AWD in Volvo
AljAž, 05 apr 2007, 10:14

Zanima me ali je volvov AWD vsaj približno tako zanesljiv, kvaliteten in dovršen kot je recimo razvpiti audijev quattro. Kakšne so razlike med awd pri S/V in XCji? Je imel kdo že kako okvaro na tem sklopu? Je kdo zadovoljni uporabnik AWDja? Tu me bolj zanimajo izkušnje z awd pri S/V modelih...

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 05 apr 2007, 10:42

Hm, mislim, da so awd sistemi enaki pri s/v in pri xc. Načeloma naj ne bi bilo okvar, kolikor sem jaz slišal, so bili vsi, ki so imeli ta sistem na volvu, zadovoljni.

V marsikteri reviji, kjer so primerjali ta dva sistema, sem prebral, da se volvov awd na cesti obnese enako dobro, kot quattro. Sicer je moje mnenje, da je quattro, čeprav je že zastarel, malenkost boljši... Je pa res, da je za kar ga rabiš pri limuzini ali karavanu, povsem dovolj učinkovit.

Pripombe in pohvale tistih, ki so ga imeli, pa si preberi na www.carsurvey.org

Re: AWD in Volvo
alfaromeo, 05 apr 2007, 11:21

Quattro pogoni se med seboj razlikujejo. Eni imajo vsa vedno gnana vsa 4 kolesa, pri A3 pa so gnana prednja kolesa in ko le ta zdrsnejo pride moč in navor tudi na zadnja kolesa. To je zgodba izpred parih let, morda so kaj spremenili.
Pri volvu pa mislim da je zgodba podobna. AWD v 850 ima vedno pogon na vsa 4 kolesa. V novejših pa so prvotno gnana prednja kolesa...


Re: AWD in Volvo
RollingStone, 05 apr 2007, 12:52

Točno tako. V volvu 850 je bil pogon za moje pojme malenkost boljši. Pri audijih je tako, da imajo torsen diferencial za ta pogon, razen seveda a3, ki ima vw-jev 4-matic (visko sklopka).

Re: AWD in Volvo
AljAž, 19 apr 2007, 00:18

Opazil sem tale lep avto (pa še ugoden je). Malo sem začel vrtati v detajle in sem opazil da ima awd slabše pospeške kot fwd. In mi ni nič jasno kakšen mora biti ta awd(prej slab kot dober), saj imajo recimo najmočnejši audiji (podobnih zmogljivosti kot t5) vsi po vrsti boljše pospeške quattro kot fwd. Pri šibkejših motorjih pač ne(logično), ker bolj do izraza pride teža avtomobila kot pa zdrsavanje pogonskih koles. V oči pa bode še ena stvar-mislim da cca 40L manjši prtljažnik pri awd različici! Bil navdušen, pa nisem več.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 19 apr 2007, 00:38

Da je pritljažnik manjši, je logično. Zaradi prenosa moči na zadnja kolesa je povišano dno pritljažnika.

Pa še to: pri vseh (čisto pri vseh) avtomobilih ima AWD slabše pospeške (in večjo porabo) kot fwd ali rwd z enakim motorjem. Le pri oreng močnih motorjih (kjer je dodatnih 150kg awd-ja zanemarljivo) je razlika glede pospeška v korist awd-ju, pa še to na račun tega, da 2wd vrti v prazno.

Če ti bo kdo prodajal avto z awd pogonom z ˝isto porabo in pospeškom˝, te hoče po suhem nategnit, ali pa ima ta awd zelo slabe vozne lastnosti kot tudi oprijem ceste.

Re: AWD in Volvo
S60R-Ocean Race, 19 apr 2007, 02:54

RollingStone je napisal ...

Da je pritljažnik manjši, je logično. Zaradi prenosa moči na zadnja kolesa je povišano dno pritljažnika.

Pa še to: pri vseh (čisto pri vseh) avtomobilih ima AWD slabše pospeške (in večjo porabo) kot fwd ali rwd z enakim motorjem. Le pri oreng močnih motorjih (kjer je dodatnih 150kg awd-ja zanemarljivo) je razlika glede pospeška v korist awd-ju, pa še to na račun tega, da 2wd vrti v prazno.

Če ti bo kdo prodajal avto z awd pogonom z ˝isto porabo in pospeškom˝, te hoče po suhem nategnit, ali pa ima ta awd zelo slabe vozne lastnosti kot tudi oprijem ceste.


Podpis

Za tistih 40L prtljažnika je pa bedarija sploh omenjat. Koliko krat v življenju si 100% napolnil prtljažnik avta? Nevem meni zveni to kot da bi rekel da pa Ferrarija ne bi imel ker z enim tankom ne prideš več kot 500kilometrov daleč ampak samo 480...bedarija.
Pa ne bi rekel, če bi bil prtljažnik za 40% manjši ne pa za 40litrov...to so že banalnosti, ki po moje m niso omembe vredne, ne pa da bi bil zaradi tega pa nad avtom ne več navdušen. In prepričan sem, če ti postavim in odprem prtljažnik navadnega V50 in tega V50 AWD, ne boš vedel razlike kateri je AWD in kateri ne. Nesmisel sploh razglabljal o 40tih litrih...Kdor ima AWD ve zakaj ga ima...in sem prepričan da ni nobenega, ki bi tarnal, da je prtljažnk majhen.

Re: AWD in Volvo
AljAž, 19 apr 2007, 10:02

Meni se T5 zdi kar "oreng" močan motor.
Pa poglejmo številke, da ne bomo mlatili prazne slame.

V50,T5,manual,AWD
0-100km/h 7,2s
teža praznega: 1477kg
V prtljažnika: 362

V50,T5,manual,FWD
0-100km/h 6,9s
teža praznega: 1412kg
V prtljažnika: 417


AudiA4avant,2.0TFSI,manual,quattro
0-100km/h 7,5s
teža praznega: 1540kg
V prtljažnika: 442


AudiA4avant,2.0TFSI,manual,FWD
0-100km/h 7,6s
teža praznega: 1485kg
V prtljažnika: 442

Poraba normalno da je pri 4x4 večja. Izhodišče debate je bilo, če se volvov awd lahko primerja z audijevim quattro, in očitno ne zmaga. Spomnim se tudi, da so imeli stari audiji quattro tudi manjši prtljažnik a sedaj so izgleda to popravili. Volvo pa upam da še bo ;)
Konec koncev, vidim pri volvotu malo manj objektivnih razlogov za nakup 4x4 kot pri audiju. Edini je pač lega na cesti v vseh pogojih in občutki v ovinkih.
In še vira:
http://www.audi.si/technik.php
http://www.si.volvocars.com/models/v50/techSpec.htm

Re: AWD in Volvo
mikko, 19 apr 2007, 10:31

Meni se zdi, da volvotovemu awd nič ne manjka...
Je prav fletno ga zlorabljati v XC90

Re: AWD in Volvo
AljAž, 19 apr 2007, 10:39

Saj, preostane še test, kako to dejansko deluje ;)

Re: AWD in Volvo
S60R-Ocean Race, 19 apr 2007, 14:23

Med temi 6.9 in 7.2 sekund pospeška takšni lajiki kot smo mi oziroma vsaj kot sem jaz ne občutim. In zato ni razloga, zakaj ne bi mogel primerjati AWD s Quattro. Ne bi rekel 6.9 in 7.9. Moraš pa vedeti, da če bi šla Dragrace AWD in FWD Volvo, in če bi vozil anormalna smrtnika ga AWD poči. Zakaj? Zaradi tega, ker pri FWD moraš imeti "doterano" tehniko speljevanja, in menjavanja v 2. prestavo, da se izogneš čim manjši izgubi moči s kopanjem. Pri AWD pa samo gas do podna in si zmagal. FWD bi zmagal če bi vozil profesionalec.

Re: AWD in Volvo
KARO3575, 19 apr 2007, 17:42

Največja razlika med Quattro sistemom in AWD je v izpeljavi pogona. Quattro je stalni 4 kolesni pogon, ki preko torsen diferenciala prenaša navor glede na oprijem koles. AWD je sistem (pri novih Volvotih), ki ni stalni 4 kolesni pogon, temveč delni (elektronska nadziran vklop) in se preko Haldex sklopke uključuje po potrebi, oziroma ko prednja kolesa začnejo izgubljati oprijem s cestiščem.
Prednosti in slabosti stalnega 4 kolesnega pogona:
+ pogon na vsa kolesa
+boljša vodljivost vozila
- višja poraba
- "manjši prtljažnik" zanemarljivo

In vsak profesionalni voznik ali inštruktor varne vožnje bo vedno povedal, da je stalni 4 kolesni pogon najboljša izvedba pogona za vsa vozila.
Je pa definitivno AWD s Haldex sklopko izjemno dobra rešitev glede na osnovne vsakdanje potrebe nas voznikov. Stalni pogon je bolj zanimiv za terenska vozila kot so Land Rover.

Re: AWD in Volvo
S60R-Ocean Race, 19 apr 2007, 17:48

Karo, se strinjam! Res je, da V50 AWD ne rabi stalnega 4x4, saj se bo lastnik pomoje najmanj 95% vozil brez da bi rabil 4x4 pogon. Oziroma to bi se dalo rečt za vse SUV-je, ki so v večini samo šminka.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 19 apr 2007, 18:01

Quattro je ˝stalni˝ 4kolesni pogon, vendar ni stalno 50-50. Ko se enkrat vklopi, deluje podobno, kot pogon s haldex sklopko. Stalni 4x4 pomeni, da ima stalno 50% moči spredaj in 50% zadaj. Pa še teh 50% na par se primerno porazdeli med levo in desno kolo.

Aljaž, nikar ne vrjemi podatkom od audija, da je quattro hitrejši od fwd. Če znaš vozit, je fwd hitrejši, kar je logično. Drugače pa lahko nekdo, ki se bolj ukvarja z audiji, pripelje oba modela, pa stestiramo.

Glede mlatenja prazne slame pa še to: tudi mercedes ponuja 4-matic z ENAKO porabo, kot rwd. Ampak je izredno težko vozit awd in rwd na enak način, tako je tudi zelo težko doseči enako porabo. Ampak če si z awd še bolj penzijonističen, bo poraba enaka.

Re: AWD in Volvo
KARO3575, 19 apr 2007, 18:21

Noben proizvajalec ne izda popolnoma kako je izpeljan pogon ali 50-50 ali 60-40...
Zdaj glede testa quattro ali FVD je vse odvisno kje se naredi test. na ravnini ali po ovinkih. Že na ravnini bo razlika vprid Quattro na ovinkih pa ta sistem pride še bolj do izraza (glej Rally). Boljša primerjava bi bila AWD vs Quattro.

Če že pogledaš športne izvedbe vozil, hitro ugotoviš, da imajo večina izvedbo pogon zadaj-motor spredaj (boljša uravnoteženost, vodljivost... vozila).

Še vedno velja skrito pravilo pri športnih vozilih: Raje, da te pogon poriva naprej kot da te vleče naprej.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 19 apr 2007, 18:56

Drugače se strinjam, da je načeloma bolje, da te pogon poriva, kot da te vleče. Tudi ti avto lažje porineš, kot pa vlečeš.

Glede primerjave AWD in quattro. Vsi pogoni so kljub različnemu načinu izredno podobni. Volvov awd je zelo podoben 4-motion-u in 4-maticu. Sicer na drug način, ampak vseeno, je vsemu skupaj izredno podoben tudi quattro. Različni pogon od teh, tgoraj naštetih, pa imajo pravi terenci ala defender, in naprimer subaru.

To, koliko procentov moči je spredaj in koliko zadaj, načeloma ni pomembno. Pri teh sistemih, ki so podobni volvovemu, je pomembno, v kolikšnem času se % moči na določenem kolesu primerno spremeni.

Če se gremo na hard (da ne bo pomote, še vedno sta volvov sistem in quattro daleč daleč od terenskega sistema), pa lahko povem, da se awd v snegu obnese približno enako, kot velecenjeni quattro (mogoče malenkost slabše, česar normalen voznik ne opazi). Noben od teh pa nima niti približnih šans proti subarujevem awdju, še manj pa proti puchovemu, landroverjemu ali podobnemu ˝terenskemu˝sistemu.

Če gledamo oprijem ceste (NE sneg ali blato), se volvov sistem obnese bolje kot quattro, ker moč primerno razporedi na posamezno kolo. To velja za ovinke (če smo realni, večina luksuznih avtov ne glede na awd ne bo nikoli videla kaj drugega kot makedama, tako, da je za povprečnega voznika najvažnejši oprijem v ovinkih).

Re: AWD in Volvo
KARO3575, 19 apr 2007, 19:39

Definitivno se strinjam s tabo RollingStone, da sta oba sistema precej daleč od Hard sistemov a la Land Rover,Subaru... In definitivno je pri meni izbor Volvo AWD pred Quattro sistemom. Audi je zelo dobro skomercializiral svoj sistem glede na zgodovinske rezultate v Rallyu, vendar tudi oni so začeli razmišljati o nadgradnji Quattro po vzoru sistema 4Motion, ki je pri VW. Ljudje so začeli zelo gledati na porabo in AWD je definitivno boljša varianta, glede na potrebe povprečnega voznika.

Kako pomembna je poraba, lahko opazimo tudi inovacije pri vozilih kot je Subaru (Bi-Fuel ni novo Boxer Dizel), Lexus (dizel, hibrid...)...

Če bi imel možnost odločitve za SUV, bi bil v dilemi med XC 90 (edini SUV testiran glede prevračanja ) in LR Discovery 3 (terenec, ki želi biti SUV-hudičevo dobra zadeva ).

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 19 apr 2007, 20:53

Discovery 3 je vsekakor dobra izbira. Glede pogona je pa pač tako, da bi ga ljudje uvrstili med SUVje, ker nima čisto mehanskih prenosov in pogon v discu ne deluje na principu kinetike. Ampak v praksi se je glede terenskih zmogljivosti disco izkazal za enega boljših terencev. Na določenih podlagah celo boljši kot defender. Je pa res, da je to to, dokler ti ne odpove elektronika.

Drugače pa, med SUVji je xc90 zakon. Itak ni mišljen za hard terenca, tako, da tudi pogona nima takega. Vsekakor pa je le-ta za povprečnega voznika na cesti boljši, kot quattro. Sicer ne pravim, da je quattro slab sistem, sploh ne, ampak za določene razmere je slabši, za druge pa boljši. Je pa res, da je že rahlo zastarel. To je lahko dobro, ker je sistem preizkušen, po drugi strani pa ga novejši sistemi prekašajo.

No ja, kakor za koga....

Re: AWD in Volvo
Ivo, 19 apr 2007, 21:45

he he ... o discotu 3 vam pa komot jaz kako zgodbico povem ... o tem kako sm ga zlorablal po motokros progi pri ljubljani ... AHAHAHAHA ... zakon zadeva sam to vam povem ... in ce se bom kdaj sou SUV ... pol papa volvo ...


Re: AWD in Volvo
RollingStone, 20 apr 2007, 08:51

Smo ga še nekateri imeli možnost preizkusiti. Je res, da je avto kot SUV zakon. Tudi kot hard terenec do ene mere. Ampak ravno zaradi pogona avto na terenu ne nudi takega užitka v vožnji, kot naprimer defender.

Re: AWD in Volvo
AljAž, 20 apr 2007, 10:15

Glede na to da imam izkušnje (pozitivne-bolj ko je ovinkasta cesta, bolj se drži kot klop) z A4q bi pa res želel poizkusiti enega npr. V50. Na zaviti cesti. Sploh mi je sumljivo tisto vklapljanje sklopke, ko prednja kolesa izgubijo oprijem-ali se dejansko čuti časovni zamik do vklopa, ali sili prednji ali zadnji konec ven itd. Torej je kdo tako širokosrčen in veseli lastnik serij S/V __ AWD?

Re: AWD in Volvo
S60R-Ocean Race, 20 apr 2007, 10:44

Aljaž nov sistem Instant traction prepreči vsak časovni zamik ker je olje v sklopu skozi pod pritiskom. Na to se sicer ne spoznam ampak tako so mi razložili na servisu.
Bi pa rad enkrat res za primerjavo poizkusil A4q, ki sem ga sicer vozil samo ne dirkaško in potem bi probal še AWD.

Re: AWD in Volvo
AljAž, 20 apr 2007, 10:48

S60R-Ocean Race je napisal ...

...

Bi pa rad enkrat res za primerjavo poizkusil A4q, ki sem ga sicer vozil samo ne dirkaško in potem bi probal še AWD.




Re: AWD in Volvo
S60R-Ocean Race, 20 apr 2007, 10:56

Čeprav moram pa povedat, da me je glede AWD-ja zelo prepričal XC90. Vsi vemo da je to dvo tonski kolos na štirih kolesih amoak ima zelo nizko težišče in AWD. Branko me je nekajkrat zelo hitro peljal po ovinkih in moram povedat, da me je avto prijetno presenetil. Za takšnega SUV-a se res lepi ceste in riti mu niti malo ne odnaša morda je včasih malenkost prekrmarjen ampak DSTC to popravi zelo hitro, ker se vklopi takoj ko se to zgodi. Če imaš pa lep počasen vstop tudi v oster ovinek pa sploh ni panike. Hitri manevri ga malo dajejo kot vse SUV-e.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 20 apr 2007, 12:57

Aljaž, časovnega zamika se ne čuti. Računalnik stvar preveri in izračuna nekajkrat na sekundo, če govorimo o Ru je mislim da podatek 500x na sekundo (ne me držat za besedo, lahko da me spomin vara).

Re: AWD in Volvo
mikko, 20 apr 2007, 13:25

Ja , xc90 se kar cool drži ovinkov za đipa, ampak proti normalnemu avtomobilu (primerjava isti ovinek xc90 proti s60) ga s60 zmaga...Sej logično pač. Sem pa mislil, da so bolj štorasti ti đipi, ampak se jim vidi, da so narejeni za po mestu.

Re: AWD in Volvo
S60R-Ocean Race, 20 apr 2007, 20:55

No by the way Brankov XC90 je v ovinku hitrejši od C70, kar smo poizkusili tudi na pikniku pri Mirotu.

Re: AWD in Volvo
AljAž, 09 jul 2007, 14:34

Po naklučju našel:
klik
Zelo neprepričljiv je tale awd.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 09 jul 2007, 16:22

a kdo ve kva je fora?

Re: AWD in Volvo
AljAž, 09 jul 2007, 16:57

Kaka fora? Tko je, pač ma volvo slabši awd za brezpotja kot subaru.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 09 jul 2007, 17:01

sam zakaj se prvo kolo vrti, vrti, zadnje pa nč, a se ne bi smela vsaj oba v prazno vrtet?

Re: AWD in Volvo
AljAž, 09 jul 2007, 17:21

Mogoče se zadnje na drugi strani vrti v prazno. Ali pa to te razne sklopke čudno delujejo.

Re: AWD in Volvo
S60R-Ocean Race, 10 jul 2007, 00:37

A je že kdo kdaj slišal za "spam" filmčke in to PREDVSEM Subaru vs. vsa konkurenca? ( malo browsat po tube-u ) No to je to, če pa ni je pa nekdo nesposoben in ne zna izklopiti STC/DSTC pravtako pa če tudi bi ta sistem bil vklopljen bi se kolesa ohoho veliko bolj zasukala pa ni veze ali v prazno tako da... spam če mene kdo kaj vpraša ker bi vsak normalen človek tam stisnil po gasu.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 10 jul 2007, 06:37

Hahahahahaha .

No, če bi kdo od vas, volvo frikov, rad imel awd volva, tahko tudi s t5 motorjem, naj si kupi tole:

Sem mislil, da bom crknil od smeha

Link uredil volvo5er

Re: AWD in Volvo
rdečs40, 10 jul 2007, 10:11

Ok.A jst prav razumem da to nekak namontiraš ta jermen na kolesa in pol ne smeš zavijat, maš pa kao AWD??? What the f..k?????

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 10 jul 2007, 12:48

http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0

Re: AWD in Volvo
AljAž, 10 jul 2007, 13:19

Pri temu "testu" se pa res vidi kako lahko subtilno prirediš rezultate. Pa saj lepo reče, da so vozniki od Subaruja za volanom. hehe.

Re: AWD in Volvo
volvo5er, 10 jul 2007, 13:25

Dejte že nehat s temi reklamami za Subaru ;)

Saj ne rečem da Subaru nima dobrega AWD sistema, ne, ima odličnega, ampak to tu je pa že pretiravanje

Re: AWD in Volvo
Tadej, 10 jul 2007, 15:01

Mimogrede... Audi Quattro ima tudi več "izdaj" v končni fazi je njihov pogon na trgu že 25 let če se ne motim. Sicer se pa da način 4WD-ja (visko/torsen) pri Audiju ugotovit po postavitvi motorja.... prečno nameščeni 4 cilindrci imajo visko sklopko, R5, V6 in V8 pa torsen diferencial.
Vozil sem S6 in sam pogon ni slab, ostalih 4wd vozil nisem vozil tako da primerjat ne morem. Moj je imel že avtomatsko zaporo zadnjega diferenciala, kar se je na terenu izkazalo tako da sem dostikrat negiben ostal v snegu..... Ali ostaneš v snegu ali ne je pa precej odvisno tudi od kvalitete gum in oddaljenosti vozila od tal. Razni športni 4WD avti ki so bolj pri tleh, nimajo kaj iskati v celem snegu. Nasedel sem na 25cm nespluženega snega in gledal kako se kolesa vrtijo v prazno..... in pri super duper quattro ne vem kaj odpešačil po lopato.... Obtoževat avto za tak dogodek je pa tudi nesmisel....
Glede primerjave kater avto "se bolj lepi" v ovinku, je precej dejavnikov (teža, razporeditev teže, gume, podvozje, pogon..) ki vplivajo na to, tako da izolirat pogon se mi zdi krivično. Bolj je treba gledat na vozilo kot celoto, predvsem pa ocenit svoje potrebe in želje.

Lp,
Tadej


Re: AWD in Volvo
S60R-Ocean Race, 10 jul 2007, 15:06

Ma se prav vidi da je z XC-jem uletel not z X-Km/h višjo hitrostjo... Pa še XC ima precej nižje težišče od vseh ostalih SUV-ov tako da si naj Subaru naredi dober glas ter slavo po kvaliteti malo drugače kot pa blatenje boljše konkurence. Aja pa še DSTC test zanašanja...ajoj kdo to verjame mora biti pa res nor saj imajo vsi avti Bosch-ev modul za ta sistem ( ESP ) samo v vsakem se drugače reče

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 25 jul 2007, 12:38

jest se popolnoma NE strinjam, ker smo različni ljudje in različno vozimo in ti RS in jest dobr veš kako se najina vožnja razlikuje in tud način razmišljanja o vožnji in o samem načinu vožnje. Zato, če jest rečem da vozm tko, da se 4WD ne vklaplja, potem se ne vklaplja, ker....

ko sem imel bivša 2 prejšnja avta na sprednji pogon in če sem tako na suhem kot na mokrem speljeval tako, da se NIKOLI ( razen če nisem namerno zakopal), niso kolesa zavrtela v prazno, potem tudi pri 600 kg več ( volvo), ne speljujem tako, da bi sploh AWD mogu kej pomagat. Pač tako vozm!

če je pa moje znanje glede AWD-ja čist u k***, da to deluje kako drgač in da se vklaplja kr tko po nepotrebnem, pol naj mi pa to nekdo strokovno obrazloži, pol bom pa sprejel tud drugačno mnenje brez problema, do takrt pa ne.

Da me ne bo kdo prašov zakaj mam pol 200 hp, pa ne dizla, je odgovor da mi paše vozt močn avto, tko na avtocest, pa v klance pa to, ne vozm ga 40 ko ena mamca, sam tok........:)

p.s.

pa če bi računalnik kao prej vse predvidu pol ne bi zakopou na prva kolesa, če namerno tko spelem, mar ne??

včerej probaval na dežju, kako in kaj - se ga privajam!

Objavo popravil AljAž

Re: AWD in Volvo
AljAž, 25 jul 2007, 12:46

Če se normalno voziš 13okm/h po AC, nič ne spodrsuje, AWD se ne vklaplja itd. Ampak poraba je še vedno večja kot pri FWD, in to sigurno ni samo zaradi malo večje teže vozila. Verjetno je razlaga v trenju osi in zobnikov ki peljejo do sklopke za vklop zadnjega kolesnega para in od koles naprej do sklopke.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 25 jul 2007, 12:47

To že, ampak ne poznaš delovanja volvovega awd pogona. Tudi, če ti ob enaki vožnji na prvi pogon (lahko tudi 300hp) ne zakoplje, ti awd pri pol manj moči bo preklopil. Primerjava fwd in awd ni na mestu. Vrjemi, da imaš vsaj 50% vožnje nekaj malega moči tudi na zadnjem kolesnem paru. Ja, ljudje različno vozimo, ampak je to povsem druga tehnika vožnje. Saj sem ti povedal, da ti awd pošlje moč nazaj, preden se ti zaveš, da je (lahko majhna) možnost, da te zanese, da ti zakoplje,...

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 25 jul 2007, 12:57

Te trditve so totalno neoprijemljive!!


Še če bi šel direkt v Volvov center, pa bi postavu isti vprašanje, bi pomojem pol ure iskal modela k bi znal to razložit, pol bi pa rabu pomojem še eno uro da bi vse lepo počas razložu..... dober, mal banalno...ampak da RS tko prepričljiv trdiš naj vrjemem, pa ne bom, ker to je sam rubish talk, to nima nobene realne, preizkušene, znanstvene podlage, tko da,

predlogi.....


še nekej

RS mi je rekel da imata V70 pa XC70 enak štirikolesni pogon in da je un XC-jev STALEN tud vklopljiv, a je to res?

Re: AWD in Volvo
AljAž, 25 jul 2007, 13:02

@V70AWD: Ne zagotovo, menim pa, da je pogon res enak. Saj ti nihče ne brani, da greš na pooblaščen Volvo servis in povprašaš kako je z awdjem in potem znanje deliš z nami ter nas podučiš.

Re: AWD in Volvo
Majkl, 25 jul 2007, 13:04

V službi imamo Škode Octavie 2.0 4x4 (bencin), ki tudi vklaplja zadnji pogon po potrebi, kako je z normalno vožnjo nevem, vem pa da ko letiš po ovinkih 110+ (na nož) in ti uzame zadnji del ti pomaga (izklopljen ESP), z ESPjem pa pomoje morš bit konj al kej podobnega ker ga ne spraviš bočno pa če...! To so moje izkušnje vendar kako delajo stvari pojma nimam, pomaga pa !

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 25 jul 2007, 13:07

mislm, da na servisu ne bi vedel čist u piko, bi pa vedu to nekdo ki je s tem rasel gor, ali pa je to nakak vidu u živo-podrt al to kje v kkšnem centru preizkuša al krkol,........

... bomo že enga najdl....nekoč.....

... do takrat bomo pa ugibal, ane RS?

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 25 jul 2007, 13:25

Mal pogooglej pa boš marsikaj zanimivega našel o awd pogonu pri volvu. Jaz sem že, zato vem kaj govorim. Sicer kakšnih tehničnih podrobnosti ne boš našel, ampak v prvih (nekaterih) testih naprimer v70 awd ali xc90 awd je delovanje samo opisano zelo nadzorno.



Re: AWD in Volvo
AljAž, 20 avg 2007, 18:05

Danes smo malo testiral (xc70) po razmočeni travi in v hrib. In sem zelo pozitivno presenečen, oče pa še bolj navdušen! Menjalnik sem dal v W-winter mode, pa DSTC enkrat off, drugič on. Zdi se da bolje dela če je DSTC izklopljen, in samo pohodiš gas. Še posebej za speljevanje v hrib. Že komaj čakam kaj snega za bolj detajlen test.


tuj forum, haldex vs. torsen

Re: AWD in Volvo
S60R-Ocean Race, 21 avg 2007, 01:51

Saj je po terenu pomoje priporočljivo brez DSTC-ja. Ta vbistvu zmanjšuje navor motorja kar pa posledično vpliva na manj prenešene moči na pogonski osi in zato se AWD ne odziva s tem sistemom tako. Pri neki off-road vožnji pa se izogibaj Winter mode-u, saj se to uporablja zgolj če je pozimi ful led ali sneg in ti kolesa zaradi prevelikega navora v 1. ter 2. prestavi kopajo. W-mode je samo to da avto speljuje s 3. prestavo kar pa za Geartronic ni ravno balzam. Ravno toliko da se izvlečeš če se kam zakopaš v sneg ali po ledu predvsem pa je to namenjeno za FWD vozila ko prednji pogonski par poganja avto. No če tu in tam koristiš je okej, kopanje ter ful gas v W-mode-u pa mislim da škodi ker menjalnik ne "locka" prestave in prestava zdrsuje, posledično pa s tem trpi converter. Kopanje ter ful gas v 1. ali 2. prestavi ter tiptronic mode pa ne škodi. Tiptronic mode pa zato, da prestavo zakleneš, tako da tudi če se kolesa vrtijo v prazno menjalnik nima apetitov po menjavanju navzgor. No zanimivost, 3. prestava se pa zaklene šele pri 50-60 kmh, to tudi čutiš oz. boš začutil ko boš malo podrobneje spoznal avto ter geartronic, unlocka pa jo ko obrati padejo pod 1500rpm.

p.s.: Na hitro kako bi ocenil sedaj Quattro vs. AWD?

Re: AWD in Volvo
AljAž, 21 avg 2007, 10:07

Hvala za nasvet, bom posredoval dalje. Za kolikor toliko relevantno primerjavo, pa bo potrebno počakati malo več km, ter po možnosti kak sneg.


Re: AWD in Volvo
AljAž, 25 avg 2007, 00:44

Sem malo prebral glede novejših AWDjev pri Volvu in stvar je sledeča. Od leta 2001 (prvi je bil s60awd) je koriščen sistem s haldex sklopko (enako uporablja VWjev 4motion in audijev quattro pri A3 in TT, enako Škoda Octavia 4x4, Seat....Bugatti Veyron, Land Rover LR2). Sistem pogona s torsen diferenciali je primeren samo za vzdolžno postavljene motorje ter je povsem mehanski:




Sistem s Haldex sklopko prenese več navora na zadnja kolesa ko se prva zavrtijo za 1/7 obrata v prazno. Za razporeditev navora levo-desno pa skrbi traction control (TRACS). Haldex sklopka se nahaja pred zadnjim diferencialom:





Volvo je ta sistem nadgradil in predstavil v xc90 V8 leta 2005 z elektronskim sistemom "Instant Traction".

Članek iz tistega časa:

AWD with Instant Traction™ – a world innovation
The third ingredient in the new Volvo Cars V8 powertrain is the electronic AWD four-wheel drive system, which now features Instant Traction™. This new technology – which Volvo Cars is the first automaker in the world to introduce –improves the scope for quick getaways and provides enhanced traction on slippery surfaces. It has been developed by the Swedish company Haldex.
A non-return valve allows us to use software to control the base torque that is programmed into the AWD system. When starting off from standstill, 80 Nm of torque is pre-charged in the system since the non-return valve prevents the unit from becoming totally drained of hydraulic fluid.
“This reduces the usual wheelspin that the current system permits before the power is delivered to the rear wheels. This more rapid transfer of power to the rear wheels is very valuable in winter conditions, for instance when starting in deep snow” explains Jörgen Svensson.
The AWD system has also been upgraded to handle the power of the V8 engine. Maximum short-term torque at the rear wheels has been increased by 50 percent compared to current XC90.



Electronically controlled clutch
The All Wheel Drive system automatically synchronises the front and rear wheels to create maximum traction.
The power is distributed between front and rear via an electronically controlled multi-plate clutch. As soon as a front wheel tends to slip a fraction of a revolution, power is transferred to the rear wheels.
The system is intelligent.
A few examples:
If the driver brakes, or lifts the foot off the gas pedal, or the DSTC anti-spin system decides to cut in, the All Wheel Drive system knows what to do to help keep the vehicle stable, for instance by releasing the driving on the rear wheels.


TRACS for enhanced starting traction

The electronically controlled All Wheel Drive system on the Volvo XC90 V8 works together with the traction control system, TRACS.
TRACS operates independently on the front and rear axle.
It is a starting aid that works in low speeds. If one wheel starts to spin the brake cut in and slows it down to make sure that the wheel with the best traction gets the power. The aim is to get the best possible starting traction.


Tak sistem je vgrajen tudi v ostale nove Volvote v kombinaciji z različnimi motorji.

Najnovejši pogon na vsa štiri kolesa pri Haldexu pa se imenuje XWD in ga najdemo v novem Saab-u 9-3. Ena izmed izboljšav je tudi ta, da že sam sistem haldex (in ne traction control) s pomočjo dveh sklopk deli navor na levo in desno kolo.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 25 avg 2007, 09:09

Lepo napisano, in predvsem uporabno. Tega nisem vedel, da so tako temeljito stvar dodelali za V8 motor.

Mislim pa, da je ta awd, ki ga je imel S60 leta 2001, že prej bil v volvih. Če pobrskaš po turbobricks in volvoforums, so informacije, da je bil enak awd že leta 1999 v starih serijah 70.

Aja, audijev takoimenovani quattro v modelih a3/s3 in TT je popolnoma enak vwjevemu 4motion sistemu.

Pri katerem LRju je pogon enak? Mislim, da je imel haldex sklopko le freelander, vsi ostali imajo (vsaj za off-road) precej boljši in bolj trpežen sistem.

Re: AWD in Volvo
AljAž, 25 avg 2007, 12:50

Da, RS Novi LR Freelander (2006-).

Kolikor je meni znano so prejšnji awd-ji pri Volvotu bili zasnovani na osnovi viskozne sklopke(princip je podoben haldex pogonu),a je precej manj odziven od sistema s haldex sklopko. Del članka iz leta 2002, xc90:

By comparison with the earlier Volvo all-wheel drive systems based on a viscous coupling differential, the new AWD system is much more swift in its response. One of the front wheels need only start to slip through a seventh of a single wheel revolution for the system to divert more power to the rear wheels. This means that the new AWD system provides much better starting traction on difficult surfaces, minimising the risk, for instance, of the front wheels digging themselves into soft sand. The ‘heavier’ the driving surface is, e.g. wet sand or mud, the greater the difference and the advantages compared with the earlier system.


Še en izsek iz tega, kaj je bilo novega leta 2001:
The all-wheel drive version of the successful S60 was launched: the Volvo S60 AWD. Central to this electronically-controlled hydraulic system is the Haldex AWD coupling.

Torej očitnota so haldex sistem vpeljali že leta 2001 v S60, mogoče da so malo preverili zanesljivost. Nisem pa prepričan kakšen pogon ima V70XC(gen. II.) v letih 2000 in 2001.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 26 avg 2007, 14:47

AljAž je napisal ...

Nisem pa prepričan kakšen pogon ima V70XC(gen. II.) v letih 2000 in 2001.



No to še pošturdirejte

Re: AWD in Volvo
AljAž, 26 avg 2007, 14:53

Če te zanima za tvojega konkretno, ga poglej spodaj in boš videl kaj imaš pred zadnjim diferencialom. Ali pa slikaj. Pomoje je haldex.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 26 avg 2007, 18:49

Je halex ja. 100%

Re: AWD in Volvo
Rogi, 27 okt 2007, 00:01

Precej zanimiva tema tole. Rad bi samo pokomentiral videje v primerjavi s Subaruji in neke komentarje uporabnikov. Nekdo je trdil, da je video fake, ker se Volvo že ne more tako nagibati in se obračati na mokri podlagi zaradi njegovega nizkega težišča. Volvo še zdaleč nima takega težišča kot ga ima Subaru, ki ima namreč nizko postavljen boxerski motor kateri je glavnega pomena za nizko težišče ter občutno zmanjša nagibanje vozila, tudi pogon je drugačen, deluje vedno in ne samo takrat ko ga potrebuješ pa ga ponavadi ni. Nekdo je omenil da je primerjava v videu med Outbackom in XC-70 fake zaradi prisotnosti Subarujevih voznikov in da je vsepovod polno takih posnetkov v katerih si Subaru dela reklamo. Kaj pa drugi videi kjer je prikazan samo Volvo?
Naprimer tukaj: http://youtube.com/watch?v=rc_2KJ6BUos
In tukaj: http://youtube.com/watch?v=I1LWNvc8_Mc
In še kje drugod.

Nevem sicer kako dolgo je Volvo že na področju awd in s tem je pogojena tudi razvitost njegovega pogona, vendar Subaru ki je pionir na tem področju in je kot prvi na svetu serijsko proizvajal avtomobile na štirikolesni pogon letos praznuje 35. obletnico. Naj še omenim da ima Subaru minimalno število elektornskih sistemov kot so asd, esp, asr, ets..., pri Subaruju se zanašajo samo na njihov pogon ki kaže zavidljive rezultate skoraj brez odvečne elektronike.
Takšno je pač moje mnenje do teh primerjav med različnimi awd pogoni katerih se ne da primerjati. Da pa ne bo tako kritično izpadlo, naj povem, da nimam nobenih predsodkov do Volva, prav nasprotno; je kvaliteten in zanesljiv avto (s tem mislim na Volvote s pristnim Volvotovim motorjem in ne tiste z Renaultovim in podobnimi...) to lahko povem iz lastnih izkušenj. Vendar, ko je govora o njegovem pogonu je to potem čisto druga zgodba.
Jaz sem povedal samo svoje mnjenje, verjamem pa da vas ima večina oziroma če ne rečem kar vsi tukaj povsem drugo mnenje. Zdaj me pa spljuvajte, saj zato je pravica svobode govora, mar ne?

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 27 okt 2007, 08:56

Večina navedenih dejstev je pravilna. Sicer pa se nas večina strinja, da ima subaru enega najboljših cestnih AWD pogonov.

Samo pravim, da so se tudi volvovi pogoni obnesli odlično za normalnega voznika, pač za vsakdanjo rabo. In tega ne pravim na podlagi rekla-kazala in youtube, ampak na podlagi lastnih izkušenj.

Prvi volvo z AWD v velikoserijski izdelavi je bil predstavljen leta 1993. Prej so bili pa od leta 197x razni c202, c303, c304,...

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 27 okt 2007, 09:24

RollingStone je napisal ...

Je halex ja. 100%


Ni Haldex, Visko je! 101 %



Re: AWD in Volvo
AljAž, 27 okt 2007, 16:12

Ja kot smo ugotovili ima tvoj V70AWD žal še visko sklopko za zadnji pogon (se pravi to velja kar za vse Volvote, ki nimajo gumbka za STC/DSTC).

@Rogi:
Starejši volvoti(tudi tisti XCji na tvojih posnetkih) imajo še viskozno sklopko, ter temu primerne zmogljivosti. Dandanes pa se uporabljajo podobni sistemi pri večini prozivajalcev (npr. haldex), tako da so zmogljivosti podobne. Odvisno spet za kake namene je avto narejen. Seveda nam je znano, da ima Subaru odličen pogon, ki pa ga žal še nisem sprobal. V kolikor bi hotel imeti dober, dirkaški awd pri Volvotu, bi moral seči po novejših serijah R.


Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 28 okt 2007, 17:00

Rogi je napisal ...

..............
Nevem sicer kako dolgo je Volvo že na področju awd in s tem je pogojena tudi razvitost njegovega pogona, vendar Subaru ki je pionir na tem področju in je kot prvi na svetu serijsko proizvajal avtomobile na štirikolesni pogon letos praznuje 35. obletnico. Naj še omenim da ima Subaru minimalno število elektornskih sistemov kot so asd, esp, asr, ets..., pri Subaruju se zanašajo samo na njihov pogon ki kaže zavidljive rezultate skoraj brez odvečne elektronike.
Takšno je pač moje mnenje do teh primerjav med različnimi awd pogoni katerih se ne da primerjati. Da pa ne bo tako kritično izpadlo, naj povem, da nimam nobenih predsodkov do Volva, prav nasprotno; je kvaliteten in zanesljiv avto (s tem mislim na Volvote s pristnim Volvotovim motorjem in ne tiste z Renaultovim in podobnimi...) to lahko povem iz lastnih izkušenj. Vendar, ko je govora o njegovem pogonu je to potem čisto druga zgodba.
Jaz sem povedal samo svoje mnjenje, verjamem pa da vas ima večina oziroma če ne rečem kar vsi tukaj povsem drugo mnenje. Zdaj me pa spljuvajte, saj zato je pravica svobode govora, mar ne?



Škoda k je izginil moj post ko sem preizkušal moj AWD na V70 2001 Če povzamem, je odličen in je presegel pričakovanja marsikaterega poznavalca Volvov! Kar se tiče Subarujevega 4x4 pogona, se res da vsi strinjamo da je bolj napreden in boljši, so pa pri Subaruju ta pogon tudi izpopoljnjevali za drugačne namene ko Volvo, ki je uporabnikom namenjem bolj za vsakdanjo uporabo, ne pa Off Terain.

Kar se tiče pa razporeditve, je pa že zgolj dokaz da se na Švedskem več ljudi vozi s Švedskimi vozili kot pa z džipi, pa vemo kakšne razmere so gori, predvsem pozimi!

Rogi je napisal ...

Jaz sem povedal samo svoje mnjenje, verjamem pa da vas ima večina oziroma če ne rečem kar vsi tukaj povsem drugo mnenje. Zdaj me pa spljuvajte, saj zato je pravica svobode govora, mar ne?


Drugače pa tukaj ( na tem forumu ) z veseljem deliš svoje znanje in mnenje, in pravtako ga bomo mi in noben ni tukaj z namenom da bo pljuval po tujih postih, ampak smo tukaj da se učimo!


Re: AWD in Volvo
AljAž, 03 jan 2008, 15:00

S60R-Ocean Race je napisal ...

...
p.s.: Na hitro kako bi ocenil sedaj Quattro vs. AWD?

Moteča (negativna) razlika je pri počasnem speljevanju XC70 - občutno in slišno je kopanje prvih koles na spolzki podlagi (ali pa pesek na asfaltu), dokler se vklopijo zadnja. Nasploh se mi zdi sistem neprimeren za počasno premikanje, "lezenje" po spolzki podlagi. Zahvaljujoč DSTC-ju pa so končne zmogljivosti podobne, oziroma avto zmore tudi kak klanec, ki ga pogon s torsen diferenciali in brez sistema proti zdrsevanju nebi. Sicer pa mi ni všeč tudi to, da se avto v hitrih ovinkih ne obnaša ravno kot 4x4 -dokler prvi kolesni par ne koplje.

V kolikor bi hotel avto 4x4 zaradi užitka po hitri vožnji skozi ovinke, se ne bi odločil za AWD. Morda je kaj bolje z Instant Traction, zagotovo pa je povsem druga zgodba s pogonom v R modelih.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 03 jan 2008, 15:36

AljAž je napisal ...

S60R-Ocean Race je napisal ...

...
p.s.: Na hitro kako bi ocenil sedaj Quattro vs. AWD?

Moteča (negativna) razlika je pri počasnem speljevanju XC70 - občutno in slišno je kopanje prvih koles na spolzki podlagi (ali pa pesek na asfaltu), dokler se vklopijo zadnja. Nasploh se mi zdi sistem neprimeren za počasno premikanje, "lezenje" po spolzki podlagi. Zahvaljujoč DSTC-ju pa so končne zmogljivosti podobne, oziroma avto zmore tudi kak klanec, ki ga pogon s torsen diferenciali in brez sistema proti zdrsevanju nebi. Sicer pa mi ni všeč tudi to, da se avto v hitrih ovinkih ne obnaša ravno kot 4x4 -dokler prvi kolesni par ne koplje.

V kolikor bi hotel avto 4x4 zaradi užitka po hitri vožnji skozi ovinke, se ne bi odločil za AWD. Morda je kaj bolje z Instant Traction, zagotovo pa je povsem druga zgodba s pogonom v R modelih.


No tukaj moram povedat, da imam jaz čisto drugačne občutke oz. izkušnje. Meni prvi par pogonskih koles ( skoraj) nikoli ne zakoplje! Poskušal sem tudi na snegu in ledu in moram rečt, da v istem hipu ko zdrsnejo pogonska kolesa se začnejo vrteti v prazno vsa 4 kolesa, tako da tega, da prva občutno zdrsujejo pri meni NI!

Kar se pa tiče vožnje po ovinkih, je pa PREKRASNA, za " nič " na svetu ( nisem poizkusil še 4C ), ne bi menjal za "non" AWD! Ceste se drži kot klop, tudi ko " izzivaš " ovinke, vklaplja AWD tako kot mora in ne morem prehvalit kako mu "RIT" drži v ovinkih in jo potiska naprej, tako da moje izkušnje so sami +++! Če se ne motim imate pri vašem XC Aljaž tudi Geartronic ne? Za moje pojme je kombinacija Geatronic in AWD zadetek v polno!

... zanima me pa, kakšne so kaj izkušnje AWD in ročni menjalnik, nekdo na tem forumu ima tastaro V70ko T5 ( 226 KM ) AWD in ročnim menjalnikom, pa bi on lahko kaj povedal, kako se ujameta?!

Re: AWD in Volvo
AljAž, 03 jan 2008, 16:12

V 70 AWD je napisal ...

...Če se ne motim imate pri vašem XC Aljaž tudi Geartronic ne? ...

Da. Vendar mi ni jasno, kako bi tvoj delal "bolje", če je pogon še preko visko sklopke. Verjetno različna percepcija voznika...

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 03 jan 2008, 16:15

AljAž je napisal ...

Verjetno različna percepcija voznika...




Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 16 feb 2008, 11:58

testing haldex on ice_xc70_2006



Re: AWD in Volvo
AljAž, 16 feb 2008, 12:32

Škoda ker se ne ve ali ima ta XC I.T. ali ne. Če ugibam, bi rekel da nima.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 16 okt 2008, 20:53

Dobil odgovor na vprašanje " koliko konjev/moči zdrži AWD " ?

Na Dumidi so mi povedali, da AWD brez problema zdrži večje obremenitve, tudi 300, 350 KM, če pa je obremenitev prevelika, pa ima eno pušo med menjalnikom in pogonom nazaj ki spusti če je preveliki navor, da se jo zamenjati cena te je cca 100 eur, tako da ni panike

Re: AWD in Volvo
boris, 16 okt 2008, 21:43

4WD test


tukaj je en zanimiv test, ne vem pa, kolko je merodajen..
;o)

Re: AWD in Volvo
AljAž, 18 okt 2008, 11:35

Volvo.4Life je napisal ...

Dobil odgovor na vprašanje " koliko konjev/moči zdrži AWD " ?

Na Dumidi so mi povedali, da AWD brez problema zdrži večje obremenitve, tudi 300, 350 KM, če pa je obremenitev prevelika, pa ima eno pušo med menjalnikom in pogonom nazaj ki spusti če je preveliki navor, da se jo zamenjati cena te je cca 100 eur, tako da ni panike

Verjetno je ta puša ena boljših reči pri volvovem awd.

Re: AWD in Volvo
alfaromeo, 21 okt 2008, 14:16

Osnovne informacije o različnih štirikolesnih pogonih
allwheeldriven

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 21 okt 2008, 14:34

Evo, še nekaj informacij:

klik


In ko vse to prebereš, prideš do zaključka, da za osebna vozila tale Haldex sploh ni slaba zadeva.


Sem pa pred dnevi testiral (Don't kill me; It's no Volvo) Audi A4 Quattro in Subaru Justy (novejši model, brez špere).

Torej Thorsen vs. centralnem diffu z visko sklopko..... Off-road.... Mokra trava.... orenk klanec.....

Prišel sem do sklepa, da je Thorsen vse preveč opevan AWD. Bomo pa v najbližnji prihodnosti stestirali še ta dva voza, ter 2 volva, opremljena z visko in haldex awd-jem.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 21 okt 2008, 15:17

alfaromeo je napisal ...

Osnovne informacije o različnih štirikolesnih pogonih
allwheeldriven


To pa ne vem če bi vrjel, oz. se mi sploh ne zdi vrjetno, da ima Volvo z AWD 99% pogon samo na sprednja kolesa Da ima enako kot Honda HR-V

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 21 okt 2008, 15:36

To pomeni, da ima na normalni podlagi pri normalni vožnji le en procent moči zadaj. Po potrebi pa se več moči prenese nazaj (po tem sodeč 45%). Res pa je, da ne veš, komu bi verjel, ker volvo v press releasu pravi, da se lahko do 95% moči prenese nazaj.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 25 dec 2008, 14:57

AljAž je napisal ...

Da. Vendar mi ni jasno, kako bi tvoj delal "bolje", če je pogon še preko visko sklopke. Verjetno različna percepcija voznika...


No, tukaj se pa moram popravit. Bila je res napačna percepcija, saj sem vedno mislil, da AWD deluje tako dobro, so bile pa pa dobre le gume - Dunlop
Sedaj ko sem obut v zimske in ko so zimske razmere, šele vidim, da je visko res počasen in rabi kar kak obrat ali 2 prednjih koles, preden pošlje moč nazaj. Na snegu je seveda štorija spet malo drugačna, saj če ga držiš na dovolj obratih imaš lahko res stalni AWD, kar pa je zelo dobro za npr. drift on snow. Problem zopet nastane, ko moč dobijo samo prva kolesa in avto kar poravna v ovinku, tudi trakcija je posledično manjša in hitro zletiš ven z ovinka, zato ga s takim AWD ni za srat Me je pa ZEELLOOOO navdušil Subarujev stalni AWD ( cca 55 - 45, 60 - 40 ), ki se je za po ovinkih na sneženi ali mokri cesti odrezal perfektno. No, po 2 letih AWD-ja, bi se trenutno raje odločil za Subarujevega ( še vedno me matra Quattro, vendar po mnenju lastnikov le tega, je Subaru daleč spredaj, se pravi za po snegu in Offterain, kar se tiče lege na cesti pa so mnenja tam tam ), ker je v vseh pogledih boljši od Volvovega, je pa res da te zna Volvov AWD čisto lepo presenetit in je za normalno uporabo več kot dovolj!!!!!!! Rolling mi je rekel, da je nekje prebral, da ima V70 R AWD II., porazdeljeno moč, ko spelje 50 - 50 , potem pa se zopet moč prenaša naprej nazaj 1-99 , 99-1 in seveda tudi na posamezno kolo, še vedno pa ga ne bi ( tudi z Instant Tractionom ) primerjal s Subarujevim stalnim cca 60-40 pogonom.
Še 1x povem, da je Volvov AWD pogon čisto zadovoljiv, tudi novejši bolj izpopolnjeni Haldex in pa IT, dvigneta nivo uporabe, še vedno pa gre trenutno moj glas Subaruju. Želim si, da bi si ga nekoč lastil in lahko tudi iz 1. roke povedal, kakšne so prednosti in mogoče tudi slabe lastnosti, no, do takrat pa še Volvo powahhhh

Re: AWD in Volvo
AljAž, 27 dec 2008, 10:32

Volvo. 4 life je napisal ...

...Rolling mi je rekel, da je nekje prebral, da ima V70 R AWD II., porazdeljeno moč, ko spelje 50 - 50 , potem pa se zopet moč prenaša naprej nazaj 1-99 , 99-1...

Speljevanje na vsa 4 kolesa je značilnost IT-ja, tako da mislim, da temu ni tako pri vseh R-ih.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 13 jan 2009, 14:24

Danes zopet testiranje AWD-ja, ki pa spet preseneča

Scena je bila postavljena na Brezjah za Rolingovo hišo. Pogoji idealni, sneg, led, -12 C in pa seveda Volvo in pa AWD

Snemanje je amatersko, vozniki so zgolj demonstratorji, kamera pa je vzeta s Samsung Omnie , komentator pa ni znan

1. posnetek je zgolj demonstracija naklona hriba, cvileči zvok ki pa ga slišite ves čas v ozadju, pa je škripanje gum v mrzlem snegu

posnetek 2. , pa je prikazan kar se da dramatično, prav tako so komentarji komentirani tako, da hrib zgleda čim večji... ponavljam, komentator ni znan

klik 1

klik 2





Re: AWD in Volvo
noj, 13 jan 2009, 14:41

Volvo. 4 life je napisal ...

Danes zopet testiranje AWD-ja, ki pa spet preseneča

Scena je bila postavljena na Brezjah za Rolingovo hišo. Pogoji idealni, sneg, led, -12 C in pa seveda Volvo in pa AWD

Snemanje je amatersko, vozniki so zgolj demonstratorji, kamera pa je vzeta s Samsung Omnie , komentator pa ni znan

1. posnetek je zgolj demonstracija naklona hriba, cvileči zvok ki pa ga slišite ves čas v ozadju, pa je škripanje gum v mrzlem snegu

posnetek 2. , pa je prikazan kar se da dramatično, prav tako so komentarji komentirani tako, da hrib zgleda čim večji... ponavljam, komentator ni znan

klik 1

klik 2






Zanimivi posnetki, predvsem pa nadarjen komentator!

Re: AWD in Volvo
Tea, 13 jan 2009, 14:49

Oj, kok je enim luštn.. Snemajo filmčke k eni delamo!!!

No, sta mi mal razbila monotonost v službi...

Re: AWD in Volvo
Terminator, 13 jan 2009, 16:25

super posnetki se lepo vidi AWD

go volvo

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 13 jan 2009, 18:09

Tea je napisal ...

Oj, kok je enim luštn.. Snemajo filmčke k eni delamo!!!

No, sta mi mal razbila monotonost v službi...


Tle se pa motiš... snemanje je potekalo ob 7.30 pred mojo službo, uploadanje pa je potekalo med kosilom, je tipkovnica vsa flekasta

.. hebiga, ni časa ...

Re: AWD in Volvo
djsly9, 19 jan 2009, 14:52

Kul posnetka. Tvoj ni avtomatik right?

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 19 jan 2009, 15:40

ne, ročni. Zakaj ?

Re: AWD in Volvo
djsly9, 19 jan 2009, 17:28

ker na posnetku snemalec govori "več gasa" pa sem mislil da je avtomatik in da počasi speljuješ, in da testirate tudi speljevanje avtomatika ;)

hvala za info.



Re: AWD in Volvo
sebaveh, 19 jan 2009, 20:44

Se pa spomnim prejšnjo zimo, so za nemško televizijo naredili en test: Vzeli so dva enaka S80, enega z in drugega brez AWD. Med drugim so jima merili tudi zavorno pot na snegu. Rezultat je bil takšen, da je AWD model potreboval nekaj malega metrov več, zaradi dodatne teže AWD sklopa.

Re: AWD in Volvo
djsly9, 20 jan 2009, 09:27

Ali nimajo težji avtomobili malo prednosti pred lažjimi kar se tiče bremzanja po snegu?

Back to awd testing:

Tole sem si ogledal, pa me zanima kateremu od teh se volvotov AWD najbolj približa?

http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw

Ali ima kdo kak podoben test z volvotovim AWD sistemom? Iščem, iščem a ne najdem :(



Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 20 jan 2009, 09:37

djsly9 je napisal ...

Ali nimajo težji avtomobili malo prednosti pred lažjimi kar se tiče bremzanja po snegu?

Back to awd testing:

Tole sem si ogledal, pa me zanima kateremu od teh se volvotov AWD najbolj približa?

http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw

Ali ima kdo kak podoben test z volvotovim AWD sistemom? Iščem, iščem a ne najdem :(




Težji avto, daljša zavorna pot, logično. Več teže, težje jo ustaviš!

Pusti te Subaru filmčke, Subarujev pogon je res odličen, vendar se Volvo z lahkoto primerja. Važne so " ta " prave gume pa dober voznik, ne pa 4kolesni pogon!! Pridi 1x na pokljuko, pa se bova malo peljala, pa boš videl u živo. Drugače pa poglej par postov višje Volvo Vs Subaru ( Me Vs Rolling ), pa boš videl

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 20 jan 2009, 09:41

tukaj imaš, da ti malo kost vržem ...

http://www.youtube.com/watch?v=S6Wgxya6TWc

http://www.youtube.com/watch?v=rolexAgpXjc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=W7tzWXPXLqo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=boaR1Soixw8&feature=related

.
.
.
.


Re: AWD in Volvo
djsly9, 20 jan 2009, 09:45

Ne vem, nekje sem pred časom zasledil ravno to testiranje bremzanja po snegu. Težji avto se bolj pogrezne v sneg in tako se prej ustavi. blo bi fino dobit tut kak test na to temo.

Ja tvoj posnetek sem gledal, in nekje se lepo vidi da ti vrti samo sprednja kolesa (ne vem kaj se je dogajalo na drugi strani, ker ni posneto), zato sprašujem, da ni slučajno volvo tak narejen kot tista honda in toyota :(

Potem pa spet na naslednjem odseku se ti vrtijo vsa kolesa.

Za vožnjo na pokljuko se pa priporočam

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 20 jan 2009, 09:52

alfaromeo je napisal ...

Osnovne informacije o različnih štirikolesnih pogonih
allwheeldriven


Prosim, prvo si preberi TO temo! Honda ima pogon samo na prva kolesa, ko le ta zdrsnejo pošlje moč nazaj in to je to. Jaz pa imam visko sklopko, ki pošilja moč naprej, nazaj in na vsa 4 kolesa. To počne s pomočjo računalnika, ki zaznava, katero kolo ima boljši oprijem, zato se včasih vrti samo 1 in imajo ostala 3 kolesa oprijem, ki pa se vrtijo, samo vide se ne, ker imajo največji stik s podlago in v bistvu speljujejo z čim manjšim naporom. Včasih se vrtita 2, včasih 3je, včasih tudi vsi 4je, če računalnik predvideva, da bo tako avto imel najboljši oprijem. Če si boš prebral zgornjo stran temeljito, boš vse to lažje razumel

Re: AWD in Volvo
djsly9, 20 jan 2009, 10:04

Da, da, to vem. Ampak toyota na posnetku pravijo, da naj bi imela stalni 4 kolesni pogon.
Pa noben od teh dveh ne pride čez prvi test !

Sem si ogledal test ki si ga predlagal. Vidm da volvo opravi teste suvereno hvala.


Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 20 jan 2009, 10:18

Napram Toyoti se pa na Off-terrain lahko vsi ostali skrijejo, to je samo filmček, ki ti nič ne pove, lahko je zgolj komercialne narave, nikoli se ne ve. Zavedati se moraš, da so AWD-ji, ki so vgrajeni v avtomobile za normalno vsakdanjo uporabo, narejeni za to, da se kdaj pa kdaj zapelješ v kakšen snegec ali pa poženeš v kakšen klanec in če se ti ne da kdaj kidati, da se brez problema zapelješ po celem snegu. Zato je čisto odvisno kaj si želiš. Če si želiš osebni avto in 4 kolesni pogon, je čisto vseeno katerega kupiš, saj ni važno kateri je boljši, z vsakim boš prišel tam, kamor boš želel, z VSAKIM! Če pa si bolj avanturistične narave, pa zaideš kdaj v kake hribe z avtom , pa si kupiš Toyoto, Landrover, oz. avto ki ima reduktor in je temu tudi namenjen. Povem ti iz lastnih izkušenj, da je Volvo AWD zelo suveren pogon in si ga upam postavit ob bok vsakemu Quattru, Syncrotu, 4-maticu, Subarujevem AWD, X-drivu, saj je vse ista pesem, samo vsak 4 kolesni pogon drugače razporeja navor na posamezno kolo, to pa je vsa znanost. Po pravici povedano, pa sem bil letos na Pokljuki in sem se vozil po tako zasneženi cesti ( čisto frišen zapadel sneg ) in z 250 konji " ril " s prvo, dobesedno plužil in bil ves čas v skrbeh, če mi bo uspelo sploh prit do čistine, ali bo treba klicat traktor. 4 kolesni pogon je deloval na polno, ves čas, gume so nove - zimske,v glavnem, šlo je na vse ali nič, bohnedaj da bi se ustavil .... nakar se nasproti pripelje Renault Twingo, meni nič tebi nič, brez keten, se lepo drajsa s prvo, drugo ne vem in rije rije rije .... tako da se moraš prvo prašat zakaj sploh rabiš AWD, oz. če ga sploh rabiš, potem pa se samo odločit ali želiš običajen avto s 4WD, ali terenca za po skalah ! Jaz vem zakaj ga imam in Volvo - karavan, 250 HP in pa AWD je odlična kombinacija

Re: AWD in Volvo
djsly9, 20 jan 2009, 11:31

Men je dost, da sem 1x ostal sred klanca z FWD in ketnami, medtem ko so 4x4 mimo vozili BREZ keten kot za šalo...(Escalade, X5, XC70,...) skratka, na vrhu hriba so bli samo 4x4 avtomobili, mi reveži smo pa parkirali spodaj.

Zato rabim V70 AWD ;) ker sem vsak vikend v hribih, polno naloženim avtom, in pozimi mi ni fajn s fwd avtom.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 20 jan 2009, 12:33

Iščeš V70 AWD, XC70, V50 AWD,... ??

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 20 jan 2009, 16:34

djsly9 je napisal ...

Tole sem si ogledal, pa me zanima kateremu od teh se volvotov AWD najbolj približa?

http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw



Najbolj se približa VWjevemu 4-motionu. Ubistvu gre za isti pogon z drugim softwareom.

Drugače pa to ni ravno merodajen filmček, ker je narejen z razlogom, da pokaže nadvlado subarujevega awd nad drugimi pogoni (točno istih filmčkov je na netu malo morje; zanimivo pa je, da morata samo dva proizvajalca (audi in subaru)dokazovat svoj pogon na tak način).

Sicer ne trdim, da je subarujev pogon slab, ampak me pa izredno zanima, kaj so delala zadnja kolesa, da avti niso mogli splezat na tisto rampo. Oziroma me zanima, kako so onesposobili rampo in/ali pogone.

Razlog: ker imamo zadnje čase obdobja, v katerih izčrpno testiramo AWD pogone. In glede na naše teste so vsi pogoni (čeprav z malce zamude) sposobni prenesti dobršen del moči na eno samo kolo. Ne morem govorit v procentih, lahko pa rečem, da eno samo kolo z oprijemom lahko premakne 1.5 tone težkega karavana navkebr.

Sicer pa tej debati ne bomo prišli do dna. Ko bo zapadel novi sneg, ste pa vsi AWDjevci vabljeni na našo testno progo (za mojo hišo). Povejte en dan prej, da naredimo led in da pripravimo dele podlage, ki premorejo malce oprijema.

In glede na naše teste naprimer super druper quattro le ni tako super druper. Sicer tudi volvov pogon ni nekaj baš zakon, ampak za quattrom ne zaostaja popolnoma nič. Pa tudi subaru bi se lahko še kaj naučil od koga.

Sicer pa so vsi ti pogoni za navadne smrtnike čisto dovolj dobri. Za kaj večjega pa rabiš diff lockers in podobne zadeve, česar pa za take kvazi pogone tako ali tako ne delajo.




Re: AWD in Volvo
djsly9, 21 jan 2009, 07:36

Iščem V70D5 AWD.

hvala rolling za izčrpno poročilo.

Ne vem kako to naredijo, videti je res, da favorizirajo subarujev 4x4 pogon, ampak vseeno, ne verjamem, da bi prirejali rezultate takih testov. Škoda, da ni volvota vmes.

Če je res tako, lahko narediš ledeno podlago na hribčku, in potem samo s kakim večjim nazobčanim kosom lesa spreminjaš katero kolo bo imelo grip. (deska, ki ima na eni strani nekaj žebljev da se zarijejo v led).

volvo4.life, če si za, naredite še to ;)
Pa da vidimo, če pride awd z enim kolesom vhrib ;)




Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 16 feb 2009, 10:31



Malo promocijskega materiala za Audi Quattro Torsen

http://www.youtube.com/watch?v=_pOyLc2ki78

http://www.youtube.com/watch?v=crnAn-mt1Ks

http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=gTs0MCQHrzE

... pa še enega za BMW

http://www.youtube.com/watch?v=NyXQfMSj5xA

Re: AWD in Volvo
volhart, 19 feb 2009, 14:32

Evo AWD navdusenci. Ce kdo zeli na challenge.
http://www.subaru-slo.net/viewtopic.php?t=2603

Re: AWD in Volvo
AljAž, 08 jul 2009, 22:22

Premiki:
Volvo. 4 life je napisal ...

AljAž je napisal ...

Odvisno koliko ti je res všeč. Meni, ampak meni osebno se zdi cena visoka. Sploh pa visko awd, če je ali pa če ga ni...


Za ceno se strinjam, kot sem ti že povedal, mogoče raje počakaj kak mesec, ko bo avto šlo gledat kakih 5 ljudi in bo vsakemu trapal da kuri 1l olja na tisoč kilometrov, potem ga sigurno ne bo noben vzel ... posledično bo primoran spustit še kakega jurčka, potem pa greš in ga vzameš! Aljaž, ne vem kaj ti gre tako v nos tale visko, sam si videl da je enako sposoben kot Haldex, all comes down to tires Sam z njim ne bi mogel bit bolj zadovoljen, pa ga ne uporabljam kot nekateri samo na AC, ampak se je že večkrat preizkusil v " težkih " pogojih in vedno se je izkazal. Tudi če pogledam gume, katere trpijo že 25.000 km ( Dunlop ) imajo s pomočjo AWD še kar 5 mm profila in to enakomerno - vse 4 ( z mojo vožnjo )! Tudi lega je odlična in če imaš še podvozje poštimano, je hudičevo dobra kombinacija!

Terminator, to z oljem nekaj ne štima ... če olje pušča ( npr. karter ), potem je to najmanjši strošek ( tesnenje ), če ti ga kuri turbina, potem je strošek obnova ali pa menjava turbine ( slej ko prej neizogibno, vendar čisto ok ), tako da jaz bi vsakem primeru avto dvignil in pogledal, kje " pušča ", ker to ni normalno!! Če se boš odločal, grem tudi z veseljem s tabo, če boš seveda prepričan da ga boš vzel, da se še malo pogleda kako deluje AWD ipd...

V vsakem primeru pa ti svetujem, da imaš kakega jurčka ali dva na rezervi, če želiš met avto poštiman potem, kot se zagre! Ceno bo moral pa spustit vsaj še za jurja, ne skrbi, avta za to ceno ne bo prodal!

obveščaj nas


AljAž je napisal ...

Volvo. 4 life je napisal ...

AljAž je napisal ...

Odvisno koliko ti je res všeč. Meni, ampak meni osebno se zdi cena visoka. Sploh pa visko awd, če je ali pa če ga ni...


Za ceno se strinjam, kot sem ti že povedal, mogoče raje počakaj kak mesec, ko bo avto šlo gledat kakih 5 ljudi in bo vsakemu trapal da kuri 1l olja na tisoč kilometrov, potem ga sigurno ne bo noben vzel ... posledično bo primoran spustit še kakega jurčka, potem pa greš in ga vzameš! Aljaž, ne vem kaj ti gre tako v nos tale visko, sam si videl da je enako sposoben kot Haldex, all comes down to tires Sam z njim ne bi mogel bit bolj zadovoljen, pa ga ne uporabljam kot nekateri samo na AC, ampak se je že večkrat preizkusil v " težkih " pogojih in vedno se je izkazal. Tudi če pogledam gume, katere trpijo že 25.000 km ( Dunlop ) imajo s pomočjo AWD še kar 5 mm profila in to enakomerno - vse 4 ( z mojo vožnjo )! Tudi lega je odlična in če imaš še podvozje poštimano, je hudičevo dobra kombinacija!
...

Nebi vhajal v pristranske debate, ker smo OT.
Da sistem rabi cel obrat kolesa ali celo več, da preklopi na zadnji kolesni par pove vse o pogonu. Res je, da je ta awd (visko al pa haldex) povsem dober za stare atate, da tudi pozimi pridejo do zidanice. Tako nekako kot geartronic: pooočasiii... Za kake užitke oz. dober oprijem v vožnji na 4 kolesni pogon po ovinkih pa ni. Priznaj ali ne, kdor hoče dober awd za športno vožnjo naj si kupi Subaruja ali Audija s torsen dif. Če pa še nisi probal, pa probej. Ne glede na forum, klub ipd. je potrebno biti realen in objektiven, nam je pač Volvo všeč zaradi drugih reči.



Volvo. 4 life je napisal ...

AljAž je napisal ...

Priznaj ali ne, kdor hoče dober awd za športno vožnjo naj si kupi Subaruja ali Audija s torsen dif.


Terminator mi bo oprostil za OT, pa vendar tega ne proiznam! Subaru ima odličen AWD pogon, ok Audi s svojim torsen dif. pa sory, na žalost NE! Ta pogon kot vsi vemo je zastarel in Audi oz. VAG že več let uporablja Haldex! Volvov visko ali pa Haldex upam ob bok postavit vsakemu AWD pogonu, tudi Subarujevem pa mi najdi en klanec, brezpotje ali karkoli, pa bomo videli kdo pride dlje. Kakšne pa so vozne lastnosti, pa ti primerjaš plavajočo ladjo kot je XC70 in pa AWD in potem rečeš, da ni neki za ovinke in da je lega slaba in ne vem kaj ... 1. ko se vidimo, ti dam moj avto za peljat, pa vzemimo še kakega 1.8 T quattro, ali pa 6.0 T quattro, kakor hočeš, pa naj ti spizdi čez ovinke, pa bomo vidl. Ne govort nekaj na pamet, dejmo fantje karte na mizo pa te stvari sprobat v praksi, ne pa sam govort moj sosed ma Audija in ker je 40 let nazaj zmagal par dirk v Rally-u, ma pa boljši pogon kot VSI ostali

http://www.youtube.com/watch?v=_pOyLc2ki78

http://www.youtube.com/watch?v=crnAn-mt1Ks

http://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=gTs0MCQHrzE

teh posnetkov je še malo morje, pa se mi jih ne da limat ... no toliko o tvojem najljubšem pogonu Aljaž !!
...


Audi ima tako torsen kot haldex izpeljanke pogona. Limited slip dif., kot ga ima subaru je pa po zasnovi soroden torsen dif. Razlika med tem in haldexom ter visko sklopko pa je, da delujejo proaktivno, slednji pa reaktivno- se pravi, kasno.
To, da je torsen/lim.slip dif. boljši pogon od haldexa priznavajo vsi, prednost haldex/visko je, da sistem ni vklopljen stalno in je posledično poraba manjša. In "kao" zato bolj smotrna za avtomobile navadnih smrtnikov. In lahko ga montiraš na prečno vgrajene motorje. Noben reli avto ne uporablja haldex pogona, če kaj vem.

Če bi ti bilo jasno kaj fizike, bi razumel, zakaj audiji na tistih linkih ne speljejo. Bi pa bistveno pomagalo, če bi imeli elekt. sistem proti zdrsavanju.

Sicer pa ja, lahko en test-drive



Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 09 jul 2009, 08:46

AljAž je napisal ...

Audi ima tako torsen kot haldex izpeljanke pogona.

Če bi ti bilo jasno kaj fizike, bi razumel, zakaj audiji na tistih linkih ne speljejo. Bi pa bistveno pomagalo, če bi imeli elekt. sistem proti zdrsavanju.



Volvo. 4 life je napisal ...

Ta pogon kot vsi vemo je zastarel in Audi oz. VAG že več let uporablja Haldex!
to sem tudi napisal ..

Kar pa se tiče fizike, ESP-ja, ASR-ja, kaj kater avto ima in kaj nima, je pa bed time stories, tko da .... zima prihaja, bomo se dobil pa zadevo sprobal, zarad mene pa lahko tud na suhi cesti


Re: AWD in Volvo
alfaromeo, 09 jul 2009, 09:34

tole je brezveze. Za tako zadevo si je potre bno omisliti drug avtomobil.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 09 jul 2009, 09:38

AljAž je napisal ...

Audi ima tako torsen kot haldex izpeljanke pogona. Limited slip dif., kot ga ima subaru je pa po zasnovi soroden torsen dif. Razlika med tem in haldexom ter visko sklopko pa je, da delujejo proaktivno, slednji pa reaktivno- se pravi, kasno.
To, da je torsen/lim.slip dif. boljši pogon od haldexa priznavajo vsi, prednost haldex/visko je, da sistem ni vklopljen stalno in je posledično poraba manjša. In "kao" zato bolj smotrna za avtomobile navadnih smrtnikov. In lahko ga montiraš na prečno vgrajene motorje. Noben reli avto ne uporablja haldex pogona, če kaj vem.

Če bi ti bilo jasno kaj fizike, bi razumel, zakaj audiji na tistih linkih ne speljejo. Bi pa bistveno pomagalo, če bi imeli elekt. sistem proti zdrsavanju.

Sicer pa ja, lahko en test-drive




Vsi novejši audiji, torej tisti s prečnimi motorji, imajo haldex. Vsi priznavajo, da je torsen boljši pogon od visko sklopke, kar nedvomno je. Za haldex pa poznavalci pravijo, da je enako dober, kot torsen. Tudi pri audiju niso nori, da bodo šli na slabši sistem, če so si ogromno ugleda ustvarili z quattrom.

Pa nehajte že primerjat serijske avtomobile z rally avtomobili. Slednji imajo le školjko od serijskih, motor, menjalnik in podvozje pa so povsem drugačni. Lahko bi rekli, da niti enega vijaka nimajo enakega.


Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 09 jul 2009, 12:59

RollingStone je napisal ...

Vsi priznavajo, da je torsen boljši pogon od visko sklopke, kar nedvomno je.


No in ker jaz nisem VSI in ker jaz vozim Volvo, mi je pomembno da mi visko služi, kot jaz hočem, ne kot VSI drugi ( mater so vam vsi drugi všeč, potem ni čudno da VSI vozijo Audije ) in če mene visko pelje po snegu tam, kjer Audijev torsen ne more, potem je ZAME Volvov AWD boljši kot torsen in to je bistvo

Re: AWD in Volvo
AljAž, 09 jul 2009, 17:45

RollingStone je napisal ...

Vsi novejši audiji, torej tisti s prečnimi motorji, imajo haldex. ...


Mislim da ta "Vsi" tu pomeni A3 in TT.
A4, A5, A6, A8, R8 so še vedno lepo preko torsen dif. Sicer pa nismo tu, da se bomo menili o audijih.

RollingStone je napisal ...

Pa nehajte že primerjat serijske avtomobile z rally avtomobili. ...

Kar sem hotel reči je, da noben rally avtomobil nima haldexa oz. visko.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 09 jul 2009, 17:58

AljAž je napisal ...

Kar sem hotel reči je, da noben rally avtomobil nima haldexa oz. visko.


To pa mislim da ne drži, kaj pa imajo potem Evoti, Impreze, ...

Pa tudi ta primerjava je neumesna ... mi vozimo avte za vsak dan in ne raly in tudi s temi avti ne vozimo raly Dejstvo pa je, da je Haldex narejen v deželah kjer je doma zima, že samo po tem ga sam uvrščam nad quattro, pa tudi sami smo to že poštudirali kajne rs

RollingStone je napisal ...

In glede na naše teste naprimer super druper quattro le ni tako super druper.



RollingStone je napisal ...

Vsi priznavajo, da je torsen boljši pogon od visko sklopke, kar nedvomno je.


Zanimiva teza

Dejstvo je da vi ( se pravi VSI ) s tujim k*** opletate po koprivah, jaz pa s svojim in za tem tudi stojim !

Re: AWD in Volvo
alfaromeo, 10 jul 2009, 13:41

Prvi A3 je imel sigurno drugačen quattro kot A6 in ostali. Imel je takega, ki se je vklapljal. Poznam modela, ki je imel omenjenšportno različico A3, S3, in mu je šlo blazno na organ, ker ni vedel, kdaj mu bo vklopilo zadnjo os. Ker je to za vožnjo počez drek. Pri stalnem 4 kolesnem pogonu pa vprašanja kdaj bo vkolpil ni.

Skratka vsak 4kolesni pogon ima svoje prednosti in slabosti.
"vklopljiv" ima to prednost, da požre manj goriva in moči kot stalni, nekatere izmed slabosti so zgoraj omenjene.
stali ima pa diametralno nasprotne slabosti in prednosti kot vklopljivi

Pri vseh pa je slabost nasproti RWD ali FWD večja porab goriva, večja obraba materialov, večji strošek vdrževanja itd...

Med osebnimi avtombili ima pa sigurno najboljši 4kolesni pogon civilni subaru legacy, pustite imprezo WRCSTI ob strani.

WRCSTI in EVO pa pelje "scat" vsak civilni 4kolesni pogon...

Več pa ne bi o teh "priložnostnih" 4 kolesnih pogonih, ki požrejo xy konjskih moči.

Sicer pa Volvo XC70 in XC90 in AWD-ji s svojim načinom 4kolesnega pogona ni mišljen za pojanje po 50cm snega, kar očitno tudi zmorejo (ptiček.press), temveč zgolj za varno vožnjo in kakšen nesplužen klanec pred hišo. Za kaj več pa kot sem že prej omenil si je potrebno omisliti primernejše vozilo.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 10 jul 2009, 14:38

Hvala Aljaž za izčrpno in sodelujoče poročilo Edino kar bi te popravil je, da vklopljivega pogona skorajda ni, obstaja edino pri Hondi CR-V, ki pa je res najbolj neumen pogon kar sem jih kdaj videl. Moj pogon napram quattru in Subarujevem AWD res spada pod "ne " stalnega, pa vednar JE stalni ( npr. 80-20 ), potem pa se moč prenaša na zadnjo os in obratno! Bi vas pa 1x povabil na kako športno vožnjo z mojim awd, ki me je včeraj spet presenetil ... kakorkoli hočeš avto postavit " pošrek " ti nikakor ne uspe, ga vržeš ven, pa te awd potegne nazaj noter ( v kolikor imaš gas do podna ) ... ja, neumnost zna bit mučna, po drugi strani pa lahko uvoz na AC spelješ s cca 20-30 km/h več kot s FWD. No, seveda je to pomembno samo zame, pa vendar se mi nekako dopade

Re: AWD in Volvo
AljAž, 10 jul 2009, 15:20

"vklopljivi" pogoni so vsi haldex, visco itd.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 10 jul 2009, 15:25

AljAž je napisal ...

"vklopljivi" pogoni so vsi haldex, visco itd.


Aa, imenujejo se stalni 4WD Vklopljivi je npr. Subaru Justy, ko mu iz 2WD " ročno " vklopiš 4WD ali pa Honda CR-V ko ima 100% predni pogon, potem pa ko se visko vklopi, se šele kardan zavrti in prenese del moči nazaj... vse ostalo je " stalni " 4WD !


Re: AWD in Volvo
Damijan, 10 jul 2009, 20:48

Volvo. 4 life je napisal ...
Aa, imenujejo se stalni 4WD Vklopljivi je npr. Subaru Justy, ko mu iz 2WD " ročno " vklopiš 4WD ali pa Honda CR-V ko ima 100% predni pogon, potem pa ko se visko vklopi, se šele kardan zavrti in prenese del moči nazaj... vse ostalo je " stalni " 4WD !




'tshuldigung, ampak treba te je malo prizemljit.
S čisto strojniškega vidika Haldex in Visco nista, tudi konstrukcijsko ne moreta biti, stalni 4x4.
Samo šteje se pod "stalni", ker jih ne vklaplja "človeški faktor".

Zato se počasi sprijazni, da nimaš stalni 4x4. Če bi ga še "nadgradil" z ustrezno elektronsko podporo, bi pa sigurno skoraj lahko deloval kot stalni 4x4.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 11 jul 2009, 20:43

Damijan je napisal ...

Samo šteje se pod "stalni", ker jih ne vklaplja "človeški faktor".


... in točno to sem jaz napisal, že s tem ko sem dal " stalni " v navednice kot ti

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 16 jul 2009, 09:51

sva z enim fantom imela debato na youtube, ko je začel nekaj, quattro bi bila boljša izbira in ne vem kaj ... jaz sem napisal, lej meni awd ustreza, če tebi quattro, potem ga imej, meni ne .... pa mal gor mal dol in potem se je zelo hitro izkazal in se mi zdi, da " pametni " ljudje zelo hitro dojamejo, če jim človek reče, da vsakemu svoje ...

Well guess what, I am right now on a lookout for a "new" (actually used) car and looking rationally at all the pros and cons I decided on a V70 over A4 - I am far from stating that quattro has no shortcomings. I like it's reliability and ingenious simplicity of torsen mechanism, however when it comes down to value for money, V70 is a hands down winner.

Re: AWD in Volvo
GregorM, 22 sep 2009, 05:15

alfaromeo je napisal ...

Prvi A3 je imel sigurno drugačen quattro kot A6 in ostali. Imel je takega, ki se je vklapljal. Poznam modela, ki je imel omenjenšportno različico A3, S3, in mu je šlo blazno na organ, ker ni vedel, kdaj mu bo vklopilo zadnjo os. Ker je to za vožnjo počez drek. Pri stalnem 4 kolesnem pogonu pa vprašanja kdaj bo vkolpil ni.


V garaži imam Audi A4 quattro (thorsen) in VW Boro 4 Motion (haldex). Bora ima enak pogon kot zgoraj opisani Audi A3 in na spolzki cesti počne povsem enake bedarije (vklopi zadnji pogon, ko izračuna, da so prva kolesa dovolj zdrsnila). Z A4 teh težav nimam in ga je pozimi užitek vozit. Je pa treba priznat, da je Bora že stara in ima vgrajen Haldex 1. generacije. Volvo v svoje novejše modele vgrajuje Haldex 3. generacije (pod imenom Instant traction), s katerim zaenkrat nimam izkušenj.

Prav škoda, da se vsi testi 4 kolesnih pogonov zreducirajo na neko rinjenje v zasnežen klanec, meni pa v 90% pride prav za brezskrbno vožnjo po običajnih cestah v slabem vremenu.

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 22 sep 2009, 08:53

GregorM je napisal ...

Prav škoda, da se vsi testi 4 kolesnih pogonov zreducirajo na neko rinjenje v zasnežen klanec, meni pa v 90% pride prav za brezskrbno vožnjo po običajnih cestah v slabem vremenu.


Beeeeehheeee

Re: AWD in Volvo
Švedmorebitprh, 22 sep 2009, 10:15

Ne spoznam se lih na AWD sem pa lani na Vogarju videl na lastne oči kako je outback ponižal volvota, audija in celo range roverja. Z lahkoto je prišel najvišje po zasneženem hribu....tko da verjetno ni tak auto đaba 50kEur.

Re: AWD in Volvo
T-5R, 22 sep 2009, 21:24

Ko je ravno debata glede raznoraznih AWD-jev, in high tech pogonov..... Na začetku letošnjega leta (27.Januarja) smo šli (4je) službeno v Samobor, z Volvom 960 RWD obutim v zimske gume. Na poti domov je zasnežilo, in smo se morali ustaviti v Novem mestu. Lahko samo povem, da sem šel mimo vseh AWD-jev, X3/5, MB-jev, in ostalih super vozil.

Tisti ki poznate NM, veste kakšen klanec je iz mesta proti priključku NM zahod. Tam sem brez problemov speljal, ko sem se moral v sredini klanca ustavit, ker je Lada Samara zavijala levo.

Tako, da še zmeraj prisegam na staro tehniko. Pa ne samo jaz.

Kdaj boste doumeli, da so vsi testi komercialne narave? Verjetno nikoli.

Pa še nagradno vprašanje! Zakaj po Rusiji v najhujšem snegu Ruski Kamaz letnik 1980 spelje (in prepelje) vsak klanec, medtem ko vse ostalo z vsemi mogočimi elektronskimi pomagali obstoji?

Zame osebno štejejo le dejstva v praksi. Vse ostalo me ne zanima.


Re: AWD in Volvo
GregorM, 23 sep 2009, 00:45

T-5R je napisal ...

Pa še nagradno vprašanje! Zakaj po Rusiji v najhujšem snegu Ruski Kamaz letnik 1980 spelje (in prepelje) vsak klanec, medtem ko vse ostalo z vsemi mogočimi elektronskimi pomagali obstoji?


Že vsaj 50 let je ljudem jasno, da za ritje po snegu pri 5 km/h potrebuješ:
1) popolno blokado vseh diferencialov
2) Velik odmik od tal
3) Grobe gume.
Najboljši avto za to je pa traktor. Le zakaj se noben dobro situirain gospod ne vozi v traktorju?

Če govorimo o serijskih avtomobillih višjega razreda, se prioritete AWD malce spremenijo:
1) Dobre vozne lastnosti pri vseh hitrostih tako na suhem kot mokrem vozišču
2) Čim manjši dodaten upor in hrup
3) Poceni izdelava
4) in šele na to off road zmožnosti

Sicer se bomo pa o sklopkah in diferencialih prepirali samo še par let. Po tem bodo imeli vsi malo boljši avti po en elektromotor v vsakem kolesu in si bomo pred vožnjo pač naložili program "traktor" ali "F1".

Re: AWD in Volvo
alfaromeo, 23 sep 2009, 10:07

Okej. Še malo izkušenj. Blokade difov ti v globokem snegu pomagajo avto spraviti še bolj na trebuh.

Najpomebnejša je guma, zato se je T-5R odpeljal mimo vseh kvazi terencov, pripravljenih na vse obuti v nizkopresečne valjarje šriine vsaj 235.

Še izkušnje iz Volvo sveta. Volvo 850T-5 obut v zimske gume dimenzije 185/65R15 je šel po snegu zelo dobro in veliko boljše kot V70R, ki ima pogon v teoriji boljši, ker ima visko sklopko v diferencialu, z pnevmatikami dimenzije 205/45R17.

Pa še nasplošno. Kolega, ki si je lastil citroena GS, se je pozimi veliko vozil čez ljubelj. Takrat, ko je bil sneg, se mu je smejalo. Z "jajci" se je peljal mimo vseh super duper 4maticov xdriveov, AWD, itdjev, 4 motion.
Zakaj? Pnevmatika 135/70 R14 in ne 225 45 17 ali še več.

Za cel sneg pa je najboljše imeti šrioke gume, da avto ne počepne.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 23 sep 2009, 12:17

Točno tako. Ozka guma pozimi dela čudeže. Razne blokade difov pa tukaj ne pomagajo preveč.

Re: AWD in Volvo
urber, 23 sep 2009, 20:42

Ja res, ozka guma dela čudeže.

Pri hiši imamo že več kot 10 let Subaru Justy 4WD. Ga ni snega da bi ga ustavilo. Na njej so valarji širine 135, zraven 4WD pogon, zato gre po snegu nenormalno

Se je zanimivo pozimi vozit v klanec, katerega imam preden lahko sploh pridem do Laškega, ko počakaš sredi brega in spelješ, ostala vozila pa stojijo

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 24 sep 2009, 08:23

Moj wintervagen je tudi justy. Mislim, da ima gume 155/65/13 in AWD. Marsikdo se je že čudil, dam ta avto prileze, pa najsibo travnati klanec ali (suh) sneg do šip. Glede na to, da avto ni namenjen takim ekstremom, kot jih preizkušamo mi, se odreže fantastično. Če bi bil še malce bolj oddaljen od tal bi bilo super.

Re: AWD in Volvo
urber, 24 sep 2009, 08:36

Ja res ta avto pride marsikam. Tudi kolegi so se že večkrat čudili, po kakšnem snegu smo se peljali, pa nobenih problemov.
Imam pa seveda velikokrat tudi kake offroad varjante, kateremu stara dobra justika no kos zaradi svoje oddaljenosti od tal

Malo bolj bi moral biti oddaljen od tal pa bi bil super.

Re: AWD in Volvo
Švedmorebitprh, 24 sep 2009, 10:43

Ma najbolš sta Steyr-ova haflinger pa pinzgauer. Haflinger ima samo 30 konjev premaga pa vse klance.

Re: AWD in Volvo
RollingStone, 24 sep 2009, 11:46

Same delfino ima tudi samo 20hp, pa gre povsod. Pa ravnotako ne spada v to debato.

Re: AWD in Volvo
Švedmorebitprh, 24 sep 2009, 13:13

Pa zakaj pinca pa haflingerja s traktorjem primerjaš. Pinc gre 110 km/h in se z njim lahko 10 oseb komot pelje v največje klance.....to še Puch ne zmore.

Re: AWD in Volvo
tonkoexpress, 28 sep 2009, 19:53

Od kdaj in pri katerih modelih oz. motorjih ima Volvo Instant Traction sistem?

Re: AWD in Volvo
Volvo. 4 life, 22 dec 2009, 22:38

AljAž je napisal ...

"vklopljivi" pogoni so vsi haldex, visco itd.


How can Volvo claim they have full time AWD even though primarely only two wheels are powered?


The Volvo automatic AWD system has no traditional transfer case. Primary power goes to the front wheels. The rear drive shaft incorporates a viscous coupling (Haldex on the new XC-90) and as long as front and rear axles rotate at the same speed the coupling unit would remain inactive and the rear tires receive no torque - they are just rolling along. Would indeed slippage occur at the front wheels, the VC (Haldex) will create a power flow to the rear axle.

But if only the front is powered in no slip situations (which is almost always) and the rear does not get any torque - how can Volvo claim it to be an AWD system?

Surprisingly, if only one axle is powered, front and rear axles do not rotate at the same speed. The powered axle always spins a little faster (about 5%) than the axle with the wheels just rolling along. It slips a little on the ground. So, the VC (now Haldex) reacts to the speed difference and compensates with a proportional allocation of torque for the rear. This way the rear axle will get 5% of the torque and thus each rear wheel receives 2.5%.

Voila! All 4 wheels get power all the time. Volvo PR did not lie - it is full time AWD.

However, a power distribution of 95/5 makes for very insufficient traction use. The front axle is very likely to start spinning with the slightest change of traction. A power split of about 50/50 guarantees the safest use of available traction. After all that's the way 4WD was intended to be. Volvo does not offer that.

A serious drawback of the older Volvo system (Viscous Coupling) is, that you will probably have to buy four new tires if only one is bad.

Please note, that newer Volvos with Haldex couplings do not suffer damage when the tire sizes are slightly unequal.

Re: AWD in Volvo
AljAž, 24 dec 2009, 17:29

Voila odgovoril si sam sebi. Kaj ti pomaga "kao stalno vklopljen" awd če je končni rezultat praktično enak tistemu za katerega se pač "fabrški PR" ni spomnil da je "kao" stalni. Kolesa se vrtijo... v prazno.
Volvo. 4 life je napisal ...

AljAž je napisal ...

"vklopljivi" pogoni so vsi haldex, visco itd.


...
However, a power distribution of 95/5 makes for very insufficient traction use. The front axle is very likely to start spinning with the slightest change of traction. A power split of about 50/50 guarantees the safest use of available traction. After all that's the way 4WD was intended to be. Volvo does not offer that...



Re: AWD in Volvo
mrv, 07 jun 2012, 09:49

nekaj slik glede servisa AWD pogona pri 850 AWD in V70 PH1 verjetno tudi XC70

http://s79.photobucket.com/albums/j142/Bilderkammer/Volvo%20V70R%20AWD/Workshop%20Winkelgetriebe%202010/

Re: AWD in Volvo
mrv, 07 jun 2012, 09:58

pa to če keri rabi

http://www.driveshaftparts.co.uk/index.php?searchStr=volvo+v70&_a=viewCat&Submit=Go

Na Ra ne paše ma večji zglob, cene pa so smešno ugodne



Re: AWD in Volvo
AssKicker, 03 jan 2016, 12:13

Meni se pa zdi da awd zelo hitro vklopi.. Danes sem malo sprobaval mojega V70 D5 awd ročni menjalnik, in se mi zaenkrat zdi super. Sicer z drugimi 4-kolesnimi pogoni niti nimam izkušenj, ampak kar sm se danes vozil pa igral, se je super obnesel

Re: AWD in Volvo
gorgh, 03 jan 2016, 12:29

Mene pa jebe in jezi ker mam kao 4wd avto, pa mi haldex ne dela, matr me jezi. Cakam mehankarja da ma cajt in se zrihta use nazaj u nulo pol nej pa suva ta sneg. Nism u lajfu se mel 4wd pa komi cakam ))

Re: AWD in Volvo
MarkoD, 03 jan 2016, 12:32

Jaz sem svojga dons parkrat "pritisnil" po zasneženi cesti. Je hotel zadnji del avta prehitevat
Tko da sklepam da vsi štirje vlečejo

Re: AWD in Volvo
Cojz, 05 jan 2016, 19:47

Evo sem demonstriral AWD v v60

http://1drv.ms/1PL6NbO

http://1drv.ms/1O6ztaF