Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi


20 let varnostne blazine pri Volvu
Prvi volvo, opremljen z varnostno blazino, je zapustil proizvodni trak leta 1987. Od takrat so Švedi neprestano izboljševali tehniko varnostnih blazin z namenom zagotavljanja najboljše varnosti za potnike v primeru čelnega in bočnega trka.




Varnostne blazine so del serijske opreme že nekaj let, a ni bilo vedno tako. Na začetku sta predstavljala razvojnim inženirjem največji trn v peti tehnologija in njena zanesljivost. Lennart Johansson, šef razvoja notranjosti pri Volvu, pravi, da pripraviti blazino do sprožitve ni težava, njena sprožitev v točno določenem trenutku je pa nekaj čisto drugega.

Začetki v 50 letih prejšnjega stoletja

Prve zamisli o varnostnih blazinah so nastale že v zgodnjih petdesetih letih prejšnjega stoletja, a stanje tehnike še zdaleč ni dovoljevalo njeno uporabo v praksi. Lep dokaz temu predstavlja patent iz leta 1955, ki opisuje rešitev, močno podobno današnjim sistemom, a s pomembno razliko. Voznik je moral namreč sam sprožiti blazino s pritiskom na gumb ...
Na začetku je potekala vroča tematika tudi o uporabi prirotehničnih nabojev, s katerimi bi se napihnile blazine s plinom, saj so se številni strokovnjaki ubadali predvsem s problematiko ravnanja z eksplozivnimi snovmi na proizvodnji liniji ter njihovih potencialnih nevarnosti, ko so enkrat vgrajene v vozilu.



Preboj za varnostne blazine je pomenil zakon, ki je stopil v veljavo leta 1984 v Združenih državah Amerike, ki se je osredotočil na nevarnosti neuporabe varnostnih pasov. Posebnost je bila tudi zapoved, da morajo avtomobilski proizvajalci v roku treh let razviti sistem varnostne blazine, ki za aktivacijo ne potrebuje sprožitve s strani voznika ali sopotnikov.

Sodelovanje z varnostnim pasom

Kmalu po tem je varnostna blazina bila potrjena kot najboljša tehnična rešitev. Številni so bili celo mnenja, da bo nadomestila tritočkovne varnostne pasove, ki jih je mimogrede Volvo predstavil v svojih vozilih že leta 1959, a so Švedi uspešno argumentirali, da je učinkovito varovanje potnikov možno le ob skupnem sodelovanju varnostnih blazin in tritočkovnih pasov. Varnostna blazina je z modelom 850 postala del serijske opreme v volvih leta 1991.

Prvi pri varovanju pri bočnem trku

Štiri leta kasneje je Volvo Cars naredil še en korak v varovanju potnikov. Takrat je namreč predstavil bočno varnostno blazino, ki je bila vgrajena v bočni del naslona sedeža in je varovala prsni koš potnika v primeru bočnega trka. Ko je konkurenca pricapljala za Švedi s svojimi rešitvami bočnih varnostnih blazin pa je Volvo že spet prehiteval z varnostnimi zavesami.
Slednje so bile zasnovane z mislijo na glave prednjih in zadnjih potnikov v primeru bočnega trka. Varnostno zaveso so prvič predstavili leta 1998 v modelu S80, danes pa je z izjemo kabrioletskega C70 del serijske opreme v vseh volvih. Pri C70 je zaradi zložljive strehe posebna bočna blazina vgrajena v oblogo vrat, pri čemer se napihne navzgor ter tako nudi enako stopnjo zaščite za voznikovo in sovoznikovo glavo v primeru bočnega trka in celo prevračanja vozila.
Švedi pa so to tehniko v svežih modelih V70 in XC70 naredili uporabnejšo tudi za otroke, saj so zavese pri obeh modelih podaljšali navzdol še za dodatnih 60 mm, tako da nudi oporo tudi otroškim glavam.

Poleg napihovanja še veliko več

Tehnika je na področju varnostnih blazin v 20 letih izjemno napredovala, pri čemer je bil Volvo eden glavnih igralcev pri potiskanju meje mogočega naprej na tem področju. Današnja tehnika se tako ukvarja predvsem z razumevanjem poteka trka, vrednotenjem sil, ki nastanejo pri tem in ki delujejo na človeško telo med trkom ter seveda kdaj, kako ter s kakšno močjo se naj blazina sproži, da bo nudila najboljši učinek varovanja potnikov na vseh sedežih.

20 let je vsekakor dolgo časovno obdobje, a tudi napredek, ki je bil v tem času narejen v avtomobilski industriji je ogromen ... in pri tem nimamo v mislih le področja varovanja potnikov.

Avtor: P.H.
Vir: www.avtomobilizem.com

[Submitted by volvo5er]
Posted by Blaž on 04 06 2007 - 09:20:43 | Read/Post Comment: 12 |tiskalniku prijazno
Prisotni
Gostov: 59, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5976
najnovejši član: Juliovioky
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete