S80 T5 1999 zavore
Wikka, 17 dec 2015, 09:21

Pozdravljeni,

kaj menite o sprednjih diskih na mojem Volotu S80 T5? Bi jih bilo za zamenjati ali je dovolj namestiti nove ploščice? naj omenim, da imajo kar nekaj roba vendar za enkrat prav nič ne tresejo in zaviranje je tudi dobro. Prednje ploščice so seveda izrabljene...



Na spodnji sliki je zgoraj prednja ploščica in spodaj zadnja, bistveno večja obraba spredaj



Zadnji diski in ploščice pa so še vredu...




Re: S80 T5 1999 zavore
Volvej, 17 dec 2015, 11:00

Zmeriš debelino diska, pogledaš koliko je debelina novega in koliko je min predpisana debelina. Tak po slikah bi jaz rekel, da je to za zamenjat. Tresenje nima veze z debelino / obrabljenostjo diska, tako da to ni noben pokazatelj.

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 17 dec 2015, 11:20

Jah, tudi meni se zdi, da bi bilo skoraj najbolje zamenjati. Manjka pa ga 1 mm z vsake strani. hvala Volvej. lp

Re: S80 T5 1999 zavore
Damijan, 17 dec 2015, 13:52

Najbolje zamenjat! Drugače si hitro pod minimalno debelino in lahko začne kriviti diske, potem pa potresava! V najslabšem primeru zna pa še počiti ko je to najmanj potrebno!

Diske imaš debeline 28mm, minimalna debelina je pa 25mm

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 17 dec 2015, 23:14

Torej, meritev je potrdila kar pravi Damijan, original debelina je bila 28 mm, obrabljeni pa so do 25,5 mm. Tako da je še 0,5 mm mesa



Hecam, odločil sem se za zamenjavo.

Kaj naj kupim "Genuine Volvo" ali "Skandix own label" za pol cene originala?

Hvala!

Re: S80 T5 1999 zavore
Godward, 17 dec 2015, 23:45

Zimmermann

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 18 dec 2015, 08:30

Pa ravno na tem forumu sem bral, da imajo nekateri s temi 305mm Zimmermann diski tižave in da niso preveč zadovoljni...

Godward, ti imaš tudi take? Izkušnje?

Re: S80 T5 1999 zavore
Damijan, 18 dec 2015, 09:06

"Genuine Volvo" je tista roba, ki je bila v danem trenutku najugodnejši ponudnik!

Če so cevi in zavorne klešče na avtu kot mora biti, potem je vseeno, katere diske in ploščice zmontiraš, mora delovati BP!

Sam sem spomladi menjaval zavore zadaj na mojem avtu. Vsi bi dali neko superduper robo za jurja, ker zdaj nič ne primejo zavore. Jaz sem pa iz principa montiral takšne diske, pretesnil zavorne klešče, zamenjal cevi in zavira kot se šika! Strošek? Kakih 50€ za ves material, delal sem sam.



Re: S80 T5 1999 zavore
Godward, 18 dec 2015, 20:55

Imam, zaenkrat ok.

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 22 dec 2015, 16:04

Ekkola dokler čakam nove diske sem stare za nekaj časa namontiral nazaj... vse sem spucal, podmazal vodila klešč s silokonsko mastjo in bremze primejo so pa bile stare ploščice res fajn znucane...



Re: S80 T5 1999 zavore
ddejc, 23 dec 2015, 08:45

Vodila klešč podmazuješ z bakreno mastjo, ker prenese temperaturo. Silikonska in temperatura ne gresta nabolj skupaj.

Glede na obrabo ploščic bi ti predlagal, da temeljito očistiš vodila (najbolje peskanje) in preveriš v kakem stanju so tesnila in batki v čeljustih in jih po potrebi zamenjaš.

Batke se podmazuje s pasto za zavorne cilindre


Jaz preferiram ATE zavore. Za TRW lahko rečem, da so šrot, ker sem skuril dva kompleta na prejšnem avtu v 25kkm, potem sem dal gor Ate in se veselo vozil 30kkm, ko sem avto prodal z BP zavorami.

