Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi
http://www.seeklogo.com/images/1/740-logo-6E10838713-seeklogo.com.gif

Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Oprema, dodatki in tuning
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Komfortni utripalniki

Avtor objava
sebaveh
25 feb 2012, 21:24 Predogled tiskanja
Član #91
Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08
Lokacija: Slovenska Bistrica
Objav: 1249
Pri novejših avtih zagotovo poznate - enkrat na kratko premaknemo ročko smerokazov in ti trikrat utripnejo. Zelo fajn stvar za avtoceste, večpasovnice in rondoje. Zato sem se odločil izdelati en takšen avtomat v lastni režiji, ki sem ga vgradil v svojega S40. Avtomat je na splošno možno vgraditi v vsa vozila s klasično zasnovo smerokazev.

Ima 5 priključnih žic:
-15 za napajanje +12V preko kontakta
-31 za maso
-49a kot izhod iz utripalnega releja
-L za levo stran žarnic
-R za desno stran žarnic
Naredil sem ga na originalen 10-polni konektor, tako da se priključi na stikalo za vse štiri smerokaze, saj so tam vsi potrebni signali in priključki ki jih potrebujemo, zato je montaža potem tudi poenostavljena.

Zahteve delovanja so sledeče:
-Ob premiku ročke mora avtomat takoj začeti delovati
-Če si premislimo in premaknemo ročko na drugo stran, še preden je utripnil do konca, se mora prejšna stran takoj ugasniti, pobrisati števec utripov, ter začeti druga stran
-Vezje mora biti imuno na motnje, prekratkotrajne premike ročke, ter inercijo ročke na nasprotno stran, ko se prejšnja izklopi zaradi vračanja volana (ročko včasih malo odnese preko)
-Ko so vklopljeni vsi štirje smerokazi se program ne sme zmesti in nekontrolirano vklapljati izhodov
-Ko nismo privezani in rele oddaja hitre impulze, se program ne sme zmesti in nekontrolirano vklapljati izhodov
-Napajanje mora zdržati avtomobilske razmere (8-16 V)
-Čim manj ali nič posegov v obstoječo inštalacijo

Kdor se spozna na elektronska vezja bo takoj vedel zakaj gre: po vsako vejo žarnic pripeljemo na vhodni del vezja (napetostni delilnik, filter kondenzator, zaščitne clamping diode) in na vhod mikrokontrolerja. Izhode pa potem na kontrolno svetlečo diodo, gonilni tranzistor, ta pa izhodni mosfet tranzistor, ki vklaplja posamezno stran žarnic. Dodana je še zaščitna zener dioda in navadna dioda v zaporni smeri za zaščito pred visokonapetostnimi konicami. Na nek način je torej izhod vezan na vhod, od tu naprej pa je vloga programa da zaznava stanje ročke, vklopljenost žarnic, in omogoča vklop izhodnih tranzistorjev. Vezje je bilo risano v Altium Designer 6. Estetika tudi ni nevemkaj, zgleda da filmi pri osvetljevanju ploščice niso bili dovolj črni. Pa še očistiti jo moram.

Program je relativno preprost. Skrbeti mora da vse deluje po zahtevah, drugače pa sem ga tudi precej komentiral in bo enostaven za razumevanje. Program je napisan v C, z orodjem CodeVision AVR.

Ohišje je enostavno dobavljivo (standardne mere) v trgovinah z elektronskim materialom, kakor tudi vse ostale komponente. Te so velikosti SMD 0805, razen svetleči diodi ki sta 0603. Pač sem uporabil kaj sem imel na zalogi.
Program se vpisuje preko ISP vodila, torej preko 6-pinskega konektorja na ploščici. V programu sta spremenljivki "stevec_L" in "stevec_D" omenjeni v pogojnem stavku in primerjani s številko - konstanto. Ta nam določa kolikokrat bodo smerokazi utripnili in jo lahko programsko spreminjamo ter potem zapišemo v mikrokrmilnik. Jaz sem jo nastavil na 5 utripov.

Ker forum ne dopušča drugih tipov datotek kot le slike (ne vem za čigavo zdravje), bo vse skupaj dobavljivo na forumu ELEKTRONIKOV Razen če ima kdo kakšno drugo idejo?







[ Uredi 25 feb 2012, 22:15 ]
Na vrh
Spletna stran
Volvoline
25 feb 2012, 22:10
Član #96
Prijavljen dne: 23 nov 2006, 21:13
Lokacija: Loka
Objav: 178
Vsaka čast, majster! Hvala za lepo lekcijo iz elektronike
Na vrh
AssKicker
15 jan 2019, 20:36
Član #12712
Prijavljen dne: 29 jan 2015, 20:17
Lokacija: Bled
Objav: 577
Pozdravljeni,
mogoče kdo ve, če lahko pri V70 2005 letnik zamenjaš levo stikalo z stikalom od novejšega, in potem dela ta funkcija, ko z kratkim potegom smerokazi 3x utripnejo? Pri S60 2008 sem imel to funkcijo, V70 2005 pa tega nima.
Na vrh
winni
16 jan 2019, 01:57
Član #13904
Prijavljen dne: 29 dec 2016, 16:58
Objav: 93
Čestitke avtorju za izvedeno idejo. V svoji izobrazbi imam zapisan tudi delček elektrotehnike, pa več kot kakšen upor odcinit in zacinit nazaj ne bi znal, zato tudi moj poklon

Če pa preidem k bistvu komentarja - CFE ima to funkcijo vgrajeno kot standard, in to preko volvo canbusa - brez celega kupa "analogne" elektronike, vidne na zgornjih slikah.
Na vrh
Volvej
16 jan 2019, 10:04
Član #1127
Prijavljen dne: 05 maj 2009, 13:06
Objav: 1553
AssKicker je napisal(a): ...

Pozdravljeni,
mogoče kdo ve, če lahko pri V70 2005 letnik zamenjaš levo stikalo z stikalom od novejšega, in potem dela ta funkcija, ko z kratkim potegom smerokazi 3x utripnejo? Pri S60 2008 sem imel to funkcijo, V70 2005 pa tega nima.


Poglej tule, mislim da bi mogel imeti tudi to funkcijo:
https://www.volvotech.eu/cfeplus

Tu na 3. strani pa imaš cel spisek:
https://www.volvotech.eu/download/documents/manuals/CFE-Plus-qrg-latest-incl-beta.pdf
Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 47, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5972
najnovejši član: Twxqrprob
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete