Dobrodošli
Uporabniško ime:

Geslo:


Zapomni se me

[ ]
[ ]
[ ]

Oglasi
http://www.seeklogo.com/images/1/740-logo-6E10838713-seeklogo.com.gif

Forumi
vozimvolvo.si :: Forumi :: Raba in vzdrževanje
<< Prejšnja tema | Naslednja tema >>   

Prenosnik (konverter) navora

Avtor objava
AljAž
08 maj 2007, 19:35 Predogled tiskanja
Prijavljen dne: 20 nov 2006, 09:44
Lokacija: nM
Objav: 3767
Spodaj citirane objave so prestavljene iz teme o obnovi turbin.

S60R-Ocean Race je napisal(a): ...

al jarreau je napisal(a): ...

Ker vidim da tukaj omenjate turbino ali kdo ve, če se turbina imenuje tudi konverter pri menjalniku ali je to čisto neka druga stvar?


Ne al jarreau, konverter pri menjalniku ( Torque Converter ) je čisto nekaj drugega. To je res kot neka turbina bolje rečeno hidrodinamična oljna sklopka in njen namen je, da prenese rotacijsko moč motorja na menjalnik in seveda sekundarno na kolesa. Zakaj pa je bistven še tudi tale Converter? Kot imajo ročni menjalniki sklopko, rabijo avtomatiki Converter tudi zato, ko se ustavimo, da se motor lahko prosto vrti ( prosti tek ) brez da bi avto vleklo naprej tudi ko mi držimo zavoro in med tem ne sme motor ugasniti. In tale stvarca skrbi da se lahko menjalnik ta čas v bistvu "odklopi(najenostavnjeje povedano ker to je zelo komplicirana zadeva)" od motorja, da mu ne jemlje moči kar bi pa se izkazalo v tem da bi avto crknil. In kdo vozi avtomatik tudi ve, da včasih obrati ko stisnemo gas smešno poskočijo. In prav tale Converter poskrbi, da se lahko menjalnik vrti neodvisno od motorja in obratno. Pri ročnem menjalniku to pomeni, če stisnemo sklopko do polovice in to naredimo par krat in se od sklopke lahko poslovimo( jo hitro skurimo ). Pri Converterju je to nekaj običajnega, obrabiti se pa ne more, ker deluje na pritisk olja. No da se še vrnem malo na sam Converter...Ko avto stoji v prostem teku, so obrati motorja nizki in s tem je tudi pritisk olja v Torque Converterju nizek in skozi njega spusti relativno malo navora ( zato se tudi imenuje Torque-Navor Converter-pretvornik ) in se avto posledično temu komaj da premika. Ko pa stisnemo gas, povečamo obrate motorja in s tem tudi pretok in pritisk olja v tale Converter in tako se iz motorja preko Converterja v menjalnik in končno na kolesa prenese veliko več navora-moči. Vem da sem zašel zelo v Off Topic ampak ko je al jarreau že vprašal o tem sem moral na kratko malo objasniti o čem se tukaj gre.

al jarreau je napisal(a): ...

Hvala Ocean Race. Bom pa k temi Converter v kratkem mogoče prospeval kak foto material.

Na vrh
sebaveh
08 maj 2007, 21:26
Član #91
Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08
Lokacija: Slovenska Bistrica
Objav: 1249
Dodajam še nekaj slik o hidravlični sklopki in o pretvorniku navora. Knjiga iz katere sem to skeniral je sicer stara že 30 let, ampak še vedno najboljša v svoji vrsti.





Na vrh
Spletna stran
sebaveh
08 maj 2007, 21:34
Član #91
Prijavljen dne: 22 nov 2006, 19:08
Lokacija: Slovenska Bistrica
Objav: 1249
slike je pomanjšalo in nevem če lahko razberete iz njih... zato sem jih dodal v polni velikosti še tu: http://vehovar.moj-album.com/album/7695557/
Na vrh
Spletna stran
Blaž
09 maj 2007, 08:48
Član #7
Prijavljen dne: 12 nov 2006, 16:31
Objav: 1283
Dober info!
Na vrh
al jarreau
09 maj 2007, 14:53
Član #54
Prijavljen dne: 14 nov 2006, 18:08
Objav: 56
Odlično sebaveh.
Na vrh

moderatorji: HIŠNIK, volvo5er, alfaromeo, RollingStone, AljAž

Skoči:     Na vrh

Powered by e107 Forum System
Prisotni
Gostov: 66, Članov: 0 ...

največ prisotnih: 1352
(Članov: , Gostov: 1352) v 20.03 - 12:40

Člani: 5975
najnovejši član: Dmhskcrob
Dogodki
Ni dogodkov
Anketa

Kdaj in v katerem modelu je Volvo prvič predstavil laminirana stekla?

1972 - 240

1992 - 850

1944 - PV444/544

1986 - 360

Anketa je namenjena samo članom

glasov: 526
Prejšnje ankete