Re: S80 T5 1999 zavore
Decko, 23 dec 2015, 22:54

Tudi jaz preferiram ATE...dovolj dobra kvaliteta za normalno vožnjo
Pa tudi hitro

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 28 dec 2015, 15:50

pozdravljen, tudi jaz sem ob nakupu ploščic (Bosch) prosil za mast na osnovi bakra ampak so mi prodajalci svetovali, da naj za vodila raje uporabim tole namesko silikonsko mast (tudi od Boscha), ker da so z bakereno mastjo po navadi težave na ABS senzorju... pa sem vzel silikonsko... bom preveril kako je temperaturno obstojna, ker tega res nisem čital...

evo tole sem namazal, ne piše pa nikjer kakšna je temperaturna obstojnost...



Re: S80 T5 1999 zavore
ddejc, 29 dec 2015, 08:51

Zanimivo. Masti sicer ne naneseš na elemente, ki se vrtijo in posledično tudi nimajo kje zaiti v obroček ABS senzorja.
Vsekakor pa preberi kaj piše na embalaži glede temperature.

Jaz mast nanesem na vodila, ki se premikajo in na dele, ki pridejo v stik s ploščicami, da ne pride do škripanja in cviljenja. Tu je mišljena zadnja stran ploščic ne stran kjer je torna površina!

Re: S80 T5 1999 zavore
Damijan, 29 dec 2015, 15:44

Namesto bakrene lahko tudi keramično pasto!

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 31 dec 2015, 08:58

Pozdravljeni,

pri menjavi ploščic sem opazil, da so pregibne cevke na vseh štirih kleščih že fajn razpokane in sem zato prek www.skandix.de naročil nove. Ker se tega ne bom lotil sam, saj sem že pri prenovi stare Honde CB500 Four sem imel velike težave s prezračevanjem zavornega sistema, bi menjavo pregibnih cevk ter menjavo zavornega olja prepustil strokovnjaku.

Ali mi imate na obalnem pasu koga za priporočati, ki se s tem ukvarja?




Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 31 dec 2015, 09:07

Zob časa je fajn fajn načel tudi mojo ročno zavoro. Kakorkoli že ima avto že skoraj 17 let. Ko sem imel avto na stojkah sem ugotovil, da je problem v obeh zajlah in ne v ferodah/paknah ali bobnu ali katerikoli drugi komponenti ročne zavore... Gumijasti oz. plastični ovoj zajle je preperel in želiezni bovden je povsem zaruznil, posledično je zajla po notranjosti tekla z veliko težavo, predvsem se je s težavo vračala... komplet zajli sem na www.skandix.de kupil novi... zajli sicer nista poceni ampak po moje se splača zamenjati... bom poročal potek menjave...



Re: S80 T5 1999 zavore
Damijan, 01 jan 2016, 12:45

Koliko pa je stal tale špas s cevmi in potegami za ročno zavoro?

Ker cevi dvomim, da so neka vesoljska tehnologija! Jaz jih dam vedno narediti v PRIT v LJ, cena ene cevi z vsemi novimi priključki manj kot 10€.
In prezračevanje tudi ni nikakršna znanost. Ponagajat zna samo na spoju kovinske in gumi cevi, ker ponavadi na kovinski cevi matica za spoj prime in je potrebno pogret, da se matica na cevi vrti.

Za potege pa bi se lahko tudi pred nakupom pozanimal, ker vejetno lahko dobiš tudi takšne, kjer sta žica in bovden z notranje strani prevlečena s teflonom. Tako ne zmrzne in ne zarjavi.
Možnost je pa tudi, da daš narediti iz INOX-a. To delajo v LJ, za okrog 30€ po kosu.

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 01 jan 2016, 20:14

Prednji par cevi cca. 30 €,
Zadnji par cevi cca. 24 €,
Zajla za ročno zavoro 54 € rabim pa dve, torej 108 €.

Re: S80 T5 1999 zavore
Damijan, 02 jan 2016, 17:26

Kar precej, sploh za cevi. To s poštnino ali brez?

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 04 jan 2016, 09:02

Pozdravljen Damijan... meni pa se ne zdi taka grozna razlika v ceni med tem kar sem jaz naročil in plačal in tistim kar si mi ti predlagal... vem, ja da se da po meri narediti... tako cevi kot tudi zajle... to sem že nekajkrat koristil, ko sem kakšnega Tomosa obnavljal ali pa nazadnje, ko sem delal Hondo CB 500 Four...

Ti praviš, da bi bila cena za komad cevi okoli 10€, medtem ko sem jaz dal za enega max 15€. Ni taka reč... še posebaj, ker sem naročil še nekaj druge robe, ki sem jo dobil samo prek skandix-a.

Glede zajle ročne zavore pa je tako, da je en kup enih plastik in tesnil zraven, da bi se težko tako zelo približali original videzu in funkcionalnosti, pa če bodo te zajle trajale toliko kot so originalne bodo več kot amortizirane ...

Stroške pošiljanja bom pa zanemaril, saj bi jih imel tudi, če bi to v Ljubljani delal, jaz sem s Kopra... ko sem delal te reči po meri sem plačal celo dvojno poštnino, saj je bilo treba stare kose najprej poslati v LJ in plačati poštnino in nato plačati še poštnino, ko so ti kose poslali nazaj, stare in nove.

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 05 jan 2016, 08:48

Ekkola pa imam nove stare nerabljene diske. Kupil sem jih od gospoda iz Velenja, ki jih je hotel zamenjati na svojem Volvotu, vendar ga je nato prej prodal in diski so mu ostali... strošek 80€

Dimenzije:
Prednji: 305mm, 28mm, luknja 68mm, 5X108
Zadnji: 287mm, 14mm, luknja 68mm, 5X108



Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 20 jan 2016, 09:15

Zdaj mi je popolnoma jasno zakaj sem imel težave z ročno zavoro Zajla je bil popolnoma fuč. Priznam pa da je menjava v lastni garaži brez dvigala kar problematična, še posebaj napeljava zajle nazaj v kabino s spodnje strani se je ni dalo na noben način potisniti nazaj v kabino, tako da sem jo moral spodaj potiskati not, zgoraj pa z eno žico na kateri sem naredil kavelj, vleči not. Pa je šlo...

50% je narejenega, sedaj moram ponoviti vajo še na drugi strani.

nova in stara zajla, mislim da ni dvoma katera je katera:


pakne (ferode) od ročne zavore in disk z bobnom nameščen nazaj gor:


vlečenje zajle v kabino s pomočjo žice s kaveljčkom:




Re: S80 T5 1999 zavore
D|N, 20 jan 2016, 10:44

A za rocno zajla tok zarjavi,da ne laufa? Al kje je fora? Ni nobene druge opcije,da bi se ocistilo recimo? Pa da ni treba pol avta razdret?

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 20 jan 2016, 11:03

V bistvu je najbolj zarjavel bovden pa tista plastika na koncu je bila že močno razpadajoča, kot se vidi na sliki... ne vem kaj bi bilo tu za očistiti kot praviš Avto je letnik 1999 in čeprav nima veliko kilometrov leta naredijo svoje...

Spet ni tako hudo... za eno stran sem s tuhtanjem in s tem da sem delal vse sam potreboval dobri dve urci... za drugo stran bom potreboval pol manj cajata (upam)

Re: S80 T5 1999 zavore
D|N, 20 jan 2016, 13:06

Sprasujem,splosno.:) ker mene mecejo na tehnicnih zarad rocne,pa je vse novo,razn zajle

Re: S80 T5 1999 zavore
Wikka, 20 jan 2016, 13:42

jaz pa sem čisto vse ostalo staro pustil, razen ZAJLE