Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi
http://www.seeklogo.com/images/1/740-logo-6E10838713-seeklogo.com.gif

Odločilnih 6 stotink sekunde - VOLVO S40 v preskusnem bočnem trku z Volvom XC90
Novi Volvo S40, o katerem pišemo na drugih straneh, naj bi bil po zagotovilih Volvovih strokovnjakov med najvarnejšimi v svojem razredu. Čeprav je S40 za 35 cm krajši kot S80, so si Volvovi strokovnjaki zadali cilj, da mora biti novi S40 vsaj tako varen kot največja Volvova limuzina. Že dosedanji S40 je bil zelo varen avto, saj je bil prvi avto v svojem razredu, ki je na Euro NCAP preskusnem trku dobil štiri zvezdice. A to ni presenetilo, kajti varnosti so pri Volvu vedno namenjali veliko pozornost - tudi z dovolj veliko mošnjo denarja za raziskave in udejanjanje tehničnih rešitev.



Da bi dokazali varnost novega S40, so novinarjem prikazali trk S40 - vozil se je s 25 km/h - in cestnega terenca XC90. Ta se je s hitrostjo 50 km/h bočno zaletel v S40. Vse se je zgodilo v 6 stotinkah sekunde - toliko namreč traja takšen trk - posledice pa lahko trajajo vse življenje. XC90 je imel malce udrt prednji odbijač, tudi pokrov motorja je rahlo potisnilo navzgor, voznikova vrata so se odprla brez težav, na lutki ni bilo videti sledi poškodb. Povsem drugače je bilo z S40. Voznikova vrata so bila dokaj močno potisnjena navznoter, toda ker sta prednja sedeža postavljena na posebne nosilce, ki se ob trku pomaknejo proti sredini avta, poškodbe ne bi bile prehude. "Morda bi imel voznik zlomljeno rebro ali dva - odvisno od starosti in konstitucije telesa, prav lahko pa bi jo odnesel tudi brez večjih poškodb, le s kakšno odrgnino ali podplutbo," je ocenil Ragnar Crona, inženir, ki ocenjuje učinke preskusnih trkov.

Volvo S40 se je torej zelo dobro odrezal - zaradi številnih dejavnikov. Prvi je nedvomno zelo čvrsta karoserija, ki je narejena iz petih različno trdih jekel, ki se tudi različno upogibajo in s tem tudi različno absorbirajo energijo. Drugi je v posebni diagonalni ojačitvi bočnih vrat, kar omogoči, da se vrata ne upognejo premočno tudi ob takšnem trku kot je z XC90, ki zaradi svoje višine udari neposredno v vrata drugega avta, ne pa v prag, kot je to pri nižjih avtih. Tretji je v že omenjenih vodilih, ki sedež - ta je tako sestavni del avta - pomaknejo proti sredini potniške kabine. Četrti je v varnostni opremi kot sta v velika bočna varnostna meha in varnostni zavesi za zaščito glave. Peti dejavnik je, da ima S40 posebno ojačitev s prečno cevjo med prednjima A stebričkoma, ki pripomore k čvrstosti karoserije in s tem zaščiti potniške kabine - prepreči namreč, da bi sile ob trku prednja stebrička potisnile navzven. Zato sta vzdolžna nosilca, ki prestrežeta obremenitev pri čelnem trku, lahko krajša, njun učinek pa je enak kot pri večjem S80.

Volvo S40 je ob bočnem trku z XC90 - tak trk stane 30.000 evrov brez stroškov za avta, ki sta serijska z vso opremo - zelo prepričljivo dokazal svoje varnostne sposobnosti in zmogljivosti. Če se bo še z drugimi lastnostmi, je Volvo s tem avtom na dobri poti k uresničitvi svojih proizvodnih in prodajnih načrtov.

[Submitted by Terminator]
Posted by HIŠNIK on 02 01 2007 - 19:49:24 | Read/Post Comment: 44 |tiskalniku prijazno
Prisotni
Gostov: 64, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5976
najnovejši član: Juliovioky
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete