Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi
http://www.seeklogo.com/images/1/740-logo-6E10838713-seeklogo.com.gif

Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Raba in vzdrževanje
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Avtomatski menjalniki

Pojdi na stran  1 [2] 3 ... 11 12 13
Avtor objava
S60R-Ocean Race
21 maj 2007, 16:15
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
grimreaper je napisal(a): ...

Sigurno DSG ima torque converter?


Mora ga imeti, drugače ne bi mogel prenašati moči na zobnike, tole moč pa prenaša preko ATF olja v menjalniku, to pa spet ne gre drugače kot pa preko Torque Converterja, saj tudi DSG lahko kombinira prestavna razmerja in spet za to je pogojen Converter.
Na vrh
grimreaper
21 maj 2007, 16:24
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
Mislio sam da je DSG zapravo klasicni ali robotizirani mjenjac (kao selespeed), sa 2 spojke...
Na vrh
S60R-Ocean Race
21 maj 2007, 16:38
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Ima slični sistem. Torque Converter je narajen iz dveh sklopk in vsaka sklopka ima še štiri "male" sklopke tako imenovane "wet interleaved clutch plates", ki pomoje glede na besedo "wet" delujejo na principu olja(converter).
Je pa tudi slaba stran DSG-ja. Odzivni čas če spustimo plin in ga spet pohodimo je pol sekunde POL SEKUNDE!!! Že v navadnih avtomatikih je 125milisekund pa se zdi da traja večno in folk zaradi teh cca. 125 milisekund govori, da niso odzivni kaj šele POL SEKUNDE!! Pa saj so nori!
So zelo težki kar se pravi cca. 75kilogramov več kot običen avtomatik ( ki je že sam po sebi težek ) in če se stvar pokvari...raje ne izgubljam besed.

[ Uredi 21 maj 2007, 16:41 ]
Na vrh
grimreaper
21 maj 2007, 16:51
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
Bilo kako bilo, DSG je stvarno fantastican. Prijatelj ima GV GTI sa DSGom, i moram priznat da nisam skuzio cekanje od pol sekunde. Ah, taman i da je 0.5s, moj kao da ima 3 sekunde
Na vrh
cleaner
22 maj 2007, 09:32
Član #189
Prijavljen dne: 26 jan 2007, 10:42
Objav: 534
S60-OR, na zalost se ne moram strinjat s tabo glede nacina delovanja DSG. To nikakor ni avtomatski menjalnik (mimogrede, nehajte ga ze lomit s tem, da ima avtomatski menjalnik SKLOPKO ali celo vec njih), pac pa robotiziran rocni menjalnik (seveda ne obicajni rocni menjalnik). Prenos v DSG poteka tako kot pri rocnem menjalniku preko zobnikov in ne preko torque konverterja.

Upam, da ne zameris malo konstruktivne kritike
Na vrh
S60R-Ocean Race
23 maj 2007, 01:30
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Cleaner, nikjer nisem napisal da ima avtomatik sklopko, ker je seveda nima, zato pa skozi omenjam torque konverter. Niti v avtomatiku ne poteka prenos preko zobnikov. Najprej bi moral natančno prebrati moj post, da bi sploh doumel, kaj sem hotel pojasniti, seveda pa sprejemam "kritiko" če se lahko tako izrazim, ker verjetno posta nisi dobro razumel. DSG ima več sklopk v eni sami ne pa da ima avtomatik več sklopk! Ponazorjeno s slikico spodaj. Aja pa še tole. Moč se pri DSG-ju niti slučajno ne prenaša iz motorja preko zobnikov temveč preko dveh sklopk ki sta vse drugo razen zobnika.


Dve sklopki ena nad drugo in vsaka ima še štiri "podsklopke" kot je vidno na sliki ( male zlate ploščice zgoraj ter srebrne spodaj )


In še replika na tisto, da se pri avtomatiku čuti "župca" mišljeno kot olje. Tudi primarni princip delovanje sklopke aka. konverterja pri DSG-ju je olje ali pa jaz ne znam več Angleško. Tehnični podatek: "Instead of a standard large dry clutch, each clutch pack is a collection of four small wet interleaved clutch plates" Dry-na suho, Wet-na mokro ( princip delovanja na olje razen če je VW naredil menjalnik, ki deluje na destilirano vodo aja in zakaj če ne bi delovalo na olje, zakaj le bi tale menjalnik potem imel svojo oljno črpalko - ravnokar prebiram shemo DSG-ja )
In prav DSG ni robotiziran ročni menjalnik ( opisuje VW ) prav zaradi tega, ker lahko prestave izbiramo preko "gumbov", F1 ročic na volanu ali kar avtomatskem izbirnuki ( P-R-N-D + MAN ) in še zaradi tega: " the gearshift is implemented by electro-hydraulic actuators". Se pravi da je prestavljanje izvršeno preko elektro-hidravljičnega sprožila. In naj še dodam, da je pa v robotiziranih ročnih menjalnikih sprožilo zgloj in samo elektronsko!!!

Lp, getribePrimož




[ Uredi 23 maj 2007, 01:33 ]
Na vrh
cleaner
24 maj 2007, 09:41
Član #189
Prijavljen dne: 26 jan 2007, 10:42
Objav: 534
Enaciti sklopko in torque konverter po mojem ni povsem na mestu. Glede na to, da tudi ti vozis avtomatika, si verjetno ze opazil, v katerem obmocju deluje konverter navora. In verjetno se bos tudi strinjal, da sklopka take torture verjetno ne bi prav dolgo prenasala. Toliko kot ti se nisem in se ne nameravam poglabljati v zasnovo DSG-ja, ni pa potrebno zavajati drugih, da ima DSG neke vrste torque konverter. Ce bi bile te sklopke po cudezu tako konstruirane, da bi prenesle npt. drsenje do 70 kmh v cetrti prestavi, to prav gotovo nebi pripomoglo k veckrat opevani odzivnosti DSG menjalnika, kajne?

Kar se tice definicije robotiziranjega menjalnika: nikakor ga nisem enacil z menjalnikom v twingu easy (ki ima ROCNI menjalnik brez sklopke, zgodovina). Bolj denimo Alfin Selespeed ali Citroenov BVMP, ki imata mimogrede oba moznost izbire prestave z "F1 rocicami" ob volanu in tudi s premiki rocice menjalnika.
Res je, da so ti menjalniki precej pocasnejsi od DSG, vendar dvomim, da imajo prestavljanje iz ene prestave v drugo izvedeno z elektricnimi impulzi
Na vrh
S60R-Ocean Race
24 maj 2007, 14:46
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
actuator - sprožilo, pa kje sem jaz rekel da je prestavljanje izvršeno z električnimi impulzi? Če že komentiraš, te prosim, da post prebereš natančno. Prosim najdi te stavek če sem že to rekel... Da pa je prestavljanje izvršeno preko elektro-hidravljičnega sprožila je pa verjetno vsem ostalim na forumu jasno, za kaj se gre. Malo pa pozabljaš, da mora DSG tudi speljati, zato NIMA suhe sklopke ki pri speljevanju v klanec mora delovati kot konverter. In zakaj omenjam konverter ter sklopko? Ker je predvsem funkcija dokaj podobna pri obeh se pravi prenašanje moči motorja v menjalnik in posledično tudi na kolesa in zaradi lažje razlage še ne pomeni, da koga zavajam. In tudi v naprej se ne mislim prepirat z nekom, ki peša v znanju o menjalnikih.
Na vrh
AljAž
24 maj 2007, 15:31
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44
Lokacija: nM
Objav: 3765

Ker menim, da ima debata visok potencial da preraste v kregarijo, vas vse opozarjam, da podkrepite svoje trditve z linki, skicami, konkretnimi dejstvi ipd. V dobrobit temi in forumu.


Hvala&veselo debatiranje še naprej!
Na vrh
S60R-Ocean Race
24 maj 2007, 15:35
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Aljaž, hvala za opozorilo. Tukaj bi se pač radi morda celo nekateri prepirali, ki vejo nekaj o menjalnikih po principu spoznavanja DSG-ja "rekla-kazala" sosed je povedal to, kolega to, jaz pa še dodam in mislim da... Bom v teh dneh ( imam gužvo ) sestavil en pošten post o delovanju te stvari podkrepljeno s slikicami, razlagami, primerjavami ter videoposnetki za lažje razumevanje in bistva delovanja ter uporabe menjalnega sistema z dvema sklopkama.
Na vrh
ANDREJ
29 maj 2007, 22:09
Član #180
Prijavljen dne: 21 jan 2007, 13:46
Objav: 31
Se popolnoma strinjam z ALJAŽEM, da ne bo potem enako kot pri avtomatskem menjalniku,da del sigurno 101% ne paše na kakšen drug model.
Sorry,ampak ne morem iz svoje kože če nekdo nekaj trdi, pa svojih trditev prej ne preveri.
Na vrh
S60R-Ocean Race
30 maj 2007, 00:46
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Zgleda da tole leti name. Slike in vse skupaj je povzeto iz spletne strani namenjene poizvedbi o delovanju DSG-ja. Kar se pa "dela" tiče pa sploh ne vem o čem se govori
Na vrh
cleaner
30 maj 2007, 09:32
Član #189
Prijavljen dne: 26 jan 2007, 10:42
Objav: 534
Kar se mene tice, ni nobene bojazni po kregariji. Imam kaj drugega za poceti v lajfu, kot da se preko interneta prickam s prepotentnezi. Zelel sem le opozoriti na po mojem mnenju napacno enacenje pojmov.

ON-TOPIC pa me zanima, kaj bo imel nas lokalni tata-mata na podrocju avtomatskih menjalnikov za povedat o tem, da bo za naslednjo generacijo DSG menjalnika, ki bo imel 7 prestav, VW nadomestil dvojno "mokro" sklopko z dvojno suho sklopko, s cimer se bo se izboljsala ucinkovitost in odzivnost menjalnika. V istem clanku je se navedeno, da je bila stara dvojna sklopka potopljena v olje samo z razlogom hlajenja, za novo sklopko pa bodo uporabljeni trpeznejsi materiali, zato bo potreba po takem hlajenju odpadla.

http://www.autoblog.com/2007/05/25/vw-to-debut-7-speed-dsg-at-end-of-year/

Se eno vprasanje: ce DSG ne more speljat z mesta brez torque konverterja, kako potem lahko speljes z rocnim menjalnikom brez torque konverterja?


[ Uredi 30 maj 2007, 09:45 ]
Na vrh
S60R-Ocean Race
30 maj 2007, 18:25
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Ročni menjalnik je torque converter od tvoje noge do sklopke in spoja motorja z menjalnikom. Vse to je povezano z prenašanjem sil motorja na menjalnik.

p.s.: Še par takšnih kdo je prepotenten pa....
Na vrh
AljAž
30 maj 2007, 21:33
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44
Lokacija: nM
Objav: 3765
Opozarjam vas, da ne provocirate oz. ne odgovarjate na provokacije! Tema je o avtomatskih menjalnik in se je držite. V nasprotnem primeru bomo primorani ukrepati, kar pa ni v našem interesu, verjamem da v vašem tudi ne.

Hvala!
Na vrh
cleaner
31 maj 2007, 14:59
Član #189
Prijavljen dne: 26 jan 2007, 10:42
Objav: 534
S60R-Ocean Race je napisal(a): ...

...
So zelo težki kar se pravi cca. 75kilogramov več kot običen avtomatik ( ki je že sam po sebi težek ) ...


Novi 7-stopenjski bo tehtal vsega 79 kg, tezko verjamem da je stari bistveno tezji...

vir: http://www.avtomania.com/default.asp?rb=7&id=50
Na vrh
S60R-Ocean Race
31 maj 2007, 17:24
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Normalni menjalnik tehta cca. 30kg čisto by the way...
Na vrh
cleaner
01 jun 2007, 09:03
Član #189
Prijavljen dne: 26 jan 2007, 10:42
Objav: 534
Povprecen avtomatik pa cca 5kg po tvoji racunici.
DSG ima v enem ohisju tako menjalnik kot sklopko (zato vecja teza), pri navadnih menjalnikih pa je to loceno, kar ve verjetno vsak na forumu.
Na vrh
S60R-Ocean Race
01 jun 2007, 17:07
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
cleaner je napisal(a): ...

Povprecen avtomatik pa cca 5kg po tvoji racunici.
DSG ima v enem ohisju tako menjalnik kot sklopko (zato vecja teza), pri navadnih menjalnikih pa je to loceno, kar ve verjetno vsak na forumu.


No kje pa je tale moja računica? Bi tole prosim obrazložil ter pokazal, kje sem to rekel? Kaj pa jaz vem ali ne si pa zadnji, ki boš to sodil

Ahja saj res...Nimam pojma o menjalnikih še manj pa da ima šalter ločeno sklopko...se grem še malo podučiti o teh zadevah, da se bom lahko v znanju kosal s teboj hahaha
Na vrh
cleaner
01 jun 2007, 18:34
Član #189
Prijavljen dne: 26 jan 2007, 10:42
Objav: 534
Evo, ker se ti očitno ne da brati za nazaj, še enkrat isti quote:

S60R-Ocean Race je napisal(a): ...

...
So zelo težki kar se pravi cca. 75kilogramov več kot običen avtomatik ( ki je že sam po sebi težek ) in če se stvar pokvari...raje ne izgubljam besed.



Poleg tega svetujem, da ponovno prebereš svoj prvi post v tej temi, kjer je nekaj govora o skupnem znanju. Če želiš, da ostali le tiho vsrkavamo novopridobljeno znanje, ki si se ga odločil velikodušno deliti z nami, pa drugič napiši nekaj v smislu "Sem tainta in imam doktorat strojne smeri iz področja menjalnikov in v tej temi vam bom razjasnil določene stvari, o katerih ne more vsak brati po 2 mintuah googlanja".
Nikoli nisem trdil da imam full pojma o menjalnikih, če pa ti želiš to reči zase, se boš moral pa malce bolj potruditi, ne pa da se kot podivjano ščene zaganjaš v vsakogar, ki ne deli mnenja s teboj.

pa lep vikend,
Miha
Na vrh
S60R-Ocean Race
02 jun 2007, 04:40
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Spoštovani kolega Miha, ko boš imel kdajkoli možnost razstaviti par ( avtomatskih ) menjalnikov za odpis, katere boš tudi razstavil do potankosti in dodobra preučil ter ugotovil vzroke za nedelovanje ter se poglobil v samo delovanje avtomatikov in menjalnikov nasploh ( katerih delovanje mi je v prostem času nasploh zanimivo preučevati, saj je tudi moja branža strojništvo ) lahko potem jezo zgrinjaš name saj sem prenekateremu pomagal spraviti ali vsaj malo pripomogel k boljšemu delovanju avtomatskega menjalnka ali mu vsaj svetoval kaj naj stori. Po starem principu "rekla-kazala" ne bomo dosegli ničesar, saj za stvar ki jo povem tudi stojim. Če pa sem te slučajno užalil s tem da sem povedal kako stvari ( avt. menjalniki ) resnično delujejo ne pa kako si ti to predstavljaš pa jaz preprosto ne vidim rešitve. Tu smo da si pomagamo, svetujemo ter izmenjujemo koristne informacije ( v tvojih domnevah vem jaz o avtomatikih predvsem iz googla ter interneta ) ne pa da spodbijamo neke resnice ter teorije, ker pač tebi ne pašejo ali pa se z njimi enostavno ne strinjaš. In ne, po dveh minutah Googlanja NE moreš vedeti nič o ventilčku B4 ter tegobami povezanimi z njim in ostalimi stvarmi o avt. menjalnikih. To prinese v kolikor se lahko takole izrazim znanje, preučevanje ter veselje do neke stvari, v katero se rad poglobim ter jo preučim. In čisto mimogrede o ventilčku B4 niso vedeli niti na enem slovenskem servisu, kar ti lahko potrdim jaz ter uporabnik Al Jerrau kateremu sem s svojim znanjem v tem poglavju avtomobilizma mislim da kar pripomogel, da se je delovanje njegovega menjalnika izboljšalo ( čeprav je on imel v avt. menj. za zamenjati še druge dele )

Lepo googlanje še naprej in upam, da v naslednjih postih brez tega, da me zmerjaš ( to znam tudi jaz, pa se raje ne spuščam na tvoj nivo, saj to je forum Volvo, kjer pišemo in komuniciramo na nivoju kot se spodobi ), saj se bom v nasprotnem primeru obrnil na moderatorje!

[ Uredi 02 jun 2007, 05:32 ]
Na vrh
grimreaper
22 avg 2007, 23:05
Član #28
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 09:27
Objav: 608
Da vratim temu u zivot... Krchanje nakon kretanja koje sam spomenuo je misteriozno nestalo 3. dan za redom sve normalno... E da, i poklopac rezervoara se poceo zakljucavat (do sad je strajkao), auto mi se poceo sam od sebe popravljat
Na vrh
Volvo. 4 life
02 dec 2007, 11:10
Član #384
Prijavljen dne: 22 jun 2007, 17:09
Objav: 3326
AljAž je napisal(a): ...

V 70 AWD je napisal(a): ...

Pa še nekaj je, jaz ga NIKOLI ( beri nikoli ) ne vozim v D mode!

V katerem pa? Mislim da je geartronic kljub vsemu narejen tako, da naj bi se 90% vozil v D mode!


+ -
Na vrh
AljAž
02 dec 2007, 11:16
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44
Lokacija: nM
Objav: 3765
Kak razlog pa imaš za to? Kolikor sem jaz vozil XC-ja v +/- mode nisem dobil ravno občutka, da je ta način blagodejen za menjalnik in torque converter. Mogoče se pa motim...
Na vrh
Volvo. 4 life
02 dec 2007, 11:22
Član #384
Prijavljen dne: 22 jun 2007, 17:09
Objav: 3326
Meni ravno toliko prija, da sem mogoče malo drugače začel gledat na avtomatske menjalnike oz. jih v smislu vožnje ne sovražim več toliko kot sem jih pred pol leta. Še vedno me moti tisto prestavljanje na mestu med P in D (in vse vmes), ampak želja po vožnji z mojim avtom in predvsem užitek, pa sta se povečala za 100 %! Kar se tiče kaj je dobro za ta AW menjalnik pa nimam pojma, to bo moral pa kak strokovnjak povedat. Iz mojih izkušenj in predvsem občutkov sem mnenja da lepše delam z menjalnikom kot pa bi " on " delal sam!!! Mejte me za čudnega, vendar vam lahko z vožnjo samo ( ko se spet vidimo ) lahko dokažem!
Na vrh
S60R-Ocean Race
02 dec 2007, 13:00
Član #22
Prijavljen dne: 13 nov 2006, 00:30
Objav: 1418
Pogovarjal sem se s serviserjem avtomatikov in toplo odsvetuje prepogosto vožnjo z + - tiptronic. Pravi da tako krajšamo življensko dobo Valve body-ja avtomatskega menjalnika ter tak kot je rekel Aljaž torque converterja. Tako da V70 AWD glede na to da imaš že itak načet menjalnik se raje vozi v D na ne bo še huje.
Na vrh
Volvo. 4 life
02 dec 2007, 13:05
Član #384
Prijavljen dne: 22 jun 2007, 17:09
Objav: 3326
Čist tko po kmečki logiki me zanima, če v avto vgradijo tiptronic in potem nikjer ne piše ( sklepam ), da naj ne bi uporabljal + -, potem se mi zdi nesmiselno ga vgrajevat. Zato je moje mnenje, če je tam ga uporabljaj kolikor ga hočeš, saj ti noben ne prepoveduje da ga!... razen.... če v navodilih izrecno ne piše kar si OR zgoraj napisal, potem ti pa vrjamem, drugače sem pa še vedno mnenja, če v priročniku ki pride zraven avta ne piše da ne smeš uporabljat, zakaj ga ne bi!

Če ma kdo ( jest mam v nemščini) bi prosil naj pogleda, če kje piše kako naj se uporablja Geartronic! Hvala!

aja, pa še nekaj... prej smo govorili o porabi, zato sem pač omenil moj stil vožnje( +/- ), zato je tudi moja poraba večja kot pri vožnji v D!

[ Uredi 02 dec 2007, 13:10 ]
Na vrh
AljAž
02 dec 2007, 13:34
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44
Lokacija: nM
Objav: 3765
Seveda ne piše. Piše pa da je "D" običajni položaj za vožnjo. Saj če ima avto 300konjev, tudi ne pomeni, da jih moraš vedno do konca izkoristiti-v tem primeru so okvare, obrabe itd. najbrž vsem razumljive.

Manual-e (tudi za ostale modele) pa imaš tukaj: klik
Na vrh
Volvo. 4 life
02 dec 2007, 14:26
Član #384
Prijavljen dne: 22 jun 2007, 17:09
Objav: 3326
Kar sem razbral je tole:

- The manual gearshift mode can be selected at any time while driving

- D is the normal driving position

V glavnem, nikjer nisem zasledil, da bi kjerkoli pisalo, da naj bi se S-mode ( sport mode) uporabljal manj, ali samo včasih,ali.......

Tisti primer s 300 konji pa mislim da nima nič s tem, kar se o menjalniku pogovarjamo!

Če je katerakoli stvar v avtu potem menim da je za uporabljat, tudi če ima avto 300 KM, potem more in podvozje in vsi mehanski deli zdržat več napora, kot pa naprimer moj ki ima 200 KM!


Spomnim se, ko mi je enkrat J. Bauman na Dumidi rekel:

... z menjalnikom lahko počneš karkoli, od vsega tega " karkoli " kar pa ni dobro za bodisi motor, menjalnik,... pa računalnik prepreči da bi človek lahko namerno ali nenamerno uničil....
Na vrh
AljAž
02 dec 2007, 14:45
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44
Lokacija: nM
Objav: 3765
No, da ne bom pameten; tako in tako je tvoj avto.

[ Uredi 02 dec 2007, 14:45 ]
Na vrh
rdečs40
02 dec 2007, 15:10
Član #50
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 11:25
Objav: 382
Še moje mnenje. Am, če se menjalniku reče AVTOMATSKI menjalnik je verjetno prvenstveno mišljeno da menja sam, +/- sta pa tam za popestritev oz. v nekaterih/večini primerih zato, ker le takšen način omogoča vrtenje motorja v višje obrate,brez da menjalnik prestavi v višjo prestavo (npr.prehitevanje ipd.). Foter je mel zadnje tri avte tiptronic in v vsakem je bila vožnja v D mode bolj "tekoča" kot pa če si menjal sam. Hebiga, stari moj nasvet je, da če želiš sam prestavljat kupi avto z ročnim menjalnikom.
Nič ne pametujem, da ne bi kdo tako dojel, samo izražam svoje mnenje
Na vrh
Pojdi na stran  1 [2] 3 ... 11 12 13

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 42, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5391
najnovejši član: HenriqueK
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 503
Prejšnje ankete