Novica:Powershift Transmission: Menjalnik z dvema sklopkama
(Kategorija: Misc)
Objavil HIŠNIK
02 02 2008 - 10:22:29

Powershift je Volvova različica že uveljavljene kratice DSG, ki jo pri koncernu VW uporabljajo za njihov menjalnik z dvema sklopkama. Gre torej za koncept, pri katerem sta v klasičnem menjalniku nameščeni dve sklopki, pri čemer ena sklopka upravlja lihe, druga pa sode prestave. Menjalnik je v celoti podprt z elektroniko, zato ga v bistvu uvrščamo v družino samodejnih menjalnikov. Enako kot DSG tudi Volvov menjalnik dovoljuje ročni način prestavljanja po vzoru sekvenčnih menjalnikov.


Teorija
Če si zadevo predstavljamo nekoliko enostavneje, gre torej za dva ločena menjalnika s skupno izstopno gredjo, pri katerem so v enem nameščene lihe (1, 3 in 5) v drugem pa sode (2, 4 in 6) prestave. Vsak menjalnik ima svojo sklopko, prestave pa se ne menjavajo tako kot pri klasičnem menjalniku, kjer s sklopko odklopimo motor od menjalnika in nato s pomočjo sinhronizacijske sklopke vklopimo drugo prestavo ter jo s sklopko ponovno povežemo z motorjem. Menjava prestave pri menjalniku z dvema sklopkama poteka tako, da se le sklopki med seboj zamenjata, ustrezen zobniški par posamezne prestave pa je vklopljen že pred tem. Pri takšnem prestavljanju tako zaradi krmiljenja sklopk praktično ne pride do prekinitve pogona, saj izklopu ene prestave sledi takojšen vklop druge.

Brez elektronike ne gre
Seveda je vse podprto z elektronsko pametjo, saj mora menjalniško drobovje vedeti, katero prestavo mora pripraviti za naslednje menjavanje. Primer: ko speljemo v prvi prestavi, pomeni, da je vklopljena prva sklopka in zobniški par prve prestave. Med naraščanjem vrtljajev motorja, se "pripravi" zobniški par druge prestave in v trenutku prestavljanja sistem le zamenja (beri: razklene prvo in vklopi drugo) sklopki. Ob tem, ko se ena sklopka izklaplja, se druga vklaplja, kar v praksi deluje kot pretikanje brez prekinitve potisne sile motorja. Enak princip pretikanja velja za vse nadaljnje prestave in seveda tudi prestavljanje iz višjih v nižje prestave. Powershift menjalnik je namenjen vgradnji v vozila, katerih motorji dosegajo do 450 Nm navora, zaenkrat pa ga bodo pri Volvu vgrajevali v modele C30, S40 in V50, ki jih poganja dvolitrski turbodizel s 100 kW največje moči in 320 Nm navora. Omenjeni agregat bo na račun novega menjalnika Powershift porabil do 8% manj goriva.


Tema o tem na forumu: (C30/S40/V50) Powershift menjalnik

vir: www.avtomobilizem.com, VolvoCarsNewsroom




Za novica je izvozimvolvo.si
( http://vozimvolvo.si/news.php?extend.93 )