala. Popravilo stane 1/3 novega.... No, sedaj pa povejte kdo je kriv? Mercedes, Motorola, avtoelektrikar? In še, kako dopovedat stranki, da mora poleg baterije plačat še popravilo raćunalnika?

Mogoče je to pisanje posledica vsakodnevnega reševanja problemov na servisu, drugače rečeno poklicna deformacija.

Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 29 maj 2008, 10:56

V mislih sem imel kvaliteto mehanskih delov motorja, ne avtomobila v celoti. Povsem normalno je, da je kvaliteta celotnega paketa premosorazmerna s ceno.
Dejstvo pa je tudi, da je življenska doba praktično vsakega motorja, ob pravilnem vzdrževanju, daljša od ekonomske življenske dobe avtomobila. 250.000 km, prevedeno v leta, upoštevajoč povprečne vozne navade pomeni 20 let aktivne rabe, doba, ki jo na zrelem avtomobilskem trgu dočaka redko kateri primerek.
Kar se tiče elektronike in nesposobnosti lokalnih avtoelektričarjev, zaradi katerih morajo lastniki plačevati astronomske vsote pa raje ne bom izgubljal besed.


Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 29 maj 2008, 16:51

MKovic je napisal ...

Povsem normalno je, da je kvaliteta celotnega paketa premosorazmerna s ceno.


Jaz se pa samo tukaj ne bi strinjal, ker vemo koliko moramo odšteti za " nemca " in vemo kakšno kvaliteto ne dobimo... v primerjavi z Volvom !

Kvaliteta bi rekel da izhaja iz srca proizvajalca in iz srca lastnika avtomobila


Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 29 maj 2008, 17:44

Volvo. 4 Life je napisal ...

Kvaliteta bi rekel da izhaja iz srca proizvajalca in iz srca lastnika avtomobila


Se strinjam.

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 29 maj 2008, 19:18

Jaz tega ne vem. Kje pa je razlika v kvaliteti med Nemci in Volvom. Kaksna pa je primerjava Volva in Saba? V cem je razlika glede motorja, elektronike, materialov. Bodite prosim bolj konkretni. Verjetno tisti, ki ste mehaniki, veliko veste o avtih. Jaz pa nisem, pa bi rad vseeno vedel marsikaj. Kaj pa Volvo in Lexus?

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 29 maj 2008, 19:39

Začuda sem bil vedno navdušen nad japonci, pa ne vem točno zakaj... morda zato, ker tako hudičevo dobro delajo Kar se tiče Lexusa, pa mi je vedno bil sanjski avto, najbolj pa me navdušuje japonska tehnologija.
Saab me že dlje časa matra, pa slišim same slabe stvari, ne vem, naj kdo drug pove, vem samo, da sem samo 1x sedel v Sabbu in je bil hudičevo NEudoben!

Ker ste toliko firbčni glede mnenja o nemcih, me najbol od VSEH stvari pri nemcih moti kakovost udobja - poden! Nikoli nisem sedel slabše kot pa v kateremkoli nemcu, priznam pa, da še nisem sedel v MB, mislim pa da ni ne vem kaj bolši kot ostali ( bom poskusil pa sporočim, mika me pa prav nič ). Avtomobili so pretrdi ( sedeži - udobje ), znotraj zelo nepraktični, osebno grdi ( notri, k zunanjosti še pridem ), klavstrofobični, utesnjujoči, neprostorni, skratka neudobni. Zunanjost je tako ali tako subjektivno ocenjena, meni osebno ni noben nemc všeč!
Kar se tiče kvalitete nemcev, ne vem, ker ga nisem nikoli imel, lahko vam pa povem izkušnje mojih sosedov v službi, ki imajo tgovino in delavnico Car HiFi. 99 % strank v delavnici so nemci! Ker se osebno poznamo, sem jih vprašal, zakaj toliko dela z nemci, odgovor je bil sledeč: jajca, jajca in še 1x jajca. Vsaka malenkost kvarljiva do konca. No saj pri Volvu je tudi skoz kaka šravbarija, ampak Volvo vsaj prizna napake, nemci pa krivijo, češ, sej je od Renaulta šteker lari fari.... no, saj ni važno, bo že kdo drug napisal kaj konkretnega, jaz trenutno pišem, kar so mi povedali fantje iz delavnice...
Če se lahko, bi se malo dotaknil še lastnikov ( pa ne balkancev ) ampak slovencev - wannabe čefurjev, polom, te me v veliki meri motijo, pa ne bi rad posploševal, bom kar zaključil !
... no pa nazaj k Volvu, zopet povdarjam kvaliteto ki me je najbolj pritegnila - UDOBJE. Noben na tem svetu me ne prepriča, da je katerikol drug avto bolj udoben... pa če se slučajno najde kakšen RR ali pa Bentley, ali pa ...., pa nima take osebnosti!! Druge karakteristike, ki me pritegnejo so kvaliteta, ljudje ki jih vozijo, predanost proizvajalcev, karakter, prestige, lepota, pa še marsikaj !!

Srčno upam, da bom ponosni lastnik v roku 14 dni!

p.s. prosim brez šmrki šmrki komentarjev, da sem kakega lastnika nemca užalil, ali kaj podobnega, jokat pejte kermu drugmu, ne men! brez zamere

Lp


Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 29 maj 2008, 21:15

Cotar Toni je napisal ...

Jaz tega ne vem. Kje pa je razlika v kvaliteti med Nemci in Volvom. Kaksna pa je primerjava Volva in Saba? V cem je razlika glede motorja, elektronike, materialov. Bodite prosim bolj konkretni. Verjetno tisti, ki ste mehaniki, veliko veste o avtih. Jaz pa nisem, pa bi rad vseeno vedel marsikaj. Kaj pa Volvo in Lexus?

Zadeve je težko posploševati na ta način.
V takšnih primerjavah ni črnega in belega, je samo veliko sivo območje.
Kaj so "nemci"? Golf SDI ali BMW 750? Oba sta dobra avtomobila, namenjena svojim ciljnim uporabnikom.
Kaj je Volvo? Volvo 144 ali XC90? Oba avtomobila sta kvalitena, verjetno pa 240 zahteva bistveno manj dela.
Rad bi odgovoril s pametnim argumentom, "da - nemci so slabši od Volva", vendar ne vem kako. Vsaka taka trditev bi bila podkrepljena z emocijami in ne z empiričnimi podatki.
Resnica je, da Volvo pravzaprav ni zelo kvaliteten avto, je pa njegova življenska doba ob pravem vzdrževanju dolga - predvsem zaradi dobre zasnove.


Re: Avtomobilske znamke
Poršejčkov at, 29 maj 2008, 22:27

Bom povedal kar iz prve roke, kot dolgoletni lastnik "nemških" vozil.

Dobra so, pa ne vsa. Golf SDI ima svoj krog kupcev, Mercedes SLR pa savojega. Vmes so pa še Audiji, Opli, BMW-ji, Fordi, Porscheji, Maybachi, Škode, ...

Tukaj ste se razpisali o nemških vozilih kot "sranju na 3. potenco". Enostavno ni res. Srednjestare VW-je ti šraufajo pod vsakim kozolcem, pri novem ne moreš niti žarnice več sam zamenjat, na kvaliteten Volvo servis se pa moram peljati iz Ljubljane v Maribor (Pesnico). Zakaj?

Ker so Skandinavci robustni ljudje s svojskim smislom življenja, so takšni tudi njihovi avtomobili. SAAB je verjetno vsaj tako kvaliteten kot Volvo, če ne bolj. Moj sodelavec vozi Saba Cabrioleta tudi pozimi (brrrrr), prijatelj pa Audija A4. Oba trdita, da ju ne zebe. Jima verjamem.

Usnje na 3 leta starih XC90-kah je živo sranje. Zakaj? Avto je narejen za uporabo (in ne da sem stalno na alociranih servisih) ter ne za popoldanski hobi (beri: čiščenje in vzdrževanje usnja - za koga k_rca sem pa potem kupil usnje, bi raje kupil "štof").

Preden sem kupil XC-ja sem se pošteno prestrašil vaših komentarjev glede menjalnika, 4 kolesnega pogona ter ostalih strahvzbujajočih komentarjev na (tudi tem) forumih. Sem že gledal Tuarega. Pa sem vseeno kupil Volva. Zakaj? Ker ga v življenju še nisem imel in sem zmeren voznik ter ga želim ob rednem vzdrževanju voziti dolgo vrsto let.

Pozivanje serviserjev naj izrazijo svoje mnenje je "bull shit". Avti se kvarijo, Volvi in Sabi tudi.

Meni (vozniški izpit imam od l. 1978) ne bo nihče več "prodajal buč". Pleh je pleh, najboljši na svetu je tisti, ki ga ravnokar vozim.

Emotivni izbruhi me pri vozilih motijo. Ni moj član družine, je moja ljubica (če dela) ali pa moja najhujša nočna mora.

Poglejte malo ba VW Forume. Tako kot tukaj nekateri pluvajo po VAG Koncernu, po skandinavcih ne pluva nihče. Skandinavci so OK avti pa nič več. Sploh pa niso tako atraktivni, kot bi nekateri želeli. Biseri tehnika pa tudi ne. VAG in ostali nemci so pač šli v mass production.

Pa brez zamere, Ivo

Re: Avtomobilske znamke
T-5R, 29 maj 2008, 22:42

Ne vem, ali veste, da proizvajalci avtomobilov živijo od prodaje rezervnih delov. Proizvodnja avta je čista izguba.
Zakaj je toliko elektronike v avtomobilih? Kaj je res potrebno, da trije računalniki krmilijo odpiranje šip v avtu? Elektronika je zelo poceni za proizvajalce avtomobilov, ker se proizvaja masovno. Tudi stroške proizvajalci znižujejo z vgradnjo elektronike, ker potem je potrebno le programerju malce spremenit program, in je stvar rešena.
Mogoče veste koliko senzorjev ima en sodoben dieselski motor? Včasih je bilo pač potrebno krmilit, in nadzorovat vse mehansko. Mehanske sisteme pa lahko sestavlja le človek, in več ljudi predstavlja večji strošek. Menedžerjem, in vodilnim v tovarnah avtomobilov je važen samo dobiček. Zato je potrebno varčevati pri vsemu.
Zakaj bi za en nov motor, ki ga mora proizvajalec dati na trg, razvijali motorni računalnik? A ni lažje naročiti programerju, naj v čimkrajšem času napiše nov program za ta motor. Seveda ga napiše, nov motor pride na trg z cel kup napakami.

Po poklicu sem elektrikar elektronik, in delam na BOSCH Diesel servisu, in sem specializiran na področju common rail vbrizgalnih sistemov.
MKovic je napisal ...

V mislih sem imel kvaliteto mehanskih delov motorja, ne avtomobila v celoti. Povsem normalno je, da je kvaliteta celotnega paketa premosorazmerna s ceno.
Dejstvo pa je tudi, da je življenska doba praktično vsakega motorja, ob pravilnem vzdrževanju, daljša od ekonomske življenske dobe avtomobila. 250.000 km, prevedeno v leta, upoštevajoč povprečne vozne navade pomeni 20 let aktivne rabe, doba, ki jo na zrelem avtomobilskem trgu dočaka redko kateri primerek.



To nikakor ne drži! Zakaj danes nekateri dieselski motorji zaribavajo? Zakaj začne pri CDI Mercedesovih motorjih po prevoženih 150kkm puščati kompresija ob inektorju, in v veliko primerih zgori sedež v glavi. Zakaj pri Renojevih 2.2Dci motorjih ojnice pogledajo ven iz bloka? Zakaj VP44 črpalke na Audiju, BMW, Oplu, Saabu,... (Volvo ima te črpalke samo na tovornem programu) pogosto crknejo? Zaradi slabe kvalitete materijalov.
Februarja sem bil na strokovnem izobraževanju na Siciliji. Tam je zelo veliko R Cliov, in podobnih avtomobilov letnika od 2000, in novejši na avtoodpadih, ki so na zunaj večinoma odlično ohranjeni, in imajo od 100kkm, pa do 160kkm.

MKovic je napisal ...


Kar se tiče elektronike in nesposobnosti lokalnih avtoelektričarjev, zaradi katerih morajo lastniki plačevati astronomske vsote pa raje ne bom izgubljal besed.



Verjetno to leti na ta odstavek:
T-5R je napisal ...

Stranka pripelje Mercedesa CLK 230 k avtoelektrikarju, ker je bilo potrebno zamenjat akumulator. To pa je mala malica, ne? Mojster zamenja akumulator, avto pa nato ne pokaže več znakov življenja. Vzrok? Tovarniška napaka Motorolinega računalnika v zadnjih levih vratih. Računalnik je crknil že mnogo preden je avto prišel k avtoelektrikarju. Ob menjavi akumulatorja se je napaka dejansko pokazala.


Naj povem, da se je točno enakih primerov zgodilo kar en kup, in je bila kar gužva pri mojstru, ki popravlja računalnike.

MKovic je napisal ...


Kar se tiče elektronike in nesposobnosti lokalnih avtoelektričarjev, zaradi katerih morajo lastniki plačevati astronomske vsote pa raje ne bom izgubljal besed.



Pred kratkim so pripeljali na servis Mercedes S 300TD letnik 1997, ker se je ugašal med vožnjo. Takoj je bilo ugotovljeno, da je napaka nekje na elektriki, in ne na vbrizgalnem sistemu. Ok, gremo peš ugotavljat kaj je narobe. Načrte je itak težko dobit, na internetu je sicer nek načrt, ki pa je za letnik 98, ki ne ustreza popolnoma. Kličem na pooblaščen servis, kjer mi "zagrozijo", naj niti ne sprašujem ničesar o tem avtu, in naj mi ne pade na misel, da bi pripeljal avto k njim v popravilo. Ponudili so mi sicer omaro visoko 3m, in široko 2m polno načrtov, naj si sam poiščem, kar želim. Hvala lepa za pomoč.
Preko Bosch-a v Nemčiji le dobim načrt, ki ga iščem, in se lotim iskanja napake. Našel sem jo, v škatli z releji. Bil je "le" hladen spoj na dveh pinih.
Kaj to pomeni, da sem nesposoben, in sem se okoli avta zabaval, in na koncu pisal ure na delovni nalog? In, zakaj se stranka ni obrnila na pooblaščenega serviserja? Saj imajo vse orodje, načrte, tehnično pomoč!

Odgovorite si sami na ta uprašanja, mogoče boste potem vsaj malce razumeli, kaj pomeni vsa ta elektronika v avtomobilih.

Pa še nekaj. Okoli 90% vseh napak na elektriki je v slabih spojih, slabo zaščitenih konektorjih, in podobnem. In ravno te napake je najtežje locirati.

Re: Avtomobilske znamke
Poršejčkov at, 29 maj 2008, 22:46

T-5R, pod to se ti podpišem kadarkoli. Velja za vse znamke na svetu!

LP, Ivo

Re: Avtomobilske znamke
RollingStone, 30 maj 2008, 08:41

MKovic je napisal ...

Resnica je, da Volvo pravzaprav ni zelo kvaliteten avto, je pa njegova življenska doba ob pravem vzdrževanju dolga - predvsem zaradi dobre zasnove.



To je morda resnica, ki se nanaša na nekatere slabše modele volvo (300, 400, s/v40,....). Mogoče celo na novejše modele, s katerimi sam nimam izkušenj (dejstvo je, da kvaliteta avtoindustrije na splošno pada). Res je pa tudi, da je volvo naredil nekaj najbolj kvalitetnih vozil nasploh (200,700,900, mogoče tudi 800). Ja, mogoče se je res našel kakšen čriček, mogoče res kak detajl ni bil dodelan, mogoče..... Ampak kvaliteta se odraža tudi v zanesljivosti avta.



T5-R: podpis.

Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 30 maj 2008, 10:41

T-5R je napisal ...

...
Zakaj je toliko elektronike v avtomobilih? Kaj je res potrebno, da trije računalniki krmilijo odpiranje šip v avtu? Elektronika je zelo poceni za proizvajalce avtomobilov, ker se proizvaja masovno. Tudi stroške proizvajalci znižujejo z vgradnjo elektronike, ker potem je potrebno le programerju malce spremenit program, in je stvar rešena.
...

Vsekakor se strinjam, da avtomobilski proizvajalci niso dobri samaritani, njihovo glavno vodilo pa je dobiček. Nikakor pa se ne strinjam s tvojo tezo o dobičkonosnosti poprodajnega programa. Vzdrževanje in dobava rezervnih delov je proizvajalcem breme in ne korist.
Verjetno veš kakšen je delež stroškov materiala in izdelave v prodajni ceni posameznega vozil in kolikšen delež pripade distributerjem in dealerjem. Na podlagi tega si lahko preprosto izračunaš maneverski prostor proizvajalca.

Poglej, če je primerov napake na posameznem vozilu, pa naj bo to prej omenjeni CLK ali katerikoli drugi, veliko je proizvajalec primoran (tako določa zakonodaja) izdati TSB, ki problem naslavlja. V tem primeru je lastnik upravičen do brezplačnega popravila, ali vsaj do določenega procenta kulance, večina proizvajalcev pa napako odpravi kar v sklopu rednih servisov, celo brez vednosti lastnika. Seveda je lastnikova odločitev ali vozilo servisira preko pooblaščene mreže ali pa se odloča za, na prvi pogled, cenejše možnosti.

Elektronika je vse kaj več kot le cenena alternativa mehaniki. Emisijskih stopenj današnjih motorjev si brez elektronike sploh ni mogoče predstavljati. Prepričan pa sem tudi, da veliko današnjih voznikov ni pripravljenih zamenjati udobja električnih šip za mehaniko, še posebej, če lahko sosedu demonstrirajo odpiranje in zapiranje na daljavo. No, pa tudi v tem primeru niso potrebni trije računalniki. :-)
Ne razumem pa čisto kaj misliš z "razvijati nov motorni računalnik"? Osnova vsakega motornega mangementa je "hardware", ki je v zasnovi soroden velikemu številu različnih modelov. Njegovo delovanje pa krmilijo programski parametri, prilagojeni konkretnemu tipu motorja. V tem ne vidim nič slabega.

Prepričan sem, da ti nisi eden tistih, ki ne znajo pravilno obrniti (kaj šele brati) niti električne sheme prednjih luči, kaj šele takšne za potovalni računalnik, nisem namigoval na to. Je pa dejstvo, da je takšnih »serviserjev« veliko. Njihova diagnoza pa navadno: napaka na elektroniki.



Re: Avtomobilske znamke
volhart, 30 maj 2008, 16:12

Ker govorite ravno o elektroniki in moram kmalu narediti izpit iz nje, imam par vprašanj. Zanima me kateri del avtomobila (njegovega motorja) ima največ elektronike. Kje je najzapletenejša in najnaprednejša? Kateri elektronski elementi so večinoma prisotni v današnjih avtomobilih (upori, diode, tranzistorji, operacijski ojačevalniki, integratorji ...)? Kaj najraje odpove? Do česa se je možno prikopati sam? Kot razumem je v večini avtomobilov glavni Bosch?

Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 30 maj 2008, 17:04

Cotar Toni je napisal ...

Zanima me kateri del avtomobila (njegovega motorja) ima največ elektronike. Kje je najzapletenejša in najnaprednejša?


Za krmiljenje motorja se uporablja sklop elektronike, ki v osnovi nadzoruje dve funkciji: elektronski vbrizg in vžig. Hrbtenica sistema je mikroprocesorska enote s spominom v katerega so "naloženi" parametri za posamezne režime delovanja, te dni za vsak valj motorja posebej. To je tisto, kar ponavadi razumemo pod terminom "računalnik". Ta enota prejema senzorske podatke iz množice različnih senzorjev - recimo senzorja proti klenkanju, merilca pretoka zraka, vsaj ene lambda sonde, temperaturnega senzorja, senzorja pozicije pedala za plin...in jih pretvori v digitalni format, preden jih procesor obdela.
Vsak senzor procesorju sporoča kaj se z motorjem dogaja. Če podatek senzorja proti klenkanju kaže na to, da motor klenka (prerevna mešanica zraka in goriva), elektronika temu primerno spremeni kot vžiga in količino vbrizganega goriva. Lambda recimo nakazuje na čistost izgorevanja in služi prilaganju količine goriva, ki preko injektorjev pride v motor v odvisnosti od količine zraka, ki ga motor "vdihne".
V avtomobilski elektroniki lahko najdeš vse komponente, ki jih sicer lahko srečaš v namiznem računalniku. Elektronika kot taka zelo redko odpove, ponavadi so za napake krivi banalni problemi, ko posamezna komponenta zgubi stik.
Čeprav je teorija motornega managementa obsežna, je sama izvedba precej preprosta. Navaden MP3 radio, vgrajen v avtu verjetno procesira več podatkov. Najzahtevnejša elektronika v avtomobilski aplikaciji? Težko bi se odločil, verjetno pa gre za kakšno funkcijo povezana z udobjem. :-)

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 30 maj 2008, 17:57

THX MKovic! Zelo si mi pojasnil zadeve. Ali mogoce tudi ves na primer koliko bitni so ADC? (Kot zanimivost naj povem, da v jedrski fiziki uporabljajo 14 bitne, kar pomeni preko 16000 nivojev delitev analognega signala). Menim, da bi lahko to bilo tisto, kar pogojuje boljše ali slabše lastnosti različnih znamk (natančnejša regulacija). Katere vrste ADC so uporabljene? Na kateri frekvenci pa delujejo procesorji?

By the way...koliko znanost prehiteva tehnologijo. Sinhroni menjalnik in kvantna mehanika sta bili odkriti istega leta.

Si predstavljate, ko bodo avtomobili presegli tranzistorsko elektroniko in bodo šli na lasersko optiko, mogoče molekularno ali optično elektroniko in na koncu mogoče celo na kvantne računalnike. Sploh nouš vedu kwa set dugaja.

Re: Avtomobilske znamke
RollingStone, 30 maj 2008, 18:37

Optike je v novejših avtomobilih že kar nekaj, tranzistorske elektronike pa že lep čas ni več.

14- bitni adc? Nikoli slišal. Kvečjemu 16, 32, 64 in 8.

Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 30 maj 2008, 20:20

Cotar Toni je napisal ...

Katere vrste ADC so uporabljene? Na kateri frekvenci pa delujejo procesorji?


Mislim, da potrebe po več kot 8 bitnem ADC ni, takt procesorjev pa se (oziroma se je, nisem namreč več 100% na tekočem) giblje med 12 in 16 MHz.

Tranzistorska elektronika sicer še ni popolnoma "out" v avtomobilskih aplikacijah, nekaj se je namreč še najde pri diagnostiki. Seveda sem tudi tukaj nekaj let v "zaostanku" tako, da se lahko motim.

Re: Avtomobilske znamke
noj, 30 maj 2008, 22:11

Ko se je že toliko pisalo v kvaliteti, in vzdržljivosti avtomobilov, tudi volva, bom pa še jaz nekaj povedal! Glede motorjev, so volvotovi res zelo vzdržljivi, in prekašajo tudi marsikaterega nemca, kar se lahko vidi tudi po prevoženih km! Je pa res, da je to zelo odvisno od lastnika, koliko je njegov avto vzdržljiv, in sicer kako avto vzdržuje. Nažalost je pri nas vse več volvov, ki jih lastniki ne servisirajo, tako kot bi bilo potrebno. Zakaj je tako, si lahko mislite. Glede notranjosti, pa se mi zdi, da je kvaliteta pri volvih slaba, glede na ceno avtomobila, in razred v kater spada.

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 30 maj 2008, 22:27

Ja, 14 bitni so tudi. Bitov 'ustvariš', kolikor jih potrebuješ, seveda pa so to specifični ADC, ki niso na prostem trgu.
8 bitni pretvornik razdeli analogni (zvezen) signal fizikalne količine iz senzorjev na 256 diskretnih nivojev. To je verjetno dovolj dobro, da človekova fiziologija in psiha ne zazna prehodov.

Po mojem je optike precej pri varnostno usmerjenih senzorjih (oddaljenosti, mrtvi koti, hitrosti približevanja itd.). Še vedno pa verjetno vse podatke procesira tranzistorska elektronika. Kolikor vem, je kakršnakoli druga elektronika še vedno le v laboratorijih.

Torej problem elektronike je največkrat v slabih spojih (MKovic).

Kakšne pa so vaše izkušnje z mehanskimi deli avtomobilov?

Re: Avtomobilske znamke
T-5R, 30 maj 2008, 22:46

Cotar Toni je napisal ...

Ker govorite ravno o elektroniki in moram kmalu narediti izpit iz nje, imam par vprašanj. Zanima me kateri del avtomobila (njegovega motorja) ima največ elektronike. Kje je najzapletenejša in najnaprednejša? Kateri elektronski elementi so večinoma prisotni v današnjih avtomobilih (upori, diode, tranzistorji, operacijski ojačevalniki, integratorji ...)? Kaj najraje odpove? Do česa se je možno prikopati sam? Kot razumem je v večini avtomobilov glavni Bosch?


Jaz ti pri izpitu ne morem pomagati
V delovanje procesorjev se ne spuščam, prav tako tudi računalnikov ne odpiram. Zame je dovolj, da ugotovim napako. Če je računalnik skurjen, ga dam popravit strokovnjaku. Kot sem že napisal, je največ napak prav na inštalacijah, ko se žice drgnejo ob kovino, in potem pride do kratkega stika. Naslednji večji problem pa je vlaga. Posledica tega, pa so velikokrat skurjeni izhodni tranzistorji v računalniku.

Bosch je v Evropi zelo pogost. Tudi veliko Japonskih, in Azijskih avtomobilov (Made in Eu) ima vgrajen Bosch sistem. Kot zanimivost, pri R Clio Dci so uporabljali Delphi sistem, novi Clio pa ima Siemens sistem.
Sicer pa so diesel motorji poglavje zase.

MKovic je napisal ...

Elektronika je vse kaj več kot le cenena alternativa mehaniki. Emisijskih stopenj današnjih motorjev si brez elektronike sploh ni mogoče predstavljati.

To drži. Ampak, dokler je avto nov. Ko ima prevoženih 100.000km, ne zadosti več normam. Pri onesnaževanju okolja, pa lahko trdim, da smo vsi packi. Koliko vas ve, da je življenska doba lambda sonde 160kkm, pa da bi bilo katalizator tudi treba zamenjat, pri diesel motorjih kontrolirat injektorje,.... Poznate koga, ki bi to delal v imenu ekologije? Vse se zatakne pri €. Takrat odpove vsa ekologija.

MKovic je napisal ...

Prepričan pa sem tudi, da veliko današnjih voznikov ni pripravljenih zamenjati udobja električnih šip za mehaniko, še posebej, če lahko sosedu demonstrirajo odpiranje in zapiranje na daljavo. No, pa tudi v tem primeru niso potrebni trije računalniki. :-)

Tudi to drži. Ampak kupci so vse bolj "neumni", kar je cilj prizvajalcem. Le tako lahko drago prodajo tisti cenen sistem daljinskega odpiranja šip. Verjetno se vsi strinjate, da se udobje plača. Plača pa se tudi, ko se udobje pokvari, in takih okvar je vse več. (Na srečo serviserjem ) Nihče se ne bo vozil z odprtimi šipami okoli

MKovic je napisal ...

Seveda je lastnikova odločitev ali vozilo servisira preko pooblaščene mreže ali pa se odloča za, na prvi pogled, cenejše možnosti.


To izjavo si bom dovolil uporabiti za naslednjih par stavkov.
Imamo stranko, ki vozi Mercedes C270 Cdi k nam na servis. Zjutraj pride, naj mu zamenjam žarnico za kratko luč na desni strani. Ampak žarnica gori. Pa me prijazno posadi za volan, in mi pokaže opozorilo na armaturki, ki piše, da je žarnica pregorela. Ok, spet kakšen slab kontakt, si mislim. Gledam, raziskujem, in ugotovim, da je upor za kontrolo pregorjene žarnice skurjen. Ker je ves črn, pač ne vidim oznako. Kličem na pooblaščen servis, in razložim kaj potrebujem. Z veliko muke sem mojstru na drugi strani dopovedal kaj želim. Po desetih minutah čakanja, pa dobim odgovor, da ni nikjer nobenega upora vezano nikamor, in da nikjer ne piše nič o nobenem uporu. Kaj naj rečem lastniku avta v kravati? Gospod, veste tega pa se ne da popravit, in bo opozorilo kar naprej gorelo..... Ja nič, poiščem upor od leve luči, izmerim upornost. Nato razdrem star televizor, odcinim upor, in ga povežem na instalacijo avta. Saj se sliši kruto, ampak tako je. Saj bom šel v trgovino po nov upor, in ga zamenjal.
Čudno, zakaj gospod ne vozi avta servisirat na pooblaščen servis, ne?

Re: Avtomobilske znamke
RollingStone, 31 maj 2008, 09:11

To zadnje je začasna, torej kratkoročna rešitev. Upor zamenjaš, ne ugotoviš/zamenjaš pa tistega, ki je povzročil skurjen upor (ponavadi previsok tok-->previsoka moč). Se pa strinjam, da je za to, kot še za marsikaj drugega kriv kratek stik.

Re: Avtomobilske znamke
T-5R, 31 maj 2008, 13:42

Upor je skurlo, ker so šparali! Če bi dali že v tovarni močnejši upor, ne bi bilo problema, to pomeni tudi, da nebi servis nič prodal, in elektrikar nebi imel dela.....

Takih primerov je veliko, in najlažje je zaslužit na malenkostih.

Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 31 maj 2008, 21:18

Cotar Toni je napisal ...

Še vedno pa verjetno vse podatke procesira tranzistorska elektronika. Kolikor vem, je kakršnakoli druga elektronika še vedno le v laboratorijih.


Moram priznati, da nisem seznanjem z uradno definicijo "tranzistorske elektronike". V moji glavi je vse pred integriranimi vezji tranzistorsko, z implementacijo le-teh pa se to obdobje konča.

Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 31 maj 2008, 21:35

T-5R je napisal ...

Upor je skurlo, ker so šparali! Če bi dali že v tovarni močnejši upor, ne bi bilo problema, to pomeni tudi, da nebi servis nič prodal, in elektrikar nebi imel dela.....


Če bi gospod v kravati, ali tisti, ki je zadolžen za vzdrževanje avtomobila prebral knjižico z navodili bi vedel, da je potrebno žarnice, ki so vezane v sistem kontrole menjati v parih. Zadeva namreč meri razliko med upornostjo na levi in desni strani, žarnici različnih proizvajalcev (bog ned daj različnih moči) pa lahko povzročita, poleg signala, da je žarnica pregorjena, tudi poškodbe na sistemu, verjetno tudi takšne kot jih opisuješ.
Moje mnenje, ki se navezuje na tvoj komentar o nesmiselnosti vse mogoče elektronike: voznik, ki potrebuje poseben sistem za opozarjanje na pregorjene žarnice sploh ne bi smel biti za volanom. Ampak kot sem že nekajkrat zapisal: bolj kot tehnični oddelki avtomobile krojijo marketinški strokovnjaki.

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 31 maj 2008, 22:45

Tranzistoska elektronika ni uraden izraz. Jaz sem imel v mislih prenašanje signalov s pomočjo električnega toka preko polprevodnikov. Pri tem pa je še vedno nepogrešljiv element tranzistor. Kolikor jaz vem, je tudi znotraj integriranega vezja množica tranzistorjev in drugih osnovnih elektronskih elementov. Zato tranzistorska elektronika. Vendar pa ima ta način termodinamsko mejo, saj bi se pri določeni majhnosti vse skupaj že stopilo.

Danes je v laboratorijih že 'nanoelektronika'.

Naredili so že računalnike na osnovi optike, biomolekul in pa celo kvantni računalnik, ki pa je teoretično mnogo mnogo mnogo bolj hiter od današnjega 'tranzistorskega' računalnika. Skratka, kdo ve, kdaj bo kaj takega prišlo v real world!?

Re: Avtomobilske znamke
T-5R, 31 maj 2008, 23:01

MKovic je napisal ...

T-5R je napisal ...

Upor je skurlo, ker so šparali! Če bi dali že v tovarni močnejši upor, ne bi bilo problema, to pomeni tudi, da nebi servis nič prodal, in elektrikar nebi imel dela.....


Če bi gospod v kravati, ali tisti, ki je zadolžen za vzdrževanje avtomobila prebral knjižico z navodili bi vedel, da je potrebno žarnice, ki so vezane v sistem kontrole menjati v parih. Zadeva namreč meri razliko med upornostjo na levi in desni strani, žarnici različnih proizvajalcev (bog ned daj različnih moči) pa lahko povzročita, poleg signala, da je žarnica pregorjena, tudi poškodbe na sistemu, verjetno tudi takšne kot jih opisuješ.


No, problem je, da so na avtu originalne žarnice, in sploh ni nobena pregorela. Naslednji problem pa je, da na pooblaščenem servisu, nimajo pojma o kakšnem uporu, in ga tudi ne morem kupit


Re: Avtomobilske znamke
volhart, 01 jun 2008, 01:37

Glavni so torej prekinitev spojev in pa pregorelost zaradi vlage. Če bi torej imel vožnjo brez pretiranih tresljajev (neumnost) in bi avto imel pod streho na prepihu (zelo možno), bi se skorajda teh dveh težav lahko rešil.

Ali vlaga največkrat povzroči na slabem stiku kontakt vode s prevodnikom in tako prepusti večji tok?

Re: Avtomobilske znamke
T-5R, 01 jun 2008, 17:02

Vlaga povzroča oksidacijo, včasih tudi kabelčeveljčki preparijo. Najbolj smešne so mi tiste rešitve nekaterih proizvajalcev, ko konektorje dajo v nekakšno plastično vrečo, in pritrdijo z vezico.

Sicer pa se v avtomobilih za komunikacijo med računalniki uporablja CAN vodilo (Controller Area Network). Verjetno vsi veste, da je to linija kjer so napetosti majhne. Po tej liniji so povezani vsi računalniki, in vsak računalnik pobere podatke ki jih potrebuje za delovanje. Podatki so zapakirani v paketih, in čim do računalnika ne pride celoten paket podatkov, zazna da je nekaj narobe.

Ravno zaradi tega se dogaja, da npr. števec "ponori", luči se vžigajo, in ugašajo, smerokazi utripajo po svoje, avto ne vleče, radijo se noče prižgati,....

In verjemite mi, da je napake na CAN linijah najtežje odkriti. Pa ne mi govorit, da proizvajalci to popravljajo gratis, in kličejo avtomobile na servis.

Tudi Volvo ni imun na take napake. Pred kratkim, je bil v naši delavnici S60 D5. Ravnokar pripeljan iz Nemčije, super avto, ohranjen, in vzdrževan. Problem je bil, da so se lastniku med vožnjo proti tehničnim pregledom ugasnile luči zadaj, števec za gorivo je padel na nulo, smerokazi niso delali,.... No, z takim avtomobilom sigurno ni možno opraviti teh. pregleda, pa tudi za na cesto ni več iz varnostnega vidika. Po priklopu na tester, in malce raziskovanja je bil problem rešen v eni urici. Kot veste, ima S60 levo zadaj v prtljažniku električno ploščo, in tam gredo vse povezave za zadnji del avtomobila. Sčistil sem kontakte na konektorju, in avto dela BP.

Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 01 jun 2008, 19:43

T-5R je napisal ...

Vlaga povzroča oksidacijo, včasih tudi kabelčeveljčki preparijo.


Ali pa je proizvajalec ekološko usmerjen in ožičenje v svojih avtomobilih izolira z okolju prijazno izolacijo, ki po desetih letih pridno prepari. Vse lepo in prav, če ne bi oglaševal, da imajo njegovi izdelki "življensko dobo 21 let in to na Švedskem kjer je 80% cest neasfaltiranih". :-)

T-5R je napisal ...

Po tej liniji so povezani vsi računalniki, in vsak računalnik pobere podatke ki jih potrebuje za delovanje.


Multiplexing. Prvi Volvo s to rešitvijo je bil S80 leta 1998. Zadeva je bila predstavljena ravno v času, ko sem zaključeval svojo kariero pri Volvu in če sem zloben, vesel sem, da je bilo tako. :-) No če sem iskeren, za teževa novih lastnikov ni bil kriv samo avto in njegova zasnova, veliko je k temu pripomogla tudi nezadostna informiranost servisnega kadra.

Re: Avtomobilske znamke
RollingStone, 01 jun 2008, 19:50

Multipleksing je relativno stara zadeva; težko vrjamem, da je bil prvi volvo s takimi povezavami s80.

Re: Avtomobilske znamke
T-5R, 01 jun 2008, 21:39

CAN bus je bil predstavljen leta 1986 na SAE kongresu v Detroitu. Sistem so razvili pri BOSCH-u.

Kolikor jaz vem, so res leta 1998 Volvovi modeli S/V/C 70, in S80 imeli ta sistem. Pred tem letnikom, pa ne.

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 15 avg 2008, 21:11

Zanima me primerjava Volva in Saaba. Gledam cabrio na avto.net do 15kilo. En sam Volvo 2002 240 hp in stirje Saabi 9.3 z nekoliko manj konji. Moram rec, da na prvi pogled ne izgledajo slabo...Saabi. Ali imate kaksne izkusnje s tema avtomobiloma? Oba sta Sveda, kajne? Ali sta znamki primerljivi?

Re: Avtomobilske znamke
Terminator, 16 avg 2008, 02:26

tako je.... oba sta šveda in oba sta dobra avtomobila, tako da z nobenim ne moreš faliti. Pri sabih me moti le notranjost, ki mi niti malo ni všeč.....

Re: Avtomobilske znamke
bvogri, 16 avg 2008, 13:38

Če se ne motim se je na različnih forumih kar nekaj napisalo o tem, da so novejši saabi zelo pokvarljivi avtomobili. Sicer sam nimam iskušenj... so pa cene rabljenih saabov prav smešne... Zakaj če so tako dobri?? Servisi in deli so pa verjetno tudi malce težje dostopni.

Vsekakor pa ne vzet takega z dizelskim oplovim motorjem 2.2. Prava jama za denar

Re: Avtomobilske znamke
Damijan, 16 avg 2008, 17:14

Se strinjam z @bvogri-jem!

@Terminator: ti si pa hudimano dobro argumentiral kvaliteto v tvojem postu!

Re: Avtomobilske znamke
T-5R, 16 avg 2008, 20:24

bvogri je napisal ...

Vsekakor pa ne vzet takega z dizelskim oplovim motorjem 2.2. Prava jama za denar


Ali pa še slabše 3.0 TID. Vrhunski izdelek globalizacije seveda! Sramota za avtomobilsko industrijo, da si sploh upajo dat na tržišče tak motor!
Dokler bomo kupci kupovali (oprostite izrazu) drek zavit v pozlateno folijo, bo tako!

Re: Avtomobilske znamke
Damijan, 16 avg 2008, 21:13

Žal je tako, ker SAAB nima svojega diesel motorja. Prejšnji, Isuzu-jevi motorji, so pa res polomija! Kot je rekel T-5R, posledice globalizacije.
Zdajšnji, z FLAR diesel motorji, so sigurno neprimerno boljši. In po, do sedaj, 11 letih razvoja se mora poznati na motorju.

Re: Avtomobilske znamke
RollingStone, 17 avg 2008, 09:34

Se strinjam glede dizlov. Sicer pa, zaradi mene imajo lahko slabe dizle..... Saab mora biti bencinar pa pika. Turbo bencinar.

Re: Avtomobilske znamke
Damijan, 17 avg 2008, 10:09

@RollingStone: žal se morajo vsi obračati glede na modo. IN že nekaj časa je v modi, da mora biti diesel v vsakem prdcu, ker se takoj špara!!!

To naredi pač komerciala in oglasi!

Re: Avtomobilske znamke
AljAž, 17 avg 2008, 12:00

Glede Saaba(novejših); če ne bi bil pokvarljiv in s še slabše razvito servisno mrežo kot jo ima Volvo bi ga verjetno že imel...
Novi 93 XWD pa me bo morda nekoč res prepričal...

Re: Avtomobilske znamke
Švedmorebitprh, 18 avg 2008, 14:42

AljAž je napisal ...

Glede Saaba(novejših); če ne bi bil pokvarljiv in s še slabše razvito servisno mrežo kot jo ima Volvo bi ga verjetno že imel...
Novi 93 XWD pa me bo morda nekoč res prepričal...


S porabo 20 litrov in več mene ne prepriča. Raje imam navaden Aero, ki po zmogljivostih ne zaostaja veliko ima pa še enkrat manjšo porabo. Ne vem zakaj govorite samo o 2.2 in 3.0 dizlih? Fiatov 1.9 je verjetno eden bolj zanesljivih dieselov, ki je v kombinaciji z saabovo turbino ubijalski stroj sploh če je twinturbo s 400nM navora. Take moči iz 1.9 motorja ne spravi noben MB, Audi ali B.M.W. , ker je pač saab na področju turbin že od nekdaj pred ostalimi, zato bi se jaz, če bi se odločal za dizla odločil za ta motor....je pa res, da mora bit Saab bencinar.
Kar se tiče notranjosti je res, da je zadnje čase nekam Opelnovska
Včasih pa je imel Saab 9000 eno lepših notranjosti v svojem razredu.
Če bi kupoval cabrio bi dal sigurno prednost Saab-u, če ne zarad druzga je meni veliko lepši kot C-70.

I roll









Re: Avtomobilske znamke
AljAž, 19 avg 2008, 18:38

Da pa porabi 20l nisem vedel. Glede na kakšne teste? Saj se pogovarjamo o 280hp motorju, namreč zasledil sem sledeče cifre: 16.5 / 7.8 / 11l/100km.

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 19 avg 2008, 19:00

je sej, in če temu prišteješ še realnost, dobiš 20l! Men tud piše 11,4 l, pa da ne govorim o porabi

Re: Avtomobilske znamke
bvogri, 19 avg 2008, 19:42

20l je malo huda cifra za niti ne 300hp motor. Motor je sicer praktično enak kot je vgrajen v oplovih OPC ''športnikih''

O kakšni porabi pa govoriš pri tvojem @volvo4life. Če je z motorjem vse v redu milim da preko 13 nebi smel it... Je pa res da je vžigalni sitem pri teh avtih samo za v koš, lahko pa ti svira kakšna lambda, TPS, LMM.... ali motor teče mirno in ali ti vleče zvezno ko prime turbina???

Glede dizla pa dvomim da ima kaj pri razvoju saab, so pa številke vsekakor impresivne. Malo manjšo moč ima predvsem po zaslugi nemških zavarovalnih rezredov tudi bmwjev 2.0 dizel in vw-jev 2.0 TDI recimo.

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 19 avg 2008, 20:12

bvogri je napisal ...

20l je malo huda cifra za niti ne 300hp motor. Motor je sicer praktično enak kot je vgrajen v oplovih OPC ''športnikih''

O kakšni porabi pa govoriš pri tvojem @volvo4life. Če je z motorjem vse v redu milim da preko 13 nebi smel it... Je pa res da je vžigalni sitem pri teh avtih samo za v koš, lahko pa ti svira kakšna lambda, TPS, LMM.... ali motor teče mirno in ali ti vleče zvezno ko prime turbina???


Glede na to da je še AWD je tistih 13l zavidljivih, vendar je relalna slika kar dosti blizu. Če bi jaz imel malce več relacije, bi se ga z lahkoto dalo vozit s 13-13,5 l in to z vožnjo " po želji ", ne pa z nekim merkanjem. Avto mislim, da je brez kake hibe Trenutno sem na 14,3l in upam da bo še kak deci padel ( nikoli, beri: nikoli !... se ne oziram na porabo ), vendar kot sem rekel, več imam mestne vožnje, kot pa relacije. Sem pa kar zadovoljen glede na prej...

Re: Avtomobilske znamke
RollingStone, 20 avg 2008, 13:35

Tebi nekaj dopovedat.....

Ne se vozit 200 metrov od doma na šiht, domov na malico, spet na šiht in zvečer domov (200 metrov greš lahko peš ali s kolesom), pa bo povprečje padlo na 11 ali 12l.

Re: Avtomobilske znamke
croma_man, 20 avg 2008, 13:40

to je beseda, naš klan 200 HP+ avtov v celju je dognal da ni boljšega kot čez sezono s scooterjem po mestu sesat. Tak da grem jst tud spomladi v akcijo, relacija pa avto dejansko ne pije nič.

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 20 avg 2008, 14:45

RollingStone je napisal ...

Tebi nekaj dopovedat.....

Ne se vozit 200 metrov od doma na šiht, domov na malico, spet na šiht in zvečer domov (200 metrov greš lahko peš ali s kolesom), pa bo povprečje padlo na 11 ali 12l.


Ko bom direktor in bom hodil v kravati v službo, bom definitivno hodil peš ali s kolesom, ker pa moja služba zahteva avto in pa karavana, je pa žal situacija taka kot je. Niti malo pa me ne moti, da je poraba zaradi tega 2 litra večja, ker je bencin še ful poceni, ko bo pa drag, bom pa morda zamenjal službo in se vozil 50 km daleč v službo in s tem prihranil 2 litra


Re: Avtomobilske znamke
RollingStone, 20 avg 2008, 17:34

croma_man je napisal ...

to je beseda, naš klan 200 HP+ avtov v celju je dognal da ni boljšega kot čez sezono s scooterjem po mestu sesat. Tak da grem jst tud spomladi v akcijo, relacija pa avto dejansko ne pije nič.



Točno tako. Tudi jaz imam moped za v trgovino po cigarete hodit. Nalijem 2 litra bencina notri pa drži 1 mesec, s tem da grem ponavadi 1x včasih pa celo 2x na dan do trgovine.

Re: Avtomobilske znamke
alfaromeo, 28 avg 2008, 15:26

Mene bi prepirčal 9-3 cabrio in pa 9-3 sportcombi XWD al kaj je že un avion z skoraj 300km. Sta pa oba avtombila meni osebno neuporabna, ker sta pre mala, polegtega je črni blisk 93 predrag. Ostalo mi je mimo in je napram V70, vsaj na otip ko kinderjajček. Je pa to subjektivno mnenje.

Pač volvo for life.... in pika.

Re: Avtomobilske znamke
Terminator, 28 okt 2008, 18:38

Hyundai Coupe Genesis

tale je pa tok hud pa v kombinaciji z 3.8 V6 motorjem na zadnji pogon preko 300KM more bit

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 28 okt 2008, 20:40

Takole bom rekel...jaz se trenutno ne spomnim niti ene reklame za Volvo na slovenskih tv-jih. A kdo pozna kaksno? Seveda prednacijo Nemci. Vendar pa se mi zdi, da je pri nas Volvov vedno vec. Kdaj bodo torej Svedi dali kaksen denar za reklamo pri nas?

Re: Avtomobilske znamke
Terminator, 28 okt 2008, 21:09

Cotar Toni je napisal ...

Takole bom rekel...jaz se trenutno ne spomnim niti ene reklame za Volvo na slovenskih tv-jih. A kdo pozna kaksno? Seveda prednacijo Nemci. Vendar pa se mi zdi, da je pri nas Volvov vedno vec. Kdaj bodo torej Svedi dali kaksen denar za reklamo pri nas?


kakšno leto do 2 nazaj je bila reklama za S80 če se ne motim

Drugače pa volvo ne rabi reklame in se mu ni potrebno hvaliti, kot to počnejo drugi proizvajalci k itaq že usi vejo da slovita volvo in saab kot najvarnejša avtomobila

Re: Avtomobilske znamke
bvogri, 28 okt 2008, 21:29

Dejansko ne bi bilo slabo če bi se volvotovi možje malce zbudili in dali kakšno reklamo. Pa malce prevetrili stanje prodajno servisnih centrov in samih servisov.
Volvotov je res kar nekaj na cestah a prodaja novih je med najslabšimi v Sloveniji. K nam pridejo predvsem poceni ''biseri'' iz Italije. Cena rabljenih za avto v enakem razredu je nižja in ljudje se odločijo za volvo.

Re: Avtomobilske znamke
JG, 28 okt 2008, 21:33

Zadnja reklama, ki sem jo videl na TV je bila tale:
http://www.youtube.com/watch?v=sHDlpUBp1f8
Seveda slovenska!

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 28 okt 2008, 21:53

JG je napisal ...

Zadnja reklama, ki sem jo videl na TV je bila tale:
http://www.youtube.com/watch?v=sHDlpUBp1f8
Seveda slovenska!


Terminator, vidš da je pika .

Re: Avtomobilske znamke
Terminator, 28 okt 2008, 22:18

Volvo.4Life je napisal ...

JG je napisal ...

Zadnja reklama, ki sem jo videl na TV je bila tale:
http://www.youtube.com/watch?v=sHDlpUBp1f8
Seveda slovenska!


Terminator, vidš da je pika .


kle jo pa ni



zdej mi pa povej kaj je prou?

Re: Avtomobilske znamke
alfaromeo, 29 okt 2008, 09:11

Upam, da XC vidijo vsaj pol toliko "terena" kot ga je ta na reklami...

Re: Avtomobilske znamke
lupen, 29 okt 2008, 09:44

Sej tudi za Saaba ni nobene reklame kot za Volva ne,glede motorjev pa je res,da so tako 2.2TID,kot 3.0TID totalno u k...u,govorimo o Sabih,bencinski 2.0T,je pa biser med biserji,saj sem ga sam imel 9-3 2.0T z 205km.Šel je kot raketa in pil prav tako.Za primerjavo z zdajšnim V70 z 180km,ki si ga lastim,je Volvov motor pravo jagnje,čeprav ima pet cilindrov.Neglede na to sta oba severnjaka odlična avta,samo na žalost premalo cenjena med našimi ljudmi,kar je za nas rahla prednost saj jih dobimo relativno poceni,slabost pa,da ko ga prodajaš,ga moraš vreči dobesedno komu v hrbet,da ti ga kupi.

Re: Avtomobilske znamke
JG, 29 okt 2008, 11:24

alfaromeo je napisal ...

Upam, da XC vidijo vsaj pol toliko "terena" kot ga je ta na reklami...


O ja ga vidijo:
http://www.youtube.com/watch?v=5_1S8la8QFY&feature=related
Pa še malo po snegu http://www.youtube.com/watch?v=fdolPmxea_I

Re: Avtomobilske znamke
volvo5er, 29 okt 2008, 11:48

Terminator je napisal ...

Volvo.4Life je napisal ...

JG je napisal ...

Zadnja reklama, ki sem jo videl na TV je bila tale:
http://www.youtube.com/watch?v=sHDlpUBp1f8
Seveda slovenska!


Terminator, vidš da je pika .


kle jo pa ni



zdej mi pa povej kaj je prou?


Ja, pri novem (par let) logu oz. napisu Volvo for Life je pika, pri starem je pa ni bilo.

Re: Avtomobilske znamke
Terminator, 29 okt 2008, 14:37

no pa sva le zvedla kako je hvala peter

Re: Avtomobilske znamke
MKovic, 29 okt 2008, 17:07

Terminator je napisal ...

no pa sva le zvedla kako je hvala peter


Lahko bi jaz pogledal na mojo promocijsko tablico, ki je bila na prednjem obijaču 740-ke, pa mi jo je nekdo mirno UKRADEL - in to iz avta, parkiranega pred hišo! Če torej opazite ameriški format tablice z napisom Volvo for life (s piko ali brez :-) ), dajte "lastnika" za ušesa v mojem imenu. :-)

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 29 okt 2008, 17:30

Veš koliko časa že jaz kupujem okvirček z napisom Volvo. for life Pa ga nikjer ne najdem za kupit. Bi bili morda za, da naredimo podobno kot z nalepkami, group buy ???????

Re: Avtomobilske znamke
Terminator, 29 okt 2008, 17:44

Volvo.4Life je napisal ...

Veš koliko časa že jaz kupujem okvirček z napisom Volvo. for life Pa ga nikjer ne najdem za kupit. Bi bili morda za, da naredimo podobno kot z nalepkami, group buy ???????


treba je kupt sam okvirčke brez reklam, pol pa nalimaš gor nalepke sam imam to v načrtu, sam se nikol ne spravm okvirčku kupt aja gor bo pa pisal www.vozimvolvo.si da še za klub mav reklame nardim

Pa če nebi blo grdo bi si dav še na spredno šipo tko k majo pr volvo trucks: VOLVO Slovenija

Re: Avtomobilske znamke
alfaromeo, 30 okt 2008, 09:19

Včerja sem slišal Volvo reklamo na radiu.

Re: Avtomobilske znamke
Stiffler, 30 okt 2008, 19:39

Zanimiva razpredelnica...



Ali je pravilna

Re: Avtomobilske znamke
AljAž, 30 okt 2008, 20:06

Ha ha dobra. Se tudi vidi za katero znamko je reklama, za ostalo bo tudi kar držalo. C30 ima super pozicijo, tako kot v resnici.

Re: Avtomobilske znamke
lupen, 30 okt 2008, 22:26


1. V50 2.0D ne spada v ta segment vozil
2. Še enkrat Vas naprošam, da prenehate s sarkastičnimi komentarji, če so le-ti namenjeni žaljenju drugih udeležencev foruma.





uredil RollingStone

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 04 nov 2008, 19:27

V Simobilovi reklami za ORTO U NULO nastopa Volvo. Sem jo ravnokar videl na TV SLO1.

Re: Avtomobilske znamke
Stiffler, 04 nov 2008, 23:17

http://www.youtube.com/watch?v=MlFrrmWSGvs

Si to reklamo vidu?

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 05 nov 2008, 06:48

Ha dobra Stiffler...XC70 poleg Mercedesa. Ne ni bla tale, ena nova je, in se familja vozi v Volvu, pol pa morajo ful pozlajfat, ker na tabli pise 8km7h. Dobra. Pa Volvo ima skor glavno vlogo, je akter z najdaljso sekundazo.

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 06 nov 2008, 23:29

Cotar Toni je napisal ...

V Simobilovi reklami za ORTO U NULO nastopa Volvo. Sem jo ravnokar videl na TV SLO1.


Ej videl danes, rekel bi, na hitro da 960 Estate, u nulo ohranjen, notr zici k novi, se pelje familija noter

Re: Avtomobilske znamke
alfaromeo, 07 nov 2008, 11:49

V eni reklami nastopa rdeča 240, ki se tudi prodaja na avtonetu.

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 07 feb 2009, 00:14

Zanimiva ugotovitev na bencinskih je, da je Volvo pravzaprav eden najtisjih avtomobilov. Tako BMW kot AUDI in VW, pa tudi vecina drugih je precej bolj glasnih v prostem teku. Kje tici razlog. Ali le v izoliranosti motornega prostora, v 5-ih valjih ali kje drugje? Pa prosim ne z odgovori, ki vsebujejo jajca itd.

Re: Avtomobilske znamke
bvogri, 07 feb 2009, 00:44

Toni je napisal ...

Zanimiva ugotovitev na bencinskih je, da je Volvo pravzaprav eden najtisjih avtomobilov. Tako BMW kot AUDI in VW, pa tudi vecina drugih je precej bolj glasnih v prostem teku. Kje tici razlog. Ali le v izoliranosti motornega prostora, v 5-ih valjih ali kje drugje? Pa prosim ne z odgovori, ki vsebujejo jajca itd.

Za ketere motorje misliš? Prižgi enkrat audijevega ali bmwjevega šestaka pa se ti bo zdel volvov petak traktor... če gledamo bencin.
Pri dizlih pa je res TDI zelo glasna zadeva in je res volvotov petak veliko tišji... Kakšen TDS tudi ni najtišja zadeva recimo. Drugi pa nevem če so tako opazno glasnejši... čeprav D5 je med zelo tihimi

Zvočna izolacija v notranjosti pa nažalost od konkurence najslabša prav v volvu.



Re: Avtomobilske znamke
volhart, 07 feb 2009, 08:14

Ja v mislih sem imel diesle. Vcasih pa si zelim, da bi bilo malce bolj slisati motor v notranjost kabine.

Re: Avtomobilske znamke
bvogri, 07 feb 2009, 16:10

Ja res je odvisno kater razred vzameš. Serija 3 recimo ni nevem kako izolirana, tudi A3 recimo, ki je še slabši.
Ja mislil sem predvsem višji razred E, A6,5-ka vs V70, S80 recimo. Tam ni dvoma da je izolacija pri volvu slabša. Pri dizlih se recimo pri normalnih hitrostih ne pozna toliko ker je D5 dokaj tih. ''Star'' TDI seveda izniči prednost ker je glasen kot satan. Evo mal avtomagazinovih meritev iz njihove spletne strani.
Škoda da ni še podatka za recimo Lancio Thesis, ker je res tih avto.

V70 D5 2002:
Trušč v notranjosti (dB)
Prestava III IV V VI
50 km/h 58 58 58 -
90 km/h 66 62 62 -
130 km/h - 70 68 -
Prosti tek - - 44 -

E39 525d 2002:
Prestava III IV V VI
50 km/h 52 51 51 -
90 km/h - - - -
130 km/h - - - -
Prosti tek - - 39 -

E60 530d 2003:
Prestava III IV V VI
50 km/h 54 0 0 0
90 km/h 59 58 57 56
130 km/h 64 63 62 62
Prosti tek - - - 38

2003 E320 CDI:
Prestava III IV V VI
50 km/h 55 55 55 -
90 km/h 26 61 60 -
130 km/h 66 65 65 -
Prosti tek - - 40 -

A6 2003 3.0 TDI
Prestava III IV V VI
50 km/h 56 54 0 54
90 km/h 64 62 60 59
130 km/h - 66 64 64
Prosti tek - - - 40

A6 2002 (prejšnji) 2.5 TDI:
Prestava III IV V VI
50 km/h 58 57 57 -
90 km/h 65 64 63 -
130 km/h - 70 69 -
Prosti tek - - 36 -

Še to tale generacija od V70 ph.II je veliko boljša od prejšnjih kjer je volvo res glasen avto


Re: Avtomobilske znamke
Terminator, 07 feb 2009, 17:24

meni je tudi 2.5TDI pri V70kah zelo preglasna

Re: Avtomobilske znamke
AljAž, 07 feb 2009, 17:25

bvogri je napisal ...

...
Zvočna izolacija v notranjosti pa nažalost od konkurence najslabša prav v volvu.

Ha, po mojem občutku (na podlagi dosedanjih izkušenj) pa temu ni ravno tako. Ne vem pa če ima kdo kake relevantne podatke oz. če se kje ukvarjajo z meritvami zvočne izolacije kabine?

Re: Avtomobilske znamke
Terminator, 07 feb 2009, 17:43

moja V40 je zelo dobro izolirana, če jo primerjam z avtomobili istih letnikov

Pa tudi športnega filtra se ne sliši, kot se ga naprimer zunaj

Re: Avtomobilske znamke
Švedmorebitprh, 10 feb 2009, 13:59

Naša Lancia 2.4 JTD je od predvčerajšnim glasna kot tank. Kaj bi to lahko bilo. verjetno ni kompresor, ali pač?. Klima normalno dela. Joj te dizelaši...

Re: Avtomobilske znamke
volhart, 11 feb 2009, 11:39

A je dal tip pri casu 1:16 med voznjo v prvo prestavo. Ce je tako, potem kapo dol takemu menjalniku. Mojega bi po mojem samo razgonilo. Lamborghnini.

http://www.youtube.com/watch?v=EeP0_aLvc0I&feature=related

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 11 feb 2009, 12:36

Toni je napisal ...

A je dal tip pri casu 1:16 med voznjo v prvo prestavo. Ce je tako, potem kapo dol takemu menjalniku. Mojega bi po mojem samo razgonilo. Lamborghnini.

http://www.youtube.com/watch?v=EeP0_aLvc0I&feature=related


Ja, k je druga tok švoh, da ne bi šlo skoz ovink

Toni je napisal ...

Pa prosim ne z odgovori, ki vsebujejo jajca itd.


Jajca, jajca, jajca, jajca,...... ok sory, resnico na stran

Si štejem v čast da se nisem še vozil z nemškimi traktorji, pa vendarle jih dnevno poslušam ropotati na cestah ( sedaj ko vandram okoli peš ), zato gre moj glas še vedno Volvu!

@Bvogri.. bencince naj imajo kar tišje, men zvok 5-taka čisto sede, še bolj mi sede ko se mirno zapeljem mimo bavarcev in gledam tiste bukove oči

Re: Avtomobilske znamke
bvogri, 11 feb 2009, 13:01

V notranjosti so tudi traktorji tišji kot je razvidno iz tabel.

Važno pa, da je tebi v veselje

Re: Avtomobilske znamke
JG, 12 feb 2009, 12:45

Evo nekaj novega od Saab-a, men se zdi zadeva zanimiva.
http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=2&id=2203

Re: Avtomobilske znamke
AljAž, 13 feb 2009, 17:54

JG je napisal ...

Evo nekaj novega od Saab-a, men se zdi zadeva zanimiva.
http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=2&id=2203

Par let prepozno, model je že malo izpet in dotrajan, še posebej tu mislim na notranjost. Sicer pa bi me pritegnil, ja (če ne bi bilo še slabše servisne mreže kot pri Volvu ).

Re: Avtomobilske znamke
noj, 13 feb 2009, 20:00

JG je napisal ...

Evo nekaj novega od Saab-a, men se zdi zadeva zanimiva.
http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=2&id=2203


Nov je malo drag, kot so mi vsi avtomobili tega razreda, saj se mi zdi da premalo ponudijo za vložen denar. Kar se tiče notranjosti, mi je všeč da je takšna ostala, saj je še vedno pravi saab z dušo, predvsem pa mi je osebno ergonomija ena izmed najboljših. Všeč mi je motorska paleta, sicer mala, ampak kvalitetna.

Re: Avtomobilske znamke
alfaromeo, 16 feb 2009, 11:56

Wanabe SUV. Kr neki.

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 15 maj 2011, 23:06

http://www.youtube.com/watch?v=NCXFSkfyGPM

Nisem še vidu 850 R take barve Po vsej vrjetnosti so pa vzel 211 hp T-5, pa mu dal R značko pa feltne gor

Re: Avtomobilske znamke
alfaromeo, 16 maj 2011, 10:11

Aha. To je ta famozna oddaja, o kateri mi je oče navdušeno predaval.

donnie brasco bi rekel forget about it.

Re: Avtomobilske znamke
Volvo. 4 life, 24 maj 2011, 11:13

http://i8.photobucket.com/albums/a25/g-wagon/IMGP7155.jpg

To je zgleda Turkiz barva, ki jo wiki omenja za italjanski trg. No, torej so naredili " pošteno " primerjavo

Re: Avtomobilske znamke
Terminator, 25 maj 2011, 17:50

Volvo. 4 life je napisal ...

http://i8.photobucket.com/albums/a25/g-wagon/IMGP7155.jpg

To je zgleda Turkiz barva, ki jo wiki omenja za italjanski trg. No, torej so naredili " pošteno " primerjavo


Huda barva je

Takega si že videl?

Re: Avtomobilske znamke
Volvej, 25 maj 2011, 18:07

Tale je zgleda oblepljen s folijo, ker vidiš na sliki kjer so odprta vrata, da je noter drugačne barve.

Meni je tale všeč